۲۹ مهر ۱۳۸۶ . ۱۵:۰۷

29 مهر 1386: ایرانسل یک ساله شد

29 مهر 1386: ایرانسل یک ساله شد

شبکه اپراتور دوم تلفن همراه در 29 مهر ماه 85 با واگذاری سیم‌کارت در سه شهر تهران، تبریز و مشهد آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، “علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل” به مناسبت سالروز آغاز به کار ایرانسل طی یک نشست خبری، تاریخچه‌ای از روند کار ایرانسل ارایه کرد و افزود: ایرانسل در 30 آبان ماه 84 مبلغ 300 میلیون یورو به عنوان حق لیسانس پرداخت کرد و ششم آذر ماه همین سال پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت اعطا شد.
به گفته وی، هفتم اسفند ماه سال 84 سرمایه‌گذاری خارجی ایرانسل تائید شد و توانست در 19 تیر ماه سال 85 گواهی عدم تداخل در باند فرکانسی واگذاری GSM900 را دریافت کند که عملا قرارداد کاری ایرانسل نیز از همین روز آغاز شده است و در نهایت 29 مهر ماه 85 فروش سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل آغاز شد.

از گذشته تا آینده
وی اظهار داشت: در زمان اعلام مزایده ایرانسل در مهر ماه 82،‌ فقط 8/2 میلیون مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ 2/3 درصد در کشور وجود داشت و قیمت ثبت نام سیم کارت دولتی 440 هزار تومان و قیمت آن در بازار آزاد یک میلیون تومان بود و متقاضیان برای دریافت سیم کارت ثبت نامی خود دست کم یک سال باید منتظر میماندند.

 به گفته دزفولی، در مقطع واگذاری پروانه بهره‌برداری یعنی آذر ماه سال 84، تعداد مشترکین موبایل حدود هشت میلیون نفر با ضریب نفوذ تلفن همراه 12 درصد بود و قیمت سیم‌کارت دولتی به 360 هزار تومان کاهش یافته بود و زمان انتظار برای دریافت سیم‌کارت نیز به پنج ماه تقلیل یافته بود.
وی ادامه داد: اما در مقطع بهره‌برداری یعنی مهر ماه 85، تعداد مشترکین موبایل به حدود 5/11 میلیون با  ضریب نفوذ تلفن همراه 17 درصد افزایش یافته بود و قیمت سیم‌کارت دولتی نیز 288 هزار تومان مصوب شده بود که کاهش در میزان تقاضا برای تلفن همراه را نیز در پی داشت.
وی، به برنامه تعداد مشترکین براساس طرح تجاری اشاره کرد که براساس آن ایرانسل می‌بایست در سال اول از حداقل 3/2 میلیون مشترک، سال دوم از حداقل هفت میلیون مشترک و سال سوم از حداقل 10 میلیون مشترک برخوردار باشد.
دزفولی ادامه داد: درحال حاضر تعداد سیم کارت های فعال ایرانسل چهار میلیون و 600 هزار نفر و تعداد کل مشترکین ثبت شده پنج میلیون و 150 هزار نفر میباشد و در تلاشیم تا 500 هزار سیم‌کارت ثبت شده که از سیم‌کارت‌های هدیه‌ای است که با تاخیر به دست مشترکان رسیده است، ظرف مدت کوتاهی فعال شوند.
وی با اشاره به اینکه ایرانسل تا مهر ماه 86 توانست 20 درصد از سهم بازار تلفن همراه را به خود اختصاص دهد، یادآور شد: همچنین این شرکت 51 درصد از مشترکین جدید در سال 86 را به خود اختصاص داد و سهم شرکت ارتباطات سیار و تالیا از این بازار 49 درصد بوده است.
دزفولی، میزان پوشش شهرهای کشور در یک سال اول را طبق برنامه 50 درصد عنوان کرد که تنها 44 درصد آن محقق شده است و در سال دوم باید میزان پوشش خود را به 56 درصد، سال سوم 61 درصد و نهایتا در سال پانزدهم به 85 درصد پوشش کشور افزایش داده شود. به گفته مدیرعامل ایرانسل پوشش جاده ای هم در سال اول حدود 1600 کیلومتر است.
وی با اشاره به 230 شهر تحت پوشش در سال نخست برنامه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال به پوشش 300 شهر برسیم که با زمان‌بندی پوشش 70 شهر تا پایان سال 86،‌پوشش جمعیتی ایرانسل تا پایان سال به 55 درصد خواهد رسید.

تعهدات مالی ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: ایرانسل باید سالانه مبلغ 1/28 درصد از کل درآمد خود را به وزارت ارتباطات بپردازد که 80 درصد از مبالغ پیش‌بینی شده که در برنامه تجاری در سال 82 به وزارت ارتباطات تسلیم شده، مبلغ تضمینی است که ایرانسل موظف به پرداخت آن است.
وی اضافه کرد: همچنین ایرانسل در هر سال به ازای هر بلوک 100 هزار شماره‌ باید 20 میلیون تومان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بپردازد که اکنون بابت دو گروه پیش شماره 0935 و 0936 سالانه چهار میلیارد تومان به رگولاتوری پرداخت می‌کنیم و بابت خدمات اجرایی و عمومی نیز سه درصد درآمد قراردادی سال قبل نیز پرداخت می‌شود.
دزفولی با اشاره به تعهد ایرانسل مبنی بر ایجاد 20 هزار شغل، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد نیروی انسانی که به صورت مستقیم در شرکت ایرانسل بکار گرفته شده‌اند، 1012 نفر و 15 هزار نفر نیز از طریق پیمانکاران اصلی و فرعی در زمینه‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند که کل اشتغال ایجاد شده در طی این مدت بیش از 16 هزار نفر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با عمل نکردن ایرانسل به تعهدات مالی‌اش گفت: تمامی تعهدات مالی ایرانسل در موعد مقرر پرداخت شده است و آنچه که به عنوان تاخیر از آن یاد می‌شود، یک ماه فرصتی است که در قرارداد پیش بینی شده که ما بابت قرارداد اینترکانکشن 21 میلیارد تومان از وزارت ارتباطات طلب داشتیم.
وی ادامه داد: براساس قوانین مدنی کشور، حق ایرانسل بود که تهاتر کند که از مبلغ 72 میلیارد تومان که بدهی شرکت‌های مخابرات به ایرانسل بود، کسر کرده و مجددا بعد از دو هفته 72 میلیارد تومان را هم پرداخت کردیم.
دزفولی اضافه کرد: علاوه‌بر 72 میلیارد تومان سال نخست که به صورت قانون پرداخت شده، 28 میلیارد تومانی هم از وزارت ارتباطات بابت اینترکانکشن طلب داشتیم که مجموعا یکصد میلیارد تومان به وزارت ارتباطات پرداخت شده است.

سرمایه گذاری 5/1 میلیارد دلاری MTN
به گفته وی، از طرف سازمان تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی (FIPPA) به شرکت MTN اجازه داده شده است تا سقف 5/1 میلیارد دلار به صورت وجه نقد وارد کشور کند که تاکنون مبلغ 834 میلیون دلار از طریق شرکت MTN وارد کشور شده است که یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دو سال گذشته محسوب می‌شود.

خدمات مشترکین شبانه‌روزی ایرانسل
دزفولی با اشاره به بخش خدمات مشترکین و مرکز تماس ایرانسل که به منظور پاسخ گویی و رسیدگی به نیازها و سوالات مشترکین به صورت  شبانه‌روزی و هفت روز هفته  فعالیت می‌کند گفت: شاخص‌های عملکرد ایرانسل در رابطه با مرکز تماس در سه ماه اخیر به این صورت است که متوسط CHT (نگهداشت تماس و پاسخگویی به مشترک) 164 ثانیه و متوسط زمان پاسخگویی به مشتری 102 ثانیه بوده است و همچنین درصد تماس‌هایی که در ظرف 30 ثانیه به آنان پاسخ داده می‌شود، 30 درصد است.
به گفته وی، یک میلیون و 220 هزار تماس‌های دریافتی در طول یک ماه بوده و 11 میلیون و 480 هزار تماس میزان کل تماس‌های دریافتی مرکز تماس ایرانسل تاکنون بوده است.

از برنامه جلوییم
دزفولی به ارایه مقایسه‌ای عملکرد ایرانسل پرداخت و گفت: مطابق آنچه که وعده داده بودیم، می‌بایست در یک سال اول فعالیت خود از 3/2 میلیون مشترک برخوردار می‌شدیم که اکنون این رقم به 1/5 میلیون مشترک افزایش یافته و از 1580 کیلومتر پوشش جاده‌ای به 1900 کیلومتر یعنی 20 درصد بیشتر از برنامه دست یافته‌ایم.
وی افزود: از 248 شهر وعده داده شده، 230 شهر تحت پوشش قرار گرفته و 15 شهر نیز آماده بهره‌برداری است که یا تحت آزمایش است یا در انتظار لینک‌های انتقال از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت است.
مدیرعامل ایرانسل به 49 درصد پوشش جمعیتی وعده داده شده اشاره کرد که 44 درصد آن تکمیل شده و پنج درصد نیز آماده بهره‌برداری است که به دلیل توقف 122 سایت در تهران از سوی شهرداری و برخی مشکلات با شهرداری تهران، عامل اصلی کاهش پوشش جمعیتی در تهران شده است.

سهم ایرانسل، 11 دلار از هر مشترک
دزفولی همچنین به میانگین درآمد ماهانه 11 دلار از هر مشترک اشاره کرد و گفت: ایران با پنج سنت به ازای هر دقیقه یکی از کشورهای با پائین‌ترین تعرفه در دنیا محسوب می شود و با 120 دقیقه مکالمه به ازای هر مشترک در هر ماه، نرخی کمتر از متوسط میزان مکالمه به ازای هر مشترک  در ماه برخوردار است و علیرغم رشد شبکه ارتباطات سیار در کشور در یکی دو سال اخیر یکی از پائین‌ترین ضریب نفوذهای تلفن همراه را  در دنیا داریم.

122 سایت متوقف شده در تهران
مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی روند شکل گیری شرکت سایت شیرینگ گفت: با انجام توافقات کلی و تشکیل شرکت مشترکی با حضور شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل و شهرداری، مقدمات تاسیس آن فراهم شده، شرکت‌ها نماینده‌های خود را معرفی کرده اند، اساسنامه آن نهایی شده و سرمایه شرکت مشخص شده است.
وی ادامه داد: اما پیش از این با توافقاتی که با معاون اداری و مالی شهرداری صورت گرفته بود، مقرر شده بود همزمان با طی مراحل تاسیس شرکت، سایت‌های مورد نیاز ایرانسل به عنوان اپراتوری که تازه‌کار است و برای توسعه خود نیاز به این سایت‌ها دارد، متوقف نماند و مشروط به تشکیل این شرکت نشود اما متاسفانه مشروط شد و تعداد 122 سایت در تهران متوقف شده و به میزان پنج درصد از تکمیل پوشش تهران عقب هستیم.
دزفولی اضافه کرد: با وجود اینکه موضوع راه‌اندازی شرکت حل شده و قرار است سایت‌‌ها واگذار شود، اما در دو سه هفته اخیر هم تاخیرات مکرری در صدور مجوز ایجاد سایت‌ها در تهران وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون شبکه ایرانسل از طریق نصب سایت‌ها بر روی ملک‌های خصوصی توسعه یافته است، تصریح کرد: به تازگی شهرداری در نصب سایت‌ها در ملک‌های خصوصی نیز ممانعت به عمل آورده و برای استفاده از سایتی به صورت مشترک با اپراتور دیگر، باید رضایت اپراتور قبلی را کسب کنیم و یا اینکه عوارض آن پرداخته شود که همه اینها مشروط به این است که آن سایت‌ها در طراحی ایرانسل مورد استفاده قرار بگیرد.

تکذیب یک شایعه
وی همچنین درباره ابهامی مبنی بر فروش سهام MTN در پروژه ایرانسل اظهار داشت: فروش سهام این شرکت در این پروژه ایرانی مطرح نیست.
دزفولی با اشاره به اینکه MTN در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خود است و قصد ندارد تا بخشی از سهام خود را واگذار کند.

بزرگترین ضربه را خوردیم
به گفته مدیرعامل ایرانسل، بیشترین اهمیت فعلی سایت شیرینگ در نصب سایت‌های میکرو است که تا زمانیکه پوشش شبکه ایرانسل هم کامل نشود، کمتر به این نوع سایت‌ها نیاز دارد.
وی ادامه داد: عمدتا سایت‌های میکرو برای افزایش ظرفیت مورد نیاز است که این امر در شرایط فعلی مورد نیاز شرکت ارتباطات سیار است و سایت‌های مایکرو که ایرانسل به آنها نیاز دارد، چندان به کار شرکت ارتباطات سیار نمی‌آید که این امر موجب شد تا بزرگترین ضربه را در تهران خوردیم و امیدواریم با تاسیس این شرکت که به دلیل راه‌اندازی آن نصب سایت‌هایمان در تهران به تاخیر افتاده، این مشکلات حل شود.

منع اپراتور دوم و شرکا از حضور در اپراتور سوم
دزفولی درباره حضور ایرانسل در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اپراتور دوم و شرکا در شرکت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه منع شده‌اند.
وی تاکید کرد: نه شرکای داخلی ایرانسل و نه MTN قصدی برای ورود به اپراتوری سوم تلفن همراه را ندارند.
دزفولی یادآور شد: طبق پروانه، اپراتور سوم، دو سال پس از عملیاتی شدن اپراتور دوم می‌تواند آغاز به کار کند که باتوجه به عملیاتی شدن ایرانسل در 29 مهر 85، اپراتور سوم، از 29 مهر 87 به بعد می‌تواند وارد عرصه شود.

کیفیت خدمات
مدیرعامل ایرانسل، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کیفیت سرویس‌های ارزش افزوده سیم کارت‌های ایرانسل گفت: MMS به دستور سازمان تنظیم مقررات قطع شده است.
وی ادامه داد: GPRS نیز در آخرین طرح تشویقی ارایه شده به مشترکان در روزهای آخر هفته، به دلیل تقاضای زیاد در پایان هفته و رایگان بودن آن و اصرار ایرانسل مبنی بر ادامه آن با وجود همه تداخلات موجود به دلیل آشنایی مشترکان با این سرویس، نسبت به افزایش ظرفیت اقدام کردیم و به کیفیت قابل قبولی رسیده است.

اینترکانکش بدون درمان مانده است
دزفولی درباره قرارداد اینترکانکشن نیز گفت: به رقم تعهد شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر قرارداد اینترکانکشن، اما این مساله از سوی این شرکت اجرایی نشده و به دلیل نبود SLA میان ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت، عمده قطعی‌هایی هم که در شبکه ایرانسل اتفاق می‌افتد، به دلیل قطعی‌‌های مسیر فیبر یا خطوط انتقال است که به ناچار به شبکه ایرانسل تحمیل می‌شود.
وی ادامه داد: این قراردادها امضا نشده و طلب ما از وزارت ارتباطات هم به دلیل عدم امضای قراردادهای اینترکانکشن است.
دزفولی همچنین تصریح کرد: تا زمانی که اتصال‌ها انجام نشده باشد، نمی‌توان در مورد کیفیت صحبت کرد و قضاوت دقیقی درباره آن داشت. زمانی می‌توانیم از کیفیت صحبت کنیم که شبکه سرپا باشد اما وقتی قطعی وجود داشته باشد، کیفیت دقیقی هم وجود ندارد.

یک میلیون و 200 هزار سیم‌کارت هدیه
مدیرعامل ایرانسل همچنین از توزیع یک میلیون و 200 هزار سیم‌کارت هدیه خبر داد که 900 هزار سیم‌کارت تحویل مشترکین شده و از این میزان نیز 730 سیم‌کارت فعال شده است.
وی، تاخیر در واگذاری سیم‌کارت‌های هدیه را ناشی از عملکرد شرکت پست دانست که اکنون این مشکل رفع شده و مانعی بر سر راه توزیع به موقع وجود ندارد.

قطع MMS طولانی شده است
دزفولی درباره قطعی MMS ایرانسل نیز گفت: پیشنهادات خود را درباره نگرانی‌های به حق شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارگان‌های تظارتی ارایه داده‌ایم.
وی ادامه داد: قطعی MMS ایرانسل اواخر اردیبهشت ماه ابلاغ و ایرانسل اوایل مرداد ماه پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارایه داد اما علیرغم وعده رگولاتوری مبنی بر مدت سه ماهه برای تدوین مقررات اما این زمان به شش ماه رسیده و هنوز این آئین نامه تدوین نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در قرارداد پیش‌بینی شده که چنانچه براساس درخواست و یا ابلاغ سازمان تنظیم مقررات، تقاضای قطع سرویسی داده شود، وزارت ارتباطات مکلف به جبران خسارت است که درخصوص MMS هم درخواست خسارت کردیم که جزو مطالبات ایرانسل محسوب می‌شود.

نگران سرمایه گذاری در ایران نیستیم
“فردی مولمن” معاون مالی ایرانسل درباره موضع MTN در صورت اعمال تحریم علیه ایران گفت: MTN درحال حاضر در 21 کشور فعالیت می‌کند و در هر کدام مشکلات خاص خود را دارد و مشکل تحریم در برابر شرایط جنگ در سایر کشورها، شرایط چندان سختی نیست که MTN را از سرمایه‌گذاری در ایران پشیمان کند.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری MTN در ایران بلند مدت و همینطور سودآور است و نگرانی از سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد و میزان افزایش تعداد مشترکان در ایران رضایت‌بخش است.
مولمن با اشاره به اینکه MTN-ایرانسل تابع اوضاع و مقررات آفریقای جنوبی است و هر شش ماه یکبار باید وضعیت خود را گزارش دهد، اظهار داشت: براساس گزارش شش ماهه نخست، سرمایه‌‌گذاران از نتیجه فعالیت این شرکت شگفت زده شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت دارد که تعرفه‌ها در ایران از پائین‌ترین تعرفه‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و ایرانسل سومین پروژه بزرگ MTN از نظر شمار مشترکین محسوب می‌شود و تاثیر آن بر سهام این شرکت آفریقایی مثبت بوده است.

شارژ الکترونیکی
“صامتی” معاون فروش و توزیع ایرانسل نیز گفت: ایرانسل بیش از 15 هزار نقطه فروش کارت شارژ دارد که موجودی کانال فروش را هر روز کنترل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دو میلیون کارت شارژ در شبکه توزیع وجود دارد، افزود: حرکت به این صورت است که به سمت شارژ الکترونیکی و یا استفاده از POS می‌رویم.
معاون فروش و توزیع ایرانسل تصریح کرد: کنترل نقطه به نقطه قیمت شارژ امکان‌پذیر نیست و تنها افزایش فروشنده‌ها و ایجاد فضای رقابت باعث می‌شود که قیمت‌ها بالا نرود.
وی تاکید کرد: با کنترل شبکه‌های بزرگ و همینطور شبکه بازرسی ایرانسل، موارد خلاف‌، شناسایی و پیگیری می‌شوند.

ارسال روزانه 20 میلیون پیامک در شبکه ایرانسل
“لامبو” مدیر برنامه ریزی شبکه ایرانسل میزان پیامک‌های ارسالی در شبکه ایرانسل را روزانه بین 18 تا 20 میلیون عنوان کرد و گفت: همچنین روزانه 14 میلیون تماس در شبکه ایرانسل برقرار می‌شود.
وی درباره KPI شبکه گفت: عوامل مشکل‌ساز موجب افت کیفیت خدمات ایرانسل می‌شوند که تاکنون ناگزیر از آنها بوده‌ایم.
وی افزود: در موافقت‌نامه پروانه نقش عوامل خارجی آمده و تنها در صورتی می‌توان KPI دقیق شبکه و براساس آنچه که در پروانه آمده است را بیان کرد که عوامل مشکل‌ساز وجود نداشته باشند که در آن صورت هم درصد موفقیت تماس، همان عددی است که در موافقت‌نامه پروانه اعلام شده است.

متاثر از سرویس‌های مخابراتی هستیم
معاون فنی شبکه ایرانسل درباره کیفیت پائین برخی سرویس‌های سیم‌کارت‌های ایرانسل گفت: کیفیت ایرانسل ناشی از عملکرد ایرانسل و خدماتی است که از شرکت‌های مخابراتی دریافت می‌کند.
“علی‌اصغر عینی‌پور” افزود: ما باید تمام خطوط انتقال را از شرکت‌های مخابراتی از جمله شرکت زیرساخت دریافت کنیم و به همین دلیل کیفیت ما به نحوی مرتبط با عملکرد شرکت‌های مخابرتی است.
وی خاطرنشان کرد: اگر خطوط انتقال دچار مشکل شود، مشترک ایرانسل نیز در مقصد با مشکل مواجه می‌شود و به همین دلیل است که یک مقدار از کیفیت شبکه ایرانسل متاثر از سرویس‌های مخابراتی است که دریافت می‌کند.
عینی‌پور، درباره اختلال در سرویس SMS ایرانسل گفت: درحال توسعه سریع شبکه و افزایش مشترک هستیم که به ناچار باید تجهیزات شبکه افزایش یابد که موجب بروز اختلالات مقطعی نیز می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز پیام کوتاه ایرانسل در شمال شرق تهران تا ماه آینده، اختلالات مقطعی در این سرویس از بین برود.
معاون فنی شبکه ایرانسل درباره کیفیت پائین سرویس GPRS در دو روز پایانی هفته که شامل طرح‌های تشویقی ایرانسل شده است، گفت: باتوجه به اینکه GPRS برای نخستین بار در ایران ارایه می‌شود، این سرویس به صورت تشویقی و رایگان ارایه شد تا مشترکان با آن آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه کل پهنای باندی که اکنون در اختیار مشترکان است، 40 مگابیت است، اضافه کرد: بعد از یکی دو هفته، استفاده از این سرویس افزایش یافته و کل پهنای باند درخواستی ما اشباع شده و به ناچار پهنای باند را دو برابر کردیم که باز هم نیاز به افزایش آن داریم.

فناوری‌های روز را به ایران می‌آوریم
“جوتی دزای” معاون عملیاتی ایرانسل معتقد است: درحال حاضر تحریم‌هایی علیه ایران است که مانع وورد فناوری به ایران می‌شوند اما ما باید ورود فناوری به ایران را تضمین کنیم.
وی افزود: فناوری را وارد ایران می‌کنیم که با فناوری‌های روز دنیا تطابق دارد و باید نیازهای مشترکمان را برآورد کند.
وی درباره فناوری IP Back Bone که قرار است از سوی هوواوی وارد ایران شود،‌ گفت: فناوری این شرکت برابر IP Back Bone خیلی از شرکت‌ها در سایر نقاط دنیا است و ما مشکلی از نظر کار و سرعت هوواوی در پرداختن به موضوعات مختلف نداریم.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها موظف هستند تا خدمات مورد نیاز ما را به نحو مطلوب در اختیار ما قرار دهند، افزود: در ژوئن 2006 در نتیجه اقدام نوکیا زیمنس تصمیم گرفتیم از پلتفرم IN زیمنس استفاده کنیم چون پلتفرم IN نوکیا در چند سال آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و باید تلاش کنیم تا به روز باشیم.

دو سرویس جدید دیگر
مدیر توسعه محصول ایرانسل نیز در این نشست با ارایه توضیحاتی در مورد تعرفه‌ها و طرح‌های ایرانسل و تشریح سرویس‌های ارزش افزوده این شبکه، از ارایه دو سرویس جدید دیگر خبر داد.
“احسان مظفری‌پور” افزود: سرویس “لطفا با من تماس بگیرید” سرویس جدیدی است که برای دارندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل راه‌اندازی شده تا حتی در صورت نداشتن شارژ برای برقراری تماس و یا ارسال پیام کوتاه، امکان برقراری ارتباط را داشته باشند.
وی اظهار داشت: این سرویس نیاز به مرکز پیام کوتاه دارد که مشکلات موقت در نتیجه به روز کردن در این سرویس هم وجود دارد و به زودی رفع خواهد شد.
مظفری‌پور، همچنین از ارایه سرویس “فهرست طلایی” برای سیم‌‌کارت‌های دائمی خبر داد که با افزودن شماره به این لیست می‌توانند از مزایای ایرانسل شامل هزینه کمتر در برقراری تماس با افراد این لیست برخوردار شوند.
وی با اشاره به ارایه سرویس صورتحساب الکترونیکی (e-care) برای مشترکین سیم‌کارت دائمی گفت: از 500 هزار مشتری دائمی سیم کارت‌های دائمی، 120 هزار نفر خواستار این سرویس هستند که می‌توانند به صورت آنلاین صورتحساب و ریزمکالمات خود را کنترل کنند.

اخبار مرتبط