آنچه باید در حین ترابرد بدانید
۱. پس از ارسال درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست مشترک رد شود که این دلایل جهت رفع و اقدام مجدد از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس اپراتور به اطلاع مشترک خواهد رسید.
۲. پس از تایید درخواست ترابرد مشترک توسط اپراتور فرستنده، اپراتور پذیرا باید سیمکارت جدید را پیش از غیرفعالسازی سیمکارت قدیمی توسط اپراتور فرستنده، به مشترک تحویل دهد.
۳. پس از دریافت شناسه تخصیصیافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعالسازی حداکثر تا ۲ روز برای سیمکارتهای اعتباری و حداکثر ۳ روز برای سیمکارتهای دائمی به طول خواهد انجامید. در صورتی که تا این زمان سیمکارت جدید با همان شماره قبلی فعال نشده باشد، مشترک باید با مرکز پشتیبانی اپراتور پذیرا تماس بگیرد.
۴. طی زمان فرآیند و در هر لحظه مشترک میتواند از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفاتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس آن اپراتور با ارائه کد رهگیری دریافتشده از وضعیت ترابرد شماره خود مطلع شود.
۵. تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور پذیرا برای فعالسازی، امکان انصراف از درخواست ترابرد در پورتال اپراتور پذیرا و با استفاده از کد رهگیری (شناسه ترابرد) وجود دارد. جهت اعلام انصراف، به پورتال اپراتور مربوطه یا دفتر خدمات آن مراجعه کنید.
۶. هرگونه تماس مشترکان دائمی در دوره بررسی درخواست ترابرد، به اضافه هزینههای مربوط به خدمات دیگر (بستههای تخفیف و غیره) در صورتحساب نهایی لحاظ میشود. این صورتحساب ظرف ۱ تا ۲ ماه پس از ترابرد به مشترک ارسال میشود و مشترک ملزم به پرداخت آن است. در غیر اینصورت، خدمات سیمکارت در اپراتور جدید برابر مصوبات کمیسیون قطع خواهد شد.
۷. از مدت زمان حداکثر ۲ روز و ۲۰ دقیقه پایانی انجام فرآیند ترابرد تا فعالسازی سیمکارت مشترک در شبکه اپراتور جدید، رومینگ بینالملل و تماس خارج از کشور برای سیمکارت قبلی مشترکان دائمی مسدود خواهد شد.