ترابرد به ایرانسل

* نوع سیم کارت :

* اپراتور فرستنده :

* کد امنیتی :

 

برای ثبت‌نام فرم زیر را پر کنید.

* نوع سیم کارت :

* اپراتور فرستنده :

* آیا سازمان / شرکت شما قبلا سیم‌کارت سازمانی ایرانسل دریافت کرده است؟ :

* کد امنیتی :

 

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه قابلیتی است که به مشترکان اپراتورهای دیگر امکان می‌دهد بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه، به‌صورت رایگان اپراتور خود را تغییر دهند و ایرانسلی شوند. در این  صورت کاربر می‌تواند از قیمت‌های مقرون به صرفه، اینترنت پرسرعت، کیفیت بالا در آنتن‌دهی، تنوع خدمات و محصولات و پوشش‌دهی گسترده ایرانسل با همان شماره قبلی برخوردار شود.
هزینه ترابرد رایگان است.

۱. تعاریف مرتبط با ترابرد

اپراتور پایه

اولین اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه در آن ثبت‌نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت‌نام را به اپراتور مذکور تحویل داده و سند اشتراک دریافت کرده است.

اپراتور پذیرا (مقصد، جدید)

اپراتوری که مشترک یک اپراتور دیگر قصد دارد بدون تغییر شماره خود از خدمات آن استفاده کند.

اپراتور فرستنده (مبدا، فعلی)

اپراتوری که مشترک در هنگام درخواست ترابرد شماره، ازخدمات آن استفاده می کند.

شناسه ترابرد

شماره اختصاص داده‌شده به هر مشترک در هنگام یک ترابرد که برای سهولت شناسایی و پیگیری فرآیند ترابرد است.

۲. انجام فرآیند ترابرد فقط در ساعات اداری سیستم ترابردپذیری شماره تلفن همراه یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر (بجز تعطیلات رسمی) امکان‌پذیر است. البته مشترک می‌تواند درخواست خود را در ساعت‌ها و روزهای غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت کند.

درخواست‌هایی که در روزهای تعطیل یا خارج از ساعت اداری ثبت شوند، در ساعت‌های اداری (شنبه تا چهارشنبه) بررسی و اجرا خواهند شد.

۳. درخواست ترابرد به دو صورت الکترونیکی یا حضوری (با تکمیل فرم درخواست ترابرد) قابل انجام است.

۴. هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفا دو بار در سال امکان ترابرد دارد (البته بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمی شود.)

۵. امکان اولین ترابرد صرفا پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه وجود دارد، اما برای ترابردهای بعدی هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.

۶. از آنجایی که هر مشترک در هر اپراتور نهایتا می‌تواند ۱۰ شماره تلفن همراه فعال (اعم از اعتباری و دائمی) را در اختیار داشته باشد، در صورت حضور یک مشترک حقیقی با مالکیت ۱۰ شماره فعال در اپراتور پذیرا، امکان ترابرد شماره او به اپراتور پذیرا وجود نخواهد داشت.

۷. ترابرد شماره مشترکان دائمی مشروط به تسویه صورت‌حساب اولیه صادرشده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت پیامک صورت‌حساب اولیه از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز کاری نسبت به پرداخت مبلغ تعیین‌شده در صورت‌حساب اقدام کند. تسویه‌نکردن صورت‌حساب اولیه ظرف یک روز موجب تاییدنشدن درخواست ترابرد خواهد شد.

۸. امکان غیرفعال‌شدن شماره مشترکان دائمی که نسبت به تسویه حساب نهایی با اپراتور فرستنده اقدام نکنند، از سوی اپراتور پذیرا وجود دارد (برابر مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.)

تبصره: در صورتی که مبلغ بدهی مشترک در صورت‌حساب قطعی کمتر از مبلغ باقی‌مانده تضمین پرداخت باشد، در صورت تمایل مشترک مبلغ باقی‌مانده تضمین پرداخت به او بازگردانده خواهد شد.

۹. شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند (ترابرد به صورت نظیر به نظیر امکان پذیر است).

۱۰. پس از ترابرد شماره اعتباری، اعتبار مشترک در اپراتور فرستنده صفر خواهد شد؛ بنابراین مشترک باید ملاحظات لازم را تا قبل از نهایی‌شدن درخواست ترابرد به عمل آورد.

۱۱. پس از مهاجرت به شبکه اپراتور پذیرا، تمام خدمات و بسته‌های قبلی دریافتی مشترکان دائمی و اعتباری در اپراتور فرستنده (اعم از اینترنتی، پیامکی و غیره)، بجز پیامک‌های بانکی و خدمات دولتی، قطع می‌شود. همچنین مشترک از تمام خدمات اپراتور پذیرا بهره‌مند خواهد شد.

۱۲. پس از ترابرد، کلیه تعرفه‌های مکالمه (اعم از تماس صوتی و پیامکی) مشترک بر اساس تعرفه‌های اپراتور مقصد محاسبه خواهد شد.

۱۳. درخواست ترابرد از سوی مشترکان حقوقی الزاما باید از سوی صاحبان امضای مجاز یا نمایندگان معرفی‌شده به صورت کتبی از سوی صاحبان امضا اعلام شود.

۱۴. در صورت درخواست ترابرد شماره توسط مشترکان حقوقی به صورت الکترونیکی، پیامکی از طریق اپراتور پذیرا به مشترک اطلاع می‌دهد که با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر اپراتور پذیرا نسبت به ثبت درخواست ترابرد به صورت حضوری اقدام کند. عدم مراجعه مشترک برای ثبت درخواست به صورت حضوری به معنای انصراف از درخواست ترابرد خواهد بود.

۱. پس از ارسال درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست مشترک رد شود که این دلایل جهت رفع و اقدام مجدد از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس اپراتور به اطلاع مشترک خواهد رسید.

۲. پس از تایید درخواست ترابرد مشترک توسط اپراتور فرستنده، اپراتور پذیرا باید سیم‌کارت جدید را پیش از غیرفعال‌سازی سیم‌کارت قدیمی توسط اپراتور فرستنده، به مشترک تحویل دهد.

۳. پس از دریافت شناسه تخصیص‌یافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعال‌سازی حداکثر تا ۳ روز برای سیم‌کارت‌های اعتباری و حداکثر ۵ روز برای سیم‌کارت‌های دائمی به طول خواهد انجامید. در صورتی که تا این زمان سیم‌کارت جدید با همان شماره قبلی فعال نشده باشد، مشترک باید با مرکز پشتیبانی اپراتور پذیرا تماس بگیرد.

۴. طی زمان فرآیند و در هر لحظه مشترک می‌تواند از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفاتر خدمات مشترکان یا مراکز تماس آن اپراتور با ارائه کد رهگیری دریافت‌شده از وضعیت ترابرد شماره خود مطلع شود.

۵. تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور پذیرا برای فعال‌سازی، امکان انصراف از درخواست ترابرد در پورتال اپراتور پذیرا و با استفاده از کد رهگیری (شناسه ترابرد) وجود دارد. جهت اعلام انصراف، به پورتال اپراتور مربوطه یا دفتر خدمات آن مراجعه کنید.

۶. هرگونه تماس مشترکان دائمی در دوره بررسی درخواست ترابرد، به اضافه هزینه‌های مربوط به خدمات دیگر (بسته‌های تخفیف و غیره) در صورتحساب نهایی لحاظ می‌شود. این صورت‌حساب ظرف ۱ تا ۲ ماه پس از ترابرد به مشترک ارسال می‌شود و مشترک ملزم به پرداخت آن است. در غیر اینصورت، خدمات سیم‌کارت در اپراتور جدید برابر مصوبات کمیسیون قطع خواهد شد.

۷. از مدت زمان حداکثر ۲ روز و ۲۰ دقیقه پایانی انجام فرآیند ترابرد تا فعال‌سازی سیم‌کارت مشترک در شبکه اپراتور جدید، رومینگ بین‌الملل و تماس خارج از کشور برای سیم‌کارت قبلی مشترکان دائمی مسدود خواهد شد.

۱. مشترک باید برای تغییر مالکیت شماره ترابردشده به اپراتور پایه برگردد.

۲. در صورتی که مشترک به هر دلیلی به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور پذیرا غیرفعال باشد، اپراتور پایه حق سلب امتیاز مشترک و واگذاری شماره را خواهد داشت.

  • در فرآیند ترابرد، پیامک‌های اطلاع‌رسانی مختلفی دریافت و ارسال می‌کنید. بهتر است از گوشی تلفن همراهی استفاده کنید که از سالم‌بودن آن اطمینان دارید تا پیام‌هایتان به درستی منتقل شود و دچار مشکل نشوید.
  • ثبت‌نام مشترکان حقوقی باید به صورت کتبی و از طرف صاحبان مجاز یا نمایندگان معرفی‌شده از طریق مراجعه به یکی از مراکز خدمات انجام شود.

روش‌های ترابرد به ایرانسل

برای ترابرد به شبکه ایرانسل می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید. مراحل مربوط به هر روش به طور کامل در تصاویر زیر نمایش داده شده‌اند.

ترابرد حضوری

مراحل ۴ و ۵ و ۶ و بر روی سیم کارت قبلی انجام می‌شود.

۱

مراجعه به مراکز فروش ایرانسل

۲

ارائه کارت ملی و تکمیل فرم ثبت نام

۳

دریافت سیم کارت (غیر ایرانسل)

۴

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

۵

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

۶

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

۷

فعال شدن سیم کارت ایرانسل

ترابرد آنلاین

مراحل ۴ و ۵ و ۶ و بر روی سیم کارت قبلی انجام می‌شود.

۱

مراجعه به سایت ایرانسل

۲

تکمیل فرم ثبت نام به صورت ایرانسل

۳

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

۴

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

۵

دریافت سیم کارت غیر فعال ایرانسل درب منزل و ارائه کپی کارت ملی به مامور

۶

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

۷

فعال شدن سیم کارت ایرانسل