اولویتبندی مسائل پایداری
ایرانسل با توجه به اهمیت پایداری، تلاش میکند تا با ارائه خدمات مطلوب و پایدار، نقش مثبتی در جامعه ایجاد کند. از طریق رعایت استانداردهای بینالمللی و توجه به اصول اخلاقی، ایرانسل به دنبال ایجاد محیطی سالم و پایدار برای کارکنان، مشتریان و ذینفعان خود است.
- دسترسی مقرونبهصرفه به شبکه ارتباطی و فراگیری خدمات دیجیتال
- ارتقای سواد و آموزش دیجیتال
- افزایش دسترسی اقشارخاص به خدمات دیجیتال
- اخلاق حرفهای-تجاری و مقابله با ارتشا و تبعیض
- اقدامات حیاتی در بحرانهای طبیعی و ملی
- حمایت از استارتآپها
- بومیسازی و توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی
- حقوق بشر دیجیتال
- رعایت حقوق کودکان در فضای مجازی
- حمایت از نهادهای مدنی
- مدیریت اثرات اجتماعی-زیستی محیطی زنجیره تامین
- کاهش انتشار فرکانسهای رادیویی دکلها
- مدیریت بهینه منابعی مانند آب و کاغذ
- مدیریت پسماند
- انتشار گازهای گلخانهای (ردپای کربن)
پرتفولیوی سرمایهگذاری ویستا
شرکت «ویستا ارتباطات پیشرو» با هدف استفادۀ بهینه از منابع مالی و مدیریت سرمایهگذاریهای ایرانسل و تمرکز بر حمایت از شرکتهایی با مدل کسبوکار نوآورانه و پیشرو بر بستر ICT، به خلق ارزش اقتصادی و توسعۀ فناوریهای نوین در کشور کمک میکند.
ساختار حاکمیت شرکتی ایرانسل
ایرانسل همواره بر این باور بوده که برخورداری از ساختار و فرایندهای مناسب در حاکمیت شرکتی همسو با استراتژی شرکت، یکی از اصول ایجاد و حفظ ارزش در تعامل با ذینفعان است. حاکمیت شرکتی در کنار دو اصل محیطزیست و جامعه یکی از توانمندسازهای حیاتی سازمان است.
-
مدیر عامل
-
هیئت مدیره
مسئول تصمیمات کلی و خروجی کسبوکار از جمله تعیین اهداف، نظارت بر فرهنگ، ارزشها، استانداردها و اهداف استراتژیک، بررسی عملکرد و اطمینان از برقراری تعامل مثبت و سازنده با ذینفعان سازمان است.
-
کمیته حقوق و دستمزد
خطمشی حقوق و دستمزد معاونان، مدیران اجرایی، تیم مدیریت ارشد و کارکنان را تنظیم، بررسی و توصیه میکند. بر اجرای خطمشی حقوق و دستمزد و همچنین شیوههای کلی پرداخت در شرکت نظارت میکند.
-
کمیته حسابرسی و ریسک
دارای حدود گستردهای از وظایف و اختیارات، در حوزههای مدیریت اخلاق حرفهای، ریسک و حسابرسی، امنیت اطلاعات، حسابرسی مستقل، تصویب صورتهای مالی و… است.
تیمهای واحد حسابرسی و ریسک، تداوم کسبوکار، انطباق با قوانین و مقررات، حسابرسی فرایندها و تکنولوژی و مدیریت ریسک تقلبات باید گزارش پیشرفت برنامههایشان را هر سه ماه، به این کمیته ارائه دهند.
زنجیرۀ تأمین مسئولانه
ایرانسل با توجه به اهمیت زنجیرۀ تأمین مسئولانه، تلاش میکند تا با انتخاب تأمینکنندگانی که اصول پایداری را رعایت میکنند، سازمان را به سمت کسبوکاری پایدار هدایت کند. ما با ارزیابی دقیق عملکرد تأمینکنندگان و انتخاب بر مبنای معیارهای پایداری، سعی میکنیم زنجیرۀ تأمین مسئولانهای را توسعه دهیم.
محیطکار پایدار
ایرانسل با ایجاد محیط کاری پایدار، به توسعۀ کارکنان خود کمک میکند. ما به رفاه حال کارکنان اهمیت میدهیم و سعی داریم تا با ارائۀ شرایط کاری مناسب، محیطی امن و مطلوب برای کارکنان خود فراهم کنیم. توجه به توسعۀ برابر زنان و مردان، یکی از ویژگیهای مهم محیط کار پایدار است.
درصد پوشش جمعیتی ایرانسل
افراد و جوامعی که بهواسطۀ شبکۀ ارتباطی و اینترنت به هم متصل هستند، در نهایت توانمندتر میشوند. فراگیری دیجیتال برای توسعۀ اجتماعی و اقتصادی کشور ضروری است. ما در تلاش هستیم شاخصهایی چون پوشش مناطق روستایی و سواد دیجیتال را ارتقا دهیم.
٪ ۹۱.۸۱
تعداد کل خطوط فعال ایرانسلی
ایرانسل با توجه به اهمیت ارائۀ خدمات مطلوب و پایدار، تلاش میکند تا با افزایش تعداد خطوط فعال، خدمات خود را به تمامی اقشار جامعه ارائه دهد. ما با توسعۀ زیرساختهای خود، به توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی در کشور کمک میکنیم.
ردپای کربن
ایرانسل در تلاش است با ایجاد تعادل در انتشار گازهای گلخانهای و جبران آن، سهم خود را در مقابله با تغییرات اقلیمی ایفا کند. اولین قدم برای این هدف، شفافسازی ردپای کربن و اعلان رسمی میزان انتشار گازهای گلخانهای در اثر عملکرد و در محدودۀ ۱ و ۲ فعالیتهای ما است.
مدیریت آب و پسماند
رشد و کامیابی کسبوکارها نباید با هزینههایی جبرانناپذیر برای آیندۀ زمین همراه شود. ایرانسل همواره برای کاهش اثرات منفی فعالیتها و در نظرگرفتن ملاحظات پایداری زیستمحیطی در عملیات هرروزه و مدیریت کسبوکار خود تلاش میکند.
پایبندی به الزامات قانونی
ایرانسل با توجه به اهمیت رعایت قوانین و مقررات، تمامی فعالیتهای خود را بر اساس الزامات قانونی انجام میدهد. ما خود را ملزم میدانیم تا گزارشی شفاف از وضعیت درآمدهای سازمان، مالیات و خدمات عمومی به تمام ذینفعان سازمان ارائه دهیم.
توسعۀ زیرساخت
سرمایهگذاری در زیرساختهای نوین مخابراتی و ارتباطی مانند 5G، فیبر نوری و…، زیربنای توسعۀ اقتصاد دیجیتال است. ایرانسل با سرمایهگذاری هدفمند در این زمینه موجب رشد ترافیک دیتا و شتابدهی به اقتصاد دیجیتال شده است.
نقشه پراکندگی مراکز فروش
ایرانسل برای افزایش دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات و محصولاتش، سعی کرده کانالهای فروش خود و بهخصوص کانالهای دیجیتال را گسترش دهد. علاوهبر مراکز خدمات و ارتباط با ایرانسل و نمایندگان فروش، کانالهای فروش دیجیتال مانند فروشگاه اینترنتی ایرانسل، برنامۀ ایرانسل من و… نیز فعال هستند.