شرایط و ضوابط استفاده از سرویس اعتباری ایرانسل
تعهدات مشتری:
- صرفاً شخص حقیقی مالک سیم کارت، جهت بهره برداری از سرویس اعتباری ایرانسل مجاز است با رعایت ضوابط مندرج در این سند و به عنوان “کاربر” ثبت نام نماید.
- کاربر اذعان می دارد که برای پذیرش این ضوابط و شرایط و اجرای آن، از صلاحیت و اهلیت کامل برخوردار است.
- کاربر متعهد است از سرویس اعتباری ایرانسل، مطابق با ضوابط حاضر و قوانین و مقررات جاری بهره برداری نماید.
- کاربری که متقاضی دریافت اعتبار و استفاده از سرویس اعتباری است، مسئول ایفای تعهدات ذکر شده در این سند می باشد و در صورت استفاده ی فرد دیگری از شماره ی سیم کارت وی، همچنان مسئولیت پیگیری یا پاسخگویی به هر گونه پیامدهای احتمالی بر عهده ی وی به عنوان دارنده سیم کارت می باشد.
- هر کاربر متقاضی امکان دریافت سرویس اعتباری تنها بر روی یکی از شماره سیم کارت های ثبت نام شده به نام خود را خواهد داشت. متقاضی در صورتی که واجد شرایط دریافت اعتبار باشد، اعتبار را بر روی اولین خطی(اولین شماره ی سیم کارتی که با آن درخواست خود را بر «ایرانسل من» ثبت کرده است، دریافت خواهد کرد.
- ایرانسل پس از بررسی درخواست کاربر بسته به نتیجه ی اعتبارسنجی وی جهت تخصیص اعتبار به کاربر اقدام می کند. بنابراین ضرورتاً به هر کاربری، امکان اختصاص اعتبار وجود نخواهد داشت.
- ایرانسل برای اعتبارسنجی و تخصیص اعتبار به کاربران، می تواند علاوه بر اعتبارسنجی داخلی، از نهاد رتبه بندی اعتباری مجاز (شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران) تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا ، سابقه اعتباری کاربر را استعلام نماید و کاربر اجازه استفاده از اطلاعات مذکور را به ایرانسل می دهد.
- کاربر بر اساس نتیجه ی اعتبار سنجی صورت گرفته ممکن است واجد شرایط دریافت اعتبار هر دو نوع سرویس اعتباری( اعتبار آخر ماه و اعتبار اقساطی) و یا یکی از آنها باشد و یا مطلقاً واجد شرایط دریافت اعتبار نباشد.
- در صورتی که کاربر واجد شرایط دریافت اعتبار نباشد، بسته به مورد پس از گذشت 30 روز شمسی از تاریخ آخرین اعتبار سنجی، می تواند مجدداً درخواست خود را برای دریافت اعتبار و انجام فرآیند اعتبارسنجی ثبت نماید.
- هر نوع اعتبار مختص استفاده از سرویس مشخصی خواهد بود و همچنین نحوه ی بازپرداخت بدهی مرتبط به آن ها به شرح زیر است:
- اعتبار آخر ماه (ماهانه):
- مختص خرید بسته های افزایشی، خرید شارژ می باشد.
- سررسید بازپرداخت بدهی این نوع سرویس اعتباری، پایان هر ماه شمسی می باشد و عدم پرداخت به موقع بدهی، مشمول جریمه می باشد. و آخرین مهلت پرداخت صورت حساب بدون جریمه ی دیرکرد، تا روز پنجم ماه بعد می باشد.
- در استفاده از این نوع اعتبار، در صورتی که اعتبار کاربر بیش از مبلغ خرید وی باشد، باقیمانده ی آن تا پایان همان ماه شمسی قابل استفاده می باشد.
- اگر کاربر بدهی مربوط به این نوع اعتبار را زودتر از موعد مقرر پرداخت کند، اعتبار مجدداً به همان میزان شارژ میشود و کاربر میتواند تا پایان مهلت تعیینشده از آن استفاده کند و بازپرداخت این بدهی در انتهای همان ماه خواهد بود.
- اعتبار اقساطی:
- مختص خرید سرویس فیبر نوری ایرانسل می باشد. سرویس فیبر نوری شامل مودم، نصب و راه اندازی آن و بسته ی اولیه اینترنت می باشد.
- سررسید بازپرداخت بدهی این نوع سرویس اعتباری، پایان هر ماه شمسی می باشد مفاد این بند شامل قسط اول نشده و کاربر باید همزمان با ثبت درخواست، قسط اول را پرداخت نماید.
- به منظور بهره برداری از این نوع اعتبار، در صورتی که اعتبار کاربر بیش از مبلغ خرید وی باشد، باقیمانده آن مطلقاً قابلیت استفاده نخواهد داشت.
- برای استفاده از اعتبار اقساطی، کاربر باید پیش سفارش تایید شده فیبر نوری داشته باشد که شماره ی سیم کارت ثبت شده در آن با اطلاعات ثبت شده برای دریافت اعتبار مطابقت داشته باشد.
- در صورت عدم پرداخت صورت حساب ها به شرح مندرج در بندهای پیشین در موعد مقرر، بدهی کاربر مشمول جریمه ی دیر کرد خواهد شد و کاربر باید جمع مبلغ جریمه و اقساط پرداخت نشده را یکجا به ایرانسل بپردازد.
- در صورتی که کاربر واجد شرایط دریافت هر دو نوع اعتبار بوده و اعتبارات مذکور به کاربر تخصیص یابند، صرفاً یکی از آنها برای کاربر قابل استفاده است و در صورت تسویه ی بدهی/اقساط اعتبار استفاده شده، مجدد هر دو نوع اعتبار برای کاربر قابل استفاده خواهند بود مشروط به آنکه اعتبار تخصیص یافته در بازه ی زمانی موردنظر همچنان قابل بهره برداری باشد.
- در صورتی که اعتبارهای تخصیص یافته جهت خرید مورد نظر کاربر ناکافی باشد، کاربر می تواند مبلغ مازاد آن را از طریق روش های دیگر پرداخت مانند موجودی کیف پول دیجیتال و درگاه های بانکی تامین نماید.
- در صورتی که اعتبار تخصیص یافته کل مبلغ خرید را پوشش دهد، در زمان خرید تمامی اعتبار استفاده خواهد شد و بهره گیری از بخشی از آن امکان پذیر نخواهد بود.
- کاربران می توانند بازپرداخت بدهی/اقساط خود را از طریق کیف پول دیجیتال و یا درگاه های بانکی انجام دهند.
- در صورتی که بازپرداخت بدهی از طریق پرداخت بانکی ناموفق باشد، مبلغ آن به کیف پول دیجیتال وی بازگردانده خواهد شد و کاربر می تواند دوباره جهت بازپرداخت بدهی اقدام نماید.
- در صورتی که کاربر دارنده ی بیش از یک سیم کارت باشد، اعتبار تخصیص داده شده به او قابل انتقال به سایر خطوط وی خواهد بود، اگر:
- 7روز از تخصیص اعتبار به اولین خطی(اولین شماره ی سیم کارتی) که با آن درخواست خود را بر «ایرانسل من» ثبت کرده است، سپری شده باشد؛
بدهی ها و اقساط اولین خطی (اولین شماره ی سیم کارتی) که با آن درخواست خود را بر «ایرانسل من» ثبت کرده است را تسویه کرده باشد.
- در صورت عدم استفاده ی کاربر از اعتبار تخصیص داده شده، پس از 4 ماه ،احتیاج به اعتبار سنجی مجدد وجود خواهد داشت.
- سقف استفاده از خدمات سرویس اعتباری به صورت ماهانه توسط ایرانسل تعیین و در حساب سرویس اعتباری کاربران لحاظ خواهد شد.
- اعتبار موردنظر بر اساس معیار هایی مانند سوابق پرداخت های کاربر ، ممکن است در هر دوره ی تخصیص اعتبار افزایش و یا کاهش یابد.
- در صورتی که کاربر تمامی اقساط اعتبار تخصیص یافته را تسویه کرده باشد، پس از گذشت چهار ماه از تاریخ تخصیص اعتبار باید مجدد جهت دریافت اعتبار درخواست خود را در «ایرانسل من» ثبت نماید.
- کاربر جهت دریافت سرویس فیبر نوری به صورت اعتباری ملزم به تایید «سند شرایط و ضوابط مرتبط در خصوص خرید اقساطی سرویس فیبر نوری» خواهد بود که در این صورت مالکیت قطعی سرویس فیبر نوری صرفا پس از پرداخت آخرین قسط به کاربر منتقل شده در صورت امتناع کاربر از پرداخت هر یک از اقساط ایرانسل مجاز به اقداماتی مانند قطع سرویس و باز پس گیری مودم و تجهیزات وفق مفاد آن سند خواهد بود.
- در صورتی که کاربر در سرویس اعتباری بدهی معوق داشته باشد، ارائه ی هر گونه خدمات نظیر ترابرد سیم کارت، تغییر مالکیت تا زمان تسویه ی بدهی کاربر، امکان پذیر نخواهند بود.
- کاربر با تایید سند حاضر اعلام نمود که ایرانسل علاوه بر اعمال جریمه دیرکرد و خودداری از ارائه سرویس اعتباری به کاربر متخلف از مفاد این سند ، مجاز است کاربر را به عنوان کاربر بدحساب به نهاد اعتبارسنجی ارائه می نماید تا بر روی رتبه ی اعتباری وی منعکس گردد.
تعهدات ایرانسل:
ایرانسل متعهد به ارائه و تامین کلیه خدمات پیش بینی شده در این سند با رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون تجارت الکترونیک می باشد.
انصراف از خرید قبل از دریافت کالا و نصب سرویس:
کاربران سرویس اینترنت فیبر نوری از طریق سرویس اعتباری ایرانسل، میتوانند پس از ثبت سفارش و قبل از راهاندازی سرویس (قبل از هرگونه اقدامی برای کابلکشی سرویس)، نسبت به لغو سفارش و درخواست بازپرداخت وجه اقدام کنند. در صورتی که کاربران علاوه بر استفاده از اعتبار اعطا شده، از روش های دیگر پرداخت نظیر استفاده از کیف پول دیجیتال و یا درگاه بانکی نیز بهره برداری کرده باشند، وجه پرداختی کاربران به کیف پول دیجیتال آنها بازگرانده خواهد شد.
حق اعمال تغییرات:
ایرانسل حق دارد بنا به ضرورت و یا صلاحدید، تغییراتی در مفاد شرایط و ضوابط خود با کاربران ایجاد کند. این تغییرات میتواند در هر زمان و بدون اطلاع رسانی به کاربران صورت گیرد. بنابراین کاربران میبایست هر چند وقت یکبار شرایط و قوانین مندرج در این توافقنامه را مجددا مطالعه نمایند تا از تغییرات احتمالی آگاه شوند. چنانچه در قوانین مندرج، تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میگردد. از آنجایی که این تغییرات میتواند تغییرات جزیی در برخی از ضوابط تا تغییر کل محتوای شرایط و ضوابط را در برگیرد، به کاربران توصیه میشود در فواصل زمانی مناسب، بخش قوانین این وب سایت را مرور نمایند تا در جریان تغییرات احتمالی قرار گیرند. بدیهی است کاربران به رعایت قوانین این شرایط و ضوابط و تمامی تغییرات در مفاد آن متعهد میباشند و در صورت نقض قوانین هیچگونه عذری از طرف کاربر، از جمله عدم اطلاع از قوانین و یا تغییرات انجامشده، پذیرفته نخواهد بود.
ضمانت اجرای عدم رعایت ضوابط و شرایط:
در صورت عدم رعایت ضوابط و شرایط مندرج شده در این صفحه، ایرانسل می تواند جهت مسدود کردن حساب کاربری برای مدت زمان مشخص و یا به صورت دائمی اقدام نموده و در صورت ورود هر گونه خسارت مادی و یا معنوی، جهت مطالبه خسارات خود از متخلف اقدام نماید.
پشتیبانی:
در صورت بروز هرگونه مشکل در فعالسازی حساب کاربری و یا مشکل در استفاده از خدمات موردنظر و مشکلات فنی، تیم پشتیبانی پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران در استفاده از خدمات ارائه شده در سامانه می باشد. به این منظور کاربران جهت تعامل با تیم پشتیبانی باید از طریق تماس با شماره ی تماس ۷۰۰ (برای خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۷۷۰۰۰۰ (برای سایر خطوط) اقدام نمایند.
به عنوان کاربر موضوع این سند با مطالعه دقیق مطالب فوق و آگاهی از مفاد سند شرایط و ضوابط حاضر بدین وسیله موافقت خود را با همه مطالب فوق اعلام نموده و حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نمایم.