ترابرد به ایرانسل

* نوع سیم کارت :

* اپراتور فرستنده :

* کد امنیتی :

 

برای ثبت‌نام فرم زیر را پر کنید.

* نوع سیم کارت :

* اپراتور فرستنده :

* آیا سازمان / شرکت شما قبلا سیم‌کارت سازمانی ایرانسل دریافت کرده است؟ :

* کد امنیتی :

 

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه قابلیتی است که به مشترکان اپراتورهای دیگر امکان می‌دهد بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه، به‌صورت رایگان اپراتور خود را تغییر دهند و ایرانسلی شوند. در این  صورت کاربر می‌تواند از قیمت‌های مقرون به صرفه، اینترنت پرسرعت، کیفیت بالا در آنتن‌دهی، تنوع خدمات و محصولات و پوشش‌دهی گسترده ایرانسل با همان شماره قبلی برخوردار شود.
هزینه ترابرد رایگان است.

۱. تعاریف مرتبط با ترابرد

اپراتور پایه

اولین اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه در آن ثبت‌نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت‌نام را به اپراتور مذکور تحویل داده و سند اشتراک دریافت کرده است.

اپراتور پذیرا (مقصد، جدید)

اپراتوری که مشترک یک اپراتور دیگر قصد دارد بدون تغییر شماره خود از خدمات آن استفاده کند.

اپراتور فرستنده (مبدا، فعلی)

اپراتوری که مشترک در هنگام درخواست ترابرد شماره، ازخدمات آن استفاده می کند.

شناسه ترابرد

شماره اختصاص داده‌شده به هر مشترک در هنگام یک ترابرد که برای سهولت شناسایی و پیگیری فرآیند ترابرد است.

۲. انجام فرآیند ترابرد فقط در ساعات اداری سیستم ترابردپذیری شماره تلفن همراه یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر (بجز تعطیلات رسمی) امکان‌پذیر است. البته مشترک می‌تواند درخواست خود را در ساعت‌ها و روزهای غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت کند.

درخواست‌هایی که در روزهای تعطیل یا خارج از ساعت اداری ثبت شوند، در ساعت‌های اداری (شنبه تا چهارشنبه) بررسی و اجرا خواهند شد.

۳. درخواست ترابرد به دو صورت الکترونیکی یا حضوری (با تکمیل فرم درخواست ترابرد) قابل انجام است.

۴. هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفا دو بار در سال امکان ترابرد دارد (البته بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمی شود.)

۵. امکان اولین ترابرد صرفا پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه وجود دارد، اما برای ترابردهای بعدی هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.

۶. از آنجایی که هر مشترک در هر اپراتور نهایتا می‌تواند ۱۰ شماره تلفن همراه فعال (اعم از اعتباری و دائمی) را در اختیار داشته باشد، در صورت حضور یک مشترک حقیقی با مالکیت ۱۰ شماره فعال در اپراتور پذیرا، امکان ترابرد شماره او به اپراتور پذیرا وجود نخواهد داشت.

۷. ترابرد شماره مشترکان دائمی مشروط به تسویه صورت‌حساب اولیه صادرشده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت پیامک صورت‌حساب اولیه از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز کاری نسبت به پرداخت مبلغ تعیین‌شده در صورت‌حساب اقدام کند. تسویه‌نکردن صورت‌حساب اولیه ظرف یک روز موجب تاییدنشدن درخواست ترابرد خواهد شد.

۸. امکان غیرفعال‌شدن شماره مشترکان دائمی که نسبت به تسویه حساب نهایی با اپراتور فرستنده اقدام نکنند، از سوی اپراتور پذیرا وجود دارد (برابر مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.)

تبصره: در صورتی که مبلغ بدهی مشترک در صورت‌حساب قطعی کمتر از مبلغ باقی‌مانده تضمین پرداخت باشد، در صورت تمایل مشترک مبلغ باقی‌مانده تضمین پرداخت به او بازگردانده خواهد شد.

۹. شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند (ترابرد به صورت نظیر به نظیر امکان پذیر است).

۱۰. پس از ترابرد شماره اعتباری، اعتبار مشترک در اپراتور فرستنده صفر خواهد شد؛ بنابراین مشترک باید ملاحظات لازم را تا قبل از نهایی‌شدن درخواست ترابرد به عمل آورد.

۱۱. پس از مهاجرت به شبکه اپراتور پذیرا، تمام خدمات و بسته‌های قبلی دریافتی مشترکان دائمی و اعتباری در اپراتور فرستنده (اعم از اینترنتی، پیامکی و غیره)، بجز پیامک‌های بانکی و خدمات دولتی، قطع می‌شود. همچنین مشترک از تمام خدمات اپراتور پذیرا بهره‌مند خواهد شد.

۱۲. پس از ترابرد، کلیه تعرفه‌های مکالمه (اعم از تماس صوتی و پیامکی) مشترک بر اساس تعرفه‌های اپراتور مقصد محاسبه خواهد شد.

۱۳. درخواست ترابرد از سوی مشترکان حقوقی الزاما باید از سوی صاحبان امضای مجاز یا نمایندگان معرفی‌شده به صورت کتبی از سوی صاحبان امضا اعلام شود.

۱۴. در صورت درخواست ترابرد شماره توسط مشترکان حقوقی به صورت الکترونیکی، پیامکی از طریق اپراتور پذیرا به مشترک اطلاع می‌دهد که با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر اپراتور پذیرا نسبت به ثبت درخواست ترابرد به صورت حضوری اقدام کند. عدم مراجعه مشترک برای ثبت درخواست به صورت حضوری به معنای انصراف از درخواست ترابرد خواهد بود.

۱. پس از ارسال درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست مشترک رد شود که این دلایل جهت رفع و اقدام مجدد از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس اپراتور به اطلاع مشترک خواهد رسید.

۲. پس از تایید درخواست ترابرد مشترک توسط اپراتور فرستنده، اپراتور پذیرا باید سیم‌کارت جدید را پیش از غیرفعال‌سازی سیم‌کارت قدیمی توسط اپراتور فرستنده، به مشترک تحویل دهد.

۳. پس از دریافت شناسه تخصیص‌یافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعال‌سازی حداکثر تا ۳ روز برای سیم‌کارت‌های اعتباری و حداکثر ۵ روز برای سیم‌کارت‌های دائمی به طول خواهد انجامید. در صورتی که تا این زمان سیم‌کارت جدید با همان شماره قبلی فعال نشده باشد، مشترک باید با مرکز پشتیبانی اپراتور پذیرا تماس بگیرد.

۴. طی زمان فرآیند و در هر لحظه مشترک می‌تواند از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفاتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس آن اپراتور با ارائه کد رهگیری دریافت‌شده از وضعیت ترابرد شماره خود مطلع شود.

۵. تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور پذیرا برای فعال‌سازی، امکان انصراف از درخواست ترابرد در پورتال اپراتور پذیرا و با استفاده از کد رهگیری (شناسه ترابرد) وجود دارد. جهت اعلام انصراف، به پورتال اپراتور مربوطه یا دفتر خدمات آن مراجعه کنید.

۶. هرگونه تماس مشترکان دائمی در دوره بررسی درخواست ترابرد، به اضافه هزینه‌های مربوط به خدمات دیگر (بسته‌های تخفیف و غیره) در صورتحساب نهایی لحاظ می‌شود. این صورت‌حساب ظرف ۱ تا ۲ ماه پس از ترابرد به مشترک ارسال می‌شود و مشترک ملزم به پرداخت آن است. در غیر اینصورت، خدمات سیم‌کارت در اپراتور جدید برابر مصوبات کمیسیون قطع خواهد شد.

۷. از مدت زمان حداکثر ۲ روز و ۲۰ دقیقه پایانی انجام فرآیند ترابرد تا فعال‌سازی سیم‌کارت مشترک در شبکه اپراتور جدید، رومینگ بین‌الملل و تماس خارج از کشور برای سیم‌کارت قبلی مشترکان دائمی مسدود خواهد شد.

۱. مشترک باید برای تغییر مالکیت شماره ترابردشده به اپراتور پایه برگردد.

۲. در صورتی که مشترک به هر دلیلی به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور پذیرا غیرفعال باشد، اپراتور پایه حق سلب امتیاز مشترک و واگذاری شماره را خواهد داشت.

  • در فرآیند ترابرد، پیامک‌های اطلاع‌رسانی مختلفی دریافت و ارسال می‌کنید. بهتر است از گوشی تلفن همراهی استفاده کنید که از سالم‌بودن آن اطمینان دارید تا پیام‌هایتان به درستی منتقل شود و دچار مشکل نشوید.
  • ثبت‌نام مشترکان حقوقی باید به صورت کتبی و از طرف صاحبان مجاز یا نمایندگان معرفی‌شده از طریق مراجعه به یکی از مراکز خدمات انجام شود.
  • منظور از ترابرد خطوط چیست ؟
    ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه قابلیتی است که به مشترکان اپراتورهای دیگر امکان می‌دهد بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، به‌صورت رایگان اپراتورشان را تغییر دهند و ایرانسلی شوند. در این  صورت کاربر می‌تواند از قیمت‌های مقرون به صرفه، اینترنت پرسرعت، کیفیت بالا در آنتن‌دهی، تنوع خدمات و محصولات و پوشش‌دهی گسترده ایرانسل با همان شماره قبلی برخوردار شود.
  • ترابرد بین چه اپراتورهایی انجام می‌شود؟
    ترابرد تنها بین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل انجام می‌شود.
  • آیا ترابرد به ایرانسل هزینه‌ای هم دارد؟
    خیر، ترابرد به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
  • آیا با ترابرد به ایرانسل، شماره من تغییر می‌کند؟
    خیر، با همان شماره قبلی خود می‌توانید از خدمات ایرانسل بهره‌مند شوید.
  • اگر مالک خط نباشم می‌توانم درخواست ترابرد بدهم؟
    خیر، ترابرد تنها با درخواست مالک خط ممکن است.
  • چه روش‌هایی برای ثبت درخواست ترابرد وجود دارد؟
    ثبت درخواست ترابرد از طریق سایت ایرانسل / مراجعه به مراکز خدمات و نمایندگان ایرانسل / دستگاه خودکار فروش و خدمات ایرانسل (iSTM) امکان‌پذیر است.
  • فرایند ترابرد چقدر زمان می‌برد؟
    برای خطوط اعتباری ۲ روز کاری و برای خطوط دائمی ۳ روز کاری.
  • آیا امکان ثبت درخواست ترابرد برای اتباع خارجی وجود دارد؟
    خیر، اتباع خارجی امکان ترابرد از سایر اپراتورها به شبکه ایرانسل را ندارند.
  • فرایند ترابرد در چه ساعتهایی انجام می‌شود؟
    انجام ترابرد فقط در ساعات اداری سیستم ترابرد شماره تلفن همراه امکان‌پذیر است، یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر (به‌جز تعطیلات رسمی). البته مشترک می‌تواند درخواست خود را در ساعت‌ها و روزهای غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت کند اما بررسی و انجام درخواست او در ساعت‌های اداری مذکور خواهد بود.
  • چند بار مجاز به انجام ترابرد هستم؟
    هر مشترک به ازای هر شماره تلفن همراه خود، حداکثر امکان دو ترابرد در یک سال را دارد. بازگشت به اپراتور پایه نیز ترابرد تلقی می‌شود ولی در تعداد ترابردهای انجام‌گرفته لحاظ نخواهد شد.
  • پس از ثبت درخواست ترابرد در سایت ایرانسل، سیم‌کارت چه زمانی به دست من می‌رسد؟
    در صورت تایید درخواست مشترک از سوی اپراتور مبدا، سیم‌کارت ظرف ۴۸ ساعت کاری از طریق پست به نشانی مشترک ارسال می‌شود.
  • در صورت ثبت درخواست ترابرد در سایت ایرانسل و دریافت‌نکردن سیم‌کارت، از چه طریق می‌توانم اقدام کنم؟
    در صورت عدم دریافت سیم‌کارت  پس از زمان‌بندی اعلام‌شده، می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) مشکل را اعلام و پیگیری کنید.
  • اگر سیم‌کارت  اعتباری ایرانسل را به دائمی  تبدیل کرده باشم، امکان ترابرد وجود دارد؟
    در صورت تبدیل سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به دائمی، برای ترابرد از ایرانسل به اپراتورهای دیگر باید ۳ ماه از تاریخ تبدیل سیم‌کارت شما به دائمی گذشته باشد.
  • بعد از انجام ترابرد می‌توانم مالکیت خط را تغییر بدهم؟
    تغییر مالکیت فقط از طریق اپراتور پایه مجاز است. در نتیجه مالک شماره باید ابتدا به اپراتور پایه ترابرد کرده و سپس تغییر مالکیت را انجام دهد.
  • آیا با تغییر مالکیت، امکان انجام ترابردها بیشتر می‌شود؟
    به‌طور کلی هر شماره در طول یک سال فقط مجاز به دو مرتبه ترابرد است و تغییر مالکیت تاثیری در این فرایند ندارد.
  • پس از انجام تغییر مالکیت، مالک جدید چه زمانی می‌تواند درخواست ترابرد جدیدی ثبت کند؟
    محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است  که آیا مالک قبلی در طول یک سال پیش از تغییر مالکیت، درخواست ترابردی ثبت کرده یا خیر. اگر مالک قبلی در این مدت دو ترابرد خود را انجام داده و سپس به اپراتور پایه ترابرد کرده و تغییر مالکیت داده باشد، مالک جدید امکان ترابرد در طول یکسال از زمان اولین ترابرد را نخواهد داشت.
  • آیا می‌توانم بلافاصله پس از خرید یک سیم‌کارت برای ترابرد اقدام کنم؟
    امکان اولین ترابرد تنها پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه وجود دارد.
  • از چه راهی می‌توانم درخواست ترابرد خود را لغو کنم؟
    باید درخواست خود را در صفحه ترابرد به ایرانسل در سایت ایرانسل ثبت کرده یا با مدارک شناسایی معتبر به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کنید. امکان لغو درخواست ترابرد نهایتا تا قبل از غیرفعال‌سازی سیم‌کارت اول (در اپراتور مبدا) وجود دارد و درخواست لغو تنها از طریق اپراتور مقصد انجام می‌شود.
  • سیم‌کارت من اعتباری است. آیا می‌توانم در زمان ثبت درخواست ترابرد، نوع سیم‌کارت را دائمی انتخاب کنم؟
    خیر. نوع خط مشترک (اعتباری یا دائمی) پس از ترابرد تغییری نمی‌کند.
  • در شرایط ترابرد قید شده «حداکثر امکان دو ترابرد در یک سال وجود دارد». آیا منظور یک سال شمسی است؟
    خیر. ملاک یک سال از اولین ترابرد است.
  • چه مدت باید از زمان ترابرد بگذرد تا بتوانم دوباره درخواست ترابرد یا برگشت به اپراتور پایه را بدهم؟
    پس از تکمیل فرایند ترابرد، امکان ترابرد شماره به اپراتور دیگر یا برگشت به اپراتور پایه بلافاصله وجود دارد.
  • اگر سیم‌کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کرده باشم، آیا بلافاصله امکان ترابرد وجود دارد؟
    در صورتی که بیشتر از ۳ ماه در شبکه ایرانسل فعال بوده باشید می‌توانید درخواست ترابرد به اپراتور دیگر را ثبت کنید.
  • اگر پس از ترابرد از سیم‌کارتم استفاده نکنم، اپراتور پذیرا امکان سلب امتیاز خط را دارد؟
     اگر مشترک (اعتباری یا دائمی) پس از ترابرد به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور پذیرا (مقصد) غیرفعال باشد، اپراتور پذیرا حق واگذاری شماره غیرفعال را ندارد و موظف است موضوع را ابتدا به مرکز مدیریت ترابرد اطلاع دهد. در نهایت، اپراتور پایه حق سلب امتیاز مشترک و واگذاری شماره را خواهد داشت.
  • آیا امکان ترابرد برای سیم‌کارتهای رایگان و هدیه ایرانسل نیز وجود دارد؟
    بله، اما توجه داشته باشید که ترابرد به خارج از شبکه ایرانسل در مورد این نوع سیم‌کارتها رایگان نیست. مالکان این سیم‌کارتها در صورت تمایل به ترابرد سیم‌کارت خود به شبکه دیگر، باید مبلغ  ۲۰٬۰۰۰ تومان در حساب اصلی سیم‌کارت خود داشته باشند و سپس کد دستوری #۱۴*۱*۵۵۵* را شماره بگیرند تا مبلغ مذکور از حساب اصلی سیم‌کارتشان کسر و ترابرد انجام شود.
  • چگونه می‌توانم دوستانم را به ترابرد به ایرانسل دعوت کنم؟
    دعوت از دوستان به ترابرد به شبکه ایرانسل با استفاده از برنامه ایرانسل‌من یا ارسال شماره آنها به ۳۱۳۱ امکان‌پذیر است.
  • من در اپراتور فعلی بسته سالانه، ماهانه، شارژ و ... دارم. آیا بعد از ترابرد به ایرانسل بسته‌های من همچنان قابل استفاده‌اند؟
    خیر. حجم بسته و اعتبار سیم‌کارت با ترابرد صفر خواهد شد.
  • در صورتی که مشترک دائمی سپرده داشته و بستانکار نیز باشد و به اپراتور دیگری ترابرد کند، بعد از بازگشت به ایرانسل امکان پیگیری مبالغ سپرده و بستانکاری را دارد؟
    مشترک می‌تواند برای دریافت سپرده و مبلغ بستانکاری از طریق مراکز خدمات اقدام کند.
  • آیا خدمات ارزش افزوده اپراتور قبلی در این فرایند به سیم‌کارت جدید انتقال پیدا می‌کند؟
    خیر. هدف از ترابرد بهره‌مندی از خدمات جدید، متنوع و باکیفیت‌تر است. با سیم‌کارت جدید در شبکه ایرانسل می‌توان از بین خدمات ارزش افزوده متنوعی محصول مورد علاقه را خریداری و فعال کرد
  • پس از ترابرد به اپراتور جدید، تعرفه‌ها چگونه محاسبه می‌شوند؟
    تمام تعرفه‌ها طبق شرایط و قوانین اپراتور جدید مشترک محاسبه خواهند شد.
  • آیا بعد از ترابرد به ایرانسل امکان تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی وجود دارد؟
    بله. اما در صورت تمایل به ترابرد به اپراتور مبدا، باید سیم‌کارت دوباره تبدیل به اعتباری شود.
  • آیا افرادی که با من تماس می‌گیرند متوجه می‌شوند که سیم‌کارت من ترابردشده هست؟
    خیر. با تصمیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای مشترکانی که قصد برقراری تماس با مشترک ترابردشده را دارند بوق کوتاه مختص ترابرد پخش نمی‌شود و درنتیجه تشخیص این موضوع ممکن نیست.
  • آیا هدایای جشنواره سیم‌کارتهای جدید برای ترابردهای دفعات دوم و بیشتر نیز به مشترکان خطوط ترابردشده تعلق می‌گیرد؟
    خیر
  • آیا خطوط دائمی ترابردشده به شبکه ایرانسل در صورت پرداخت‌نشدن صورت‌حسابشان مشمول تعلیق یکطرفه و دوطرفه خط و درنهایت سلب امتیاز سیم‌کارت می‌شوند؟
    اگر صورت‌حساب سیم‌کارت دائمی ترابردشده تا روز بیست‌وهشتم ماه صدور قبض پرداخت نشود، خط مشترک به‌صورت یکطرفه تعلیق خواهد شد و با گذشت ۵۷ روز از قطع یکطرفه و پرداخت‌نشدن بدهی معوقه، ایرانسل می‌تواند جهت تعلیق دوطرفه خط مشترک اقدام کند. اما ایرانسل یا سایر اپراتورهای مقصد نمی‌توانند خطوط ترابردشده را سلب امتیاز کنند.
  • آیا امکان ترابرد به اپراتورهای خارج از ایران نیز وجود دارد؟
    خیر. ترابرد تنها بین اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل انجام می‌شود.
  • برای ثبت درخواست ترابرد رمز یکبارمصرف دریافت کرده‌ام ولی اینترنتم قطع شده و از صفحه ترابرد خارج شدم. آیا باید مراحل را دوباره طی کنم؟
    در صفحه ترابرد به ایرانسل به قسمت «تکمیل ترابرد» بروید و با واردکردن شماره موبایل و رمز یکبارمصرف دریافتی، برای تایید درخواست خود اقدام کنید.
  • درخواست ترابرد را در سایت ایرانسل ثبت کرده‌ام. آیا سیم‌کارتم بلافاصله غیرفعال می‌شود؟
    خیر. اما تا دریافت پیامک عملیات موفق ترابرد و سیم‌کارت جدید، لطفا از هرگونه استفاده‌ای که هزینه‌ای برای خط سابق شما داشته باشد خودداری کنید.
  • پس از ترابرد، هزینه‌های تماس من به چه صورت محاسبه خواهند شد؟
    هزینه تماس با تمامی خطوط برای سیم‌کارتهای اعتباری به مبلغ ۸۹۹ ریال و برای سیم‌کارتهای دائمی ۵۹۹ ریال است. برای اطلاع از سایر تعرفه‌ها می‌توانید به صفحه سیم‌کارتهای اعتباری و دائمی مراجعه کنید.
  • مدارک من پس از ترابرد به ایرانسل در سیستم بارگذاری نشده و شماره‌ام به حالت تعلیق درآمده است. آیا می‌توانم با وضعیت تعلیق در اپراتور پذیرا به اپراتور پایه خود ترابرد کنم؟
    خیر. امکان ترابرد تنها برای سیم‌کارتهای فعال وجود دارد. برای پیگیری علت تعلیق خط و رفع مشکل آن لطفا با پشتیبانی خدمات مشتریان ایرانسل تماس بگیرید و پس از رفع مشکل و فعالسازی خط، درخواست ترابرد به اپراتور پایه را ثبت کنید.
  • سیم‌کارت من بعد از درخواست ترابرد یا در حین این فرایند گم شده است. آیا می‌توانم در اپراتور مبدا برای تعویض آن اقدام کنم؟
    اگر سیم‌کارت خود را بعد از تاییدشدن فرایند ترابرد گم کرده‌اید، با تکمیل فرایند ترابرد سیم‌کارت جدیدی به شما تحویل داده می‌شود. اما در صورتی که مفقودشدن سیم‌کارت شما قبل از تایید ترابرد اتفاق افتاده باشد، باید از طریق اپراتور مبدا برای تعویض سیم‌کارت اقدام کنید.
  • چگونه می‌توانم برای پیگیری فرایند ترابرد و خدمات خط خود با شما در ارتباط باشم؟
    هر ۷ روز هفته می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با همکاران ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت کنید.
  • سقف مصرف مجاز سیم‌کارتهای دائمی ترابردشده به ایرانسل چقدر است؟
    به‌صورت پیش‌فرض سقف مصرف مجاز برای این خطوط ۶۰ هزار تومان است.
  • چرا هنگام ثبت درخواست ترابرد در سایت با پیام «کد ملی و شماره همراه مرتبط نیستند» روبرو می‌شوم؟
    دریافت این پیام نشانه این است که اطلاعات واردشده شما با اطلاعات موجود در سیستم ثبت احوال مغایرت دارد.
  • آیا پس از انجام ترابرد، محدودیت زمانی یا خدماتی در استفاده از اپراتور مقصد (پذیرا) وجود دارد؟
    خیر. اپراتور مقصد (پذیرا) باید تمام خدمات ارائه‌شده در شبکه خود را به مشترک خط ترابردشده ارائه دهد. مشترک نیز تا زمانی که درخواست ترابرد جدیدی صادر نکرده می‌تواند از خدمات اپراتور استفاده کند. البته خدماتی که در اپراتور قبلی روی خط مشترک فعال بوده‌اند، پس از ترابرد به اپراتور جدید منتقل نمی‌شوند.
  • زمان انتظار جهت انجام ترابرد به پایان رسیده اما ترابرد هنوز انجام نشده و پیامکی دریافت نکرده‌ام. چه راهی برای پیگیری وجود دارد؟
    می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) مشکل را اعلام و پیگیری کنید.
  • اگر بخواهم ریز مکالمات قبل از ترابرد را از ایرانسل دریافت کنم، آیا امکان ارائه آن مطابق قوانین وجود دارد؟
    تا زمانی که مشترک ایرانسلی هستید می‌توانید برای دریافت ریز مکالمات درخواست دهید. اما پس از ترابرد تنها در صورت ارائه دستور قضایی قادر به دریافت ریز مکالمات خواهید بود.

روش‌های ترابرد به ایرانسل

برای ترابرد به شبکه ایرانسل می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید. مراحل مربوط به هر روش به طور کامل در تصاویر زیر نمایش داده شده‌اند.

ترابرد حضوری

مراحل ۴ و ۵ و ۶ و بر روی سیم کارت قبلی انجام می‌شود.

۱

مراجعه به مراکز فروش ایرانسل

۲

ارائه کارت ملی و تکمیل فرم ثبت نام

۳

دریافت سیم کارت (غیر ایرانسل)

۴

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

۵

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

۶

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

۷

فعال شدن سیم کارت ایرانسل

ترابرد آنلاین

مراحل ۴ و ۵ و ۶ و بر روی سیم کارت قبلی انجام می‌شود.

۱

مراجعه به سایت ایرانسل

۲

تکمیل فرم ثبت نام به صورت ایرانسل

۳

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

۴

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

۵

دریافت سیم کارت غیر فعال ایرانسل درب منزل و ارائه کپی کارت ملی به مامور

۶

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

۷

فعال شدن سیم کارت ایرانسل