اینترنت پرسرعت ثابت نسل 4 و 4/5 (اینترنت بی‌سیم خانگی و اداری)

معرفی

اینترنت ثابت نسل ۴ و ۵/۴ (TD-LTE) بهترین اینترنت برای استفاده در سازمان‌ها، موسسه‌ها، شرکت‌های تجاری و منازل مسکونی است. اگر در حال حاضر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید ولی از کیفیت خدمات ارائه شده رضایت ندارید، یا اگر در منطقه زندگی شما پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، اینترنت پرسرعت 4G/4.5G ثابت (با دامنه سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه)، بهترین اینترنت برای شماست.

  • مزایا و قابلیت‌های اینترنت ثابت نسل 4 و 4/5 (TD-LTE)
    • بیشینه سرعت تا هشتاد مگابیت بر ثانیه
    • بسته‌های متنوع
    • بدون نیاز به خط ثابتَ
    • مناسب برای کاربران پرمصرف
    • سهولت در جابجایی
    • راه‌اندازی سریع
    • پایداری در آپلود و دانلود
  • روش استفاده از اینترنت ثابت نسل 4 و 4/5 (TD-LTE)

    برای استفاده از این فناوری، به یک سیم‌کارت، مودم و بسته اینترنت نسل ۴ ثابت نیاز دارید.

    دریافت سیم‌کارت اعتباری اینترنت ثابت هزینه ندارد و تهیه آن رایگان است.

    سیم‌کارت‌های دائمی TD-LTE با قیمت ۶۰٬۰۰۰ تومان و با ۶۰٬۰۰۰ تومان حد مجاز مصرف به صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به پرداخت ودیعه، در اختیار شما قرار می‌گیرند. درنتیجه می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه، در طول دوره تا سقف این اعتبار از حساب خود (برای خرید بسته‌های اینترنت و استفاده در طرح مصرف آزاد) استفاده کنید.

  • روش­های خرید بسته اینترنت ثابت نسل 4 و 4/5 (TD-LTE)

    به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

     

     

    برای خرید سرویس اینترنت ثابت، ارائه کارت ملی ضروریست

    سیم‌کارت TD-LTE فقط برای استفاده از اینترنت نسل ۴ ثابت است و نمی‌توان از آن برای برقراری تماس، دریافت یا ارسال پیامک استفاده کرد.

  • روش­های خرید مودم، سیم‌کارت و بسته به‌صورت یکجا
  • بازیابی شماره سیم‌کارت مودم TD-LTE

    برای بازیابی شماره سیم‌کارت مودم TD-LTE، به اپلیکیشن ایرانسل‌من نیاز دارید. پس از اجرای اپلیکیشن، مراحل زیر را طی کنید:

    ورود به اپلیکیشن ایرانسل‌من و کلیک روی علامت — > کلیک روی «اضافه‌کردن حساب جدید» در صفحه بازشده > انتخاب «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» > واردکردن شماره IMEI دستگاه* و شماره ملی در فیلدهای مربوط > مشاهده شماره اینترنت ثابت در صفحه بعدی.

    * شماره IMEI کد اختصاصی مودم شماست که پشت آن و روی جعبه مودم درج شده است.

  • پرسش‌های متداول
    • طرح کنترل مصرف آزاد چیست؟

      با فعال‌کردن این طرح استفاده از اینترنت به صورت مصرف آزاد (با هزینه هر مگابایت ۸۹ ریال) متوقف می‌شود و کاربر تنها در صورت خرید “بسته اینترنت” قادر به استفاده مجدد از اینترنت است.

      روش فعال‌سازی :

      • اپلیکیشن ایرانسل‌من => پرونده => اطلاعات حساب => طرح من => انتخاب طرح کنترل مصرف آزاد
      • پس از فعال‌سازی، با گذشت ۲۴ ساعت این طرح برای شما فعال خواهد شد.
    • چقدر زمان دارم تا قبض را پرداخت کنم؟

      مهلت پرداخت قبض ۲۸ روز است و در صورت عدم پرداخت قبض، سرویس غیرفعال می‌شود.

    • قبض سیم‌کارت دائمی چه زمانی صادر می‌شود؟

      قبض هر دو ماه یکبار صادر می‌شود و ۱۵۰۰ تومان از مبلغ آن هزینه آبونمان است.صورت‌حساب اینترنت ثابت به آدرس ایمیل وارد شده در پرونده ارسال می‌شود.

    • آیا برای فعال‌سازی و استفاده از مودم به انجام تنظیمات خاصی نیاز است؟

      خیر، پس از خرید مودم و فعال‌سازی سیم‌کارت و بسته اینترنت، کافیست سیم‌کارت را درون مودم قرار دهید و استفاده از اینترنت را شروع کنید.

    • چطور می‌توان از باقیمانده ترافیک بسته اینترنت مطلع شد؟

      با نصب برنامه کاربردی ایرانسل‌من، همواره می‌توانید از جزئیات کارکرد خود مطلع باشید.

    • آیا می‌توان بدون مودم و تنها از طریق گوشی تلفن همراه مستقیما به شبکه TD-LTE متصل شد؟

      اگر گوشی شما از باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به طور مستقیم به اینترنت TD-LTE متصل شوید. در غیر این صورت، مانند ADSL، می‌توانید از طریق ارتباط وای-فای، گوشی خود را به مودم متصل کرده و از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

    • هزینه استفاده از اینترنت نسل ۴ ثابت بدون خرید بسته چه مقدار خواهد بود؟

      بدون خرید بسته، این هزینه معادل ۸/۹ تومان به ازای هر مگابایت است.

    • اگر شماره اینترنت ثابت (TD-LTE) خود را فراموش کردم چطور می‌توانم آن را بازیابی کنم؟

      شما می‌توانید در صفحه ورود اپلیکیشن ایرانسل‌من یا در قسمت ایجاد حساب جدید، روی گزینه «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» کلیک کنید. در این مرحله با وارد کردن IMEI مودم و کد ملی، شماره TD-LTD شما نمایش داده می‌شود. IMEI کد اختصاصی مودم شماست که پشت آن و روی جعبه مودم درج شده است.
      برای اطلاعات بیشتر درباره این روش یا مشاهده روش‌های دیگر، می‌توانید مطالب صفحه دسترسی به شماره TD-LTE را مطالعه کنید.

    • با وجود محدودیت‌های اخیر شرکت اپل در ایران، چگونه می‌توان از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌من بر روی دستگاه‌های iOS حساب TD-LTE را مدیریت کرد؟

      به کمک تکنولوژی جدید وب‌اپلیکیشن پیشرفته، محدودیت‌های اعمال‌شده توسط شرکت اپل برای کاربران iOS به صورت دائمی از بین خواهد رفت و اپلیکیشن ایرانسل‌من بدون نیاز به به‌روزرسانی روی این دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

      راهنمای نصب :

      ۱) در مرورگر Safari آدرس my.irancell.ir را جست‌وجو کنید و پس از ورود به صفحه ایرانسل‌من، در نوار پایین صفحه گزینه را انتخاب کنید.

      ۲) بر روی گزینه Add to Home Screen کلیک کنید.

      ۳) گزینه Add را انتخاب کنید.

      ۴) آیکون اپلیکیشن ایرانسل‌من به صفحه اپلیکیشن‌های گوشی شما اضافه شده است. با کلیک بر روی آن وارد برنامه شوید.

      ۵) برای ورود به حساب کاربری شماره TD-LTE خود را وارد کنید.

      ۶) کد ملی (که شماره TD-LTE شما تحت آن ثبت شده است) را وارد کنید.

      ۷) برای دریافت رمز عبور یک‌بار مصرف یک آدرس ایمیل وارد کنید.

      ۸) ایمیلی حاوی رمز یک‌بار مصرف برای شما ارسال می‌شود.

      ۹) رمز را در محل مشخص‌شده در اپلیکیشن وارد کنید.

      ۱۰) از این به بعد بدون هیچ محدودیتی حساب خود را مدیریت کنید.

    • سامانه شاهکار چیست؟

      بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۹۴، به‌ منظور یکپارچه¬سازی و احراز اصالت هویت کاربران و همچنین تأمین حریم خصوصی و امنیت اطلاعات در فضای مجازی، کلیه اپراتورهای تلفن‌همراه و تامین‌کنندگان اعم از اینترنت ثابت و همراه، موظف به برقراری ارتباط با سیستم مرکزی شاهکار شدند.

      بر اساس این مصوبه اپراتورها موظفند که در زمان ثبت‌نام اطلاعات کاربری را با این سامانه بررسی و در صورت احراز اطلاعات اقدام به ارائه سرویس نمایند.

      همچنن بر اساس این مصوبه هر کاربر حقیقی مجاز به مالکیت حداکثر ۱۰ سیم‌کارت در هر اپراتور است. با توجه به این که ایرانسل سرویس اینترنت نسل چهار ثابت و همراه خود را بر بستر سیم‌کارت ارائه می‌دهد، هر سیم‌کارت صرف‌نظر از نوع سرویس، در سامانه مرکزی شاهکار تحت عنوان سیم‌کارت همراه ثبت و محدودیت تعداد مالکیت بر روی مجموع این سیم‌کارت‌ها اعمال می‌شد، که این موضوع بسیاری از کاربران را با مشکل روبه‌رو کرده بود.

      جهت رفع این محدودیت چندی پیش ایرانسل با همکاری سازمان تنظیم مقررات امکانی فراهم کرد تا ثبت‌نام هم‌زمان ۱۰ سیم‌کارت اینترنت ثابت و ۱۰ سیم‌کارت همراه تحت مالکیت یک کاربر در این سامانه میسر گردد. هم‌چنین ایرانسل در حال اصلاح نوع سرویس کاربرانیست که تاریخ ثبت‌نام و فعال‌سازی سیم‌کارت اینترنت ثابتشان به قبل از بهمن ۱۳۹۷ برمی‌گردد؛ به همین منظور پس از تغییر نوع سرویس از همراه به ثابت در این سامانه پیامک خودکار زیر با نام فرستنده CRA.ir برای این کاربران ارسال خواهد شد:

      “مشترک گرامی در تاریخ X یک عدد سرویس TDLTE به شماره Y با کد ملی شما در اپراتور ایرانسل ثبت گردیده است.در صورت وجود مغایرت به اپراتور مذکور مراجعه فرمایید.”

      لازم به توضیح است که پیش یا پس از ارسال این پیامک نیاز به هیچ اقدامی از سمت کاربران نیست و هیچ تغییر یا اختلالی در وضعیت فعلی حساب کاربری یا استفاده از سرویس ایجاد نخواهد کرد.