js

آخرین اخبار

کنفرانس خبری سومین سالگرد راه اندازی شبکه ایرانسل

گزارش کامل کنفرانس خبری سومین سالگرد راه اندازی شبکه ایرانسل

کنفرانس خبری سومین سالگرد راه اندازی شبکه ایرانسل

درآمد ۳۷۵۰ میلیارد تومانی دولت از محل پروژه ایرانسل

هزار و ۳۰۰ شهر و دهستان تحت پوشش ایرانسل قرار گرفت
 
مدیر ارشد پشتیبانی پروژههای ایرانسل میزان درآمد دولت از محل پروژه ایرانسل را تاکنون سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد که به طورمستقیم و یا غیرمستقیم از سوی این اپراتور به دولت پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، محمود طلایی در نشست خبری که به مناسبت سومین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، افزود: ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مجاز MTN در پروژه ایرانسل محقق شده است.
به گفته وی، کسب سهم ۴۰ درصدی از بازار تلفن همراه کشور و جذب ۵۱ درصد از مشترکان جدید تلفن همراه کشور از دستاوردهای ایرانسل در طول یک سال گذشته بوده است.
طلایی اظهار داشت: پوشش شبکه ایرانسل به بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهر و دهستان، ۷۰ درصد جمعیت و هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده های کشور افزایش یافته و به طور متوسط هر ۲۰ ساعت یک شهر و یا یک دهستان تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفته است.
به گفته وی، افزایش ۱۰۰ درصدی پوشش شهری، افزایش ۶۷ درصدی پوشش جاده ای و رشد ۱۶ درصدی پوشش جمعیتی کشور ناشی از افزایش ۵۶ درصدی زیرساخت های شبکه ایرانسل از دستاوردهای این اپراتور در طول یک سال گذشته بوده است.
طلایی، تعداد مراکز سوئیچ اصلی ایرانسل را ۱۰ مرکز در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، اهواز و همدان عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته ۲۱ مرکز سوئیچ فرعی نیز در شهرهای قزوین، اراک، ارومیه، کرمان، رشت، اردبیل، خرم آباد، زاهدان، سنندج، گرگان و دیگر شهرهای ایران به مجموعه مراکز سوئیچ ایرانسل افزوده خواهند شد.
وی از رشد ۵۶ درصدی در نصب تعداد آنتن های BTS ایرانسل در کشور خبر داد و افزود: مجموع آنتن های BTS ایرانسل در سال سوم راه اندازی به ۱۰ هزار و ۱۶۲ دستگاه رسیده است.

مدیر ارشد پشتبیانی پروژه های ایرانسل در مقایسه ای میان عملکرد و برنامه تعیین شده ایرانسل تصریح کرد: ایرانسل تا پایان سال سوم برنامه خود باید شش هزار و ۲۷۰ کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش قرار می داد که این میزان درحال حاضر به هفت هزار ۳۱۹ کیلومتر رسیده که ۱۷ درصد بیش از برنامه تعیین شده در پروانه ایرانسل است.

به گفته وی، پروانه ایرانسل پوشش هفت هزار و ۵۸۶ کیلومتر از جاده های کشور را از تعهدات سال چهارم این اپراتور عنوان کرده که با پوشش هشت هزار ۶۶۱ کیلومتر آن، ایرانسل پیش از به پایان رسیدن سال چهارم راه اندازی شبکه خود که تیر ماه ۱۳۸۹ است، توانسته تا ۱۴ درصد از برنامه خود جلوتر باشد.
طلایی گفت: پوشش جمعیتی ایرانسل در پایان سال سوم راه اندازی می بایست به ۶۰.۹ درصد می رسید که ۶۸.۷ درصد آن معادل ۱۳ درصد بیشتر از تعهد ایرانسل محقق شده و حتی برنامه ۶۵.۸ درصدی سال چهارم خود را نیز پشت سر گذاشته است.
وی با مروری بر شبکه توزیع و فروش ایرانسل تصریح کرد: این شبکه از ۱۴ توزیع کننده اصلی برخوردار است که مجموعا هفت هزار و ۷۵ نمایندگی فروش از طریق آنها در سراسر ایران مشغول سرویس دهی به مشترکان ایرانسل هستند و یک هزار و ۲۹۲ مرکز خدمات مشترکان و ۵۸۱ دفتر پستی نیز خدمات پس از فروش ایرانسل را بر عهده دارند.
طلایی از انعقاد قرارداد همکاری با ۱۳ بانک و موسسه مالی برای توسعه شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل خبر داد و گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰ هزار پایانه فروش و بیش از پنج هزار خودپرداز در سراسر کشور محصولات ایرانسل را به صورت الکترونیکی در اختیار خریداران قرار می دهند.
وی ادامه داد: سایت های شش بانک کشور نیز محصولات ایرانسل را به صورت اینترنتی می فروشند و تا آخر آذر ماه ۸۸ نیز چهار هزار فروشنده خدمات شارژ الکترونیکی را به مشترکان ارایه خواهند دهند.
طلایی، راه اندازی مرکز خدمات مشترکان ایرانسل با ویژگی زبان های منطقه ای، افزایش ۱۰۰ درصد ظرفیت آن و متوسط زمان پاسخگویی ۱۳۰ ثانیه، متوسط زمان انتظار ۱۰ ثانیه و پاسخگویی به ۹۰ درصد تماس ها در مدت ۳۰ ثانیه را از ویژگی های بزرگترین مرکز خدمات مشترکان خاورمیانه عنوان کرد.
وی در بخشی از سخنان خود کمک به بسترسازی بنیادین شبکه ها در کشور جهت توسعه ICT و ظرفیت های تجارت الکترونیک، تامین پهنای باند بالا، ارایه سرعت های بالا در مسافت طولانی در مقایسه با سایر فناوری های باند پهن، امکان ارایه سرویس های دیتا، صوت و تصویر پیشرفته و مقرون به صرفه، سرعت بالا و سهولت دسترسی را از دلایل گرایش ایرانسل به دریافت پروانه وایمکس عنوان کرد.
مدیر کل بازایابی مشتریان ایرانسل:
ایرانسل سرویسهای پستچی، LBS و شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه عرضه می کند

مدیر کل بازایابی مشتریان ایرانسل از ارایه سرویس های پستچی، LBS، شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه، خدمات بانکدار همراه و آهنگ پیشواز پیشرفته از سوی ایرانسل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مظفری پور در نشست خبری ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از شش هزار محصول الکترونیکی بر روی ویترین ایرانسل در اختیار مشترکان قرار داده شده که به زودی سرویس های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد.
وی اظهار داشت: سرویس پستچی در دو بخش اصلی صندوق پستی الکترونیک و پستچی به مشترکان ارایه می شود که سرویس صندوق پستی الکترونیک با تعریف آدرس ایمیل با استفاده از شماره تلفن همراه مشترک و بر بستر دامنه Irancell.ir در اختیار مشترکان قرار داده می شود.
مظفری پور، رابط کاربری دو زبانه مبتنی بر زبان فارسی، تقویم شمسی، اضافه کردن حداکثر پنج آدرس پست الکترونیکی به این سرویس، دریافت پست های الکترونیکی از طریق پیام کوتاه و یا پیام چندرسانه ای و امکان پاسخگویی در لحظه را از ویژگی های این سرویس عنوان کرد.
وی عدم نیاز به میل کلاینت و نصب برنامه خاص روی گوشی تلفن همراه، امکان استفاده از این سرویس بر روی همه گوشی های با قابلیت GPRS و امکان دریافت ایمیل ها به صورت پیام کوتاه را از دیگر ویژگی های این سرویس جدید ایرانسل معرفی کرد.
به گفته وی، دریافت خودکار، سریع و آنلاین ایمیل بر روی گوشی، قابلیت زمانبندی ساعات دریافت ایمیل، تعیین لیست مجاز و غیرمجاز و اعلام دریافت ایمیل با موضوعات از پیش تعیین شده از دیگر ویژگی های این سرویس است.
وی سرویس جدید دیگری که قرار است در آینده نزدیک از سوی ایرانسل عرضه شود را خدمات مبتنی بر مکان یا موقعیت (LBS) عنوان کرد.
به گفته مظفری پور، ارتباط با خانواده، ارایه سرویس های ضروری برای حوادث و یا بلایای طبیعی، انتخاب مسیر با استفاده از تلفن همراه و اطلاع در مورد نزدیک ترین نقاط مورد نظر مشترک از جمله ویژگی هایی است که در سرویس LBS ایرانسل عرضه می شود.
وی، موارد کاربرد این سرویس جدید را مدیریت کارکنان، مدیریت ناوگان حمل و نقل، کنترل و مدیریت ترافیک جاده ای و شهری، خدمات مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان، مدیریت اموال، اطلاع رسانی براساس محل قرار گیری مشترک و ارایه راهنماهای توریسم و اطلاعات شهری ذکر کرد.
مدیر کل بازایابی مشتریان ایرانسل همچنین از عرضه سرویس آهنگ پیشواز پیشرفته ایرانسل خبر داد و گفت: سه ویژگی جدید آلبوم های آهنگ پیشواز، انتخاب کانال های موسیقی و تلفن گویای آهنگ پیشواز به زودی به عنوان آهنگ پیشواز پیشرفته به مشترکان عرضه می شود.
وی از عرضه سرویس شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه به شرکت ها و سازمان ها توسط ایرانسل خبر داد و گفت: این سرویس به نوعی یک نسخه موبایل از تلفن های داخلی اداره ها است که برای تمام افراد یک سازمان براساس طبقه بندی و گروه بندی آن ارایه می شود.
وی، تفکیک تماس های کاری از شخصی، تفکیک تماس ها براساس زمان ساعات کاری و موقعیت فرد، تعریف یک شماره کوتاه برای سازمان، انتقال تماس و تعریف شماره گروهی به منظور تعریف مرکز تماس در یک سازمان را از ویژگی های سرویس شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه ایرانسل عنوان کرد.
وی همچنین از ورود ایرانسل به حوزه بانکداری همراه خبر داد و گفت: اپراتورهای تلفن همراه می توانند در بانکداری همراه به صورت یک درگاه قرار بگیرند که این درگاه متعلق به اپراتور است و مشترکان می توانند از طریق آن به خدمات الکترونیکی مختلفی که از سوی بانک ها عرضه می شود، وصل شده و با استفاده از آن به تبادل اطلاعات بپردازند.
مدیر کل بازایابی مشتریان ایرانسل تصریح کرد: سرویس بانکداری همراه ایرانسل بر روی سیم کارت عرضه می شود و عدم وابستگی به گوشی و امنیت بالا از ویژگی های آن است.
وی به ارایه سرویس هایی همچون اعلام مانده حساب و انتقال وجه بر روی این بستر اشاره کرد که موجب می شود تا تلفن همراه به تدریج به یک کیف پول الکترونیکی تبدیل شود.
مظفری پور از ارایه سرویس رومینگ سیم کارت های اعتباری ایرانسل یاد کرد و افزود: در حال حاضرسیم کارت های اعتباری ایرانسل در ۹ کشور دنیا و به ویژه در موسم حج در کشور عربستان قابل استفاده می باشد.

مدیر توسعه بازار وایمکس ایرانسل خبر داد:
سرویس های وایمکس ایرانسل به صورت اعتباری و دائمی عرضه می شوند
 

مدیر توسعه بازار وایمکس ایرانسل از عرضه سرویس های وایمکس ایرانسل به دو شکل اعتباری و دائمی خبر داد.
علی جعفریه در نشست خبری ایرانسل که به مناسبت سومین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، گفت: این سرویس ها به صورت خدمات داده و صوت به تمامی مشترکان خانگی و تجاری وایمکس عرضه خواهند شد.
وی تصریح کرد: سرویس VOIP بر بستر وایمکس ایرانسل در محدوده شرکتی، شهری، بین شهری و بین المللی عرضه خواهد شد.
جعفریه، تکمیل سبد خدمات و یکپارچه سازی صنایع ارتباطی ایرانسل را از اهداف ایرانسل برای ورود به بازار وایمکس عنوان کرد و افزود: وایمکس فناوری ارتباط بیسیم است که توانایی برقراری ارتباط به صورت ساکن و متحرک را در پهنای باند بسیار بالا ممکن می کند.
وی اظهار داشت: وایمکس یکی از دو فناوری است که نسل چهارم ارتباطات بیسیم را در دنیا ایجاد کرده و لبه تکنولوژی در انتقال داده های پهن باند در کشور است.
جعفریه، حیطه فعالیت وایمکس را در محدوده یک شهر عنوان کرد و گفت: موضوعی که وایمکس را از دیگر تکنولوژی های باند پهن  متمایز می کند، نقطه دید غیرمستقیم آن است که مزیت بزرگ این فناوری محسوب می شود.
وی گفت: در سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۵۰۲ شبکه رسمی وایمکس در ۱۴۵ کشور دنیا سرویس می دهند و وایمکس فروم پیش بینی کرده تا سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران وایمکس در دنیا به ۱۳۳ میلیون نفر برسد.
معاون فنی شبکه ایرانسل:
با تامین پهنای باند و رفع اشغال فضای فرکانسی وایمکس ایرانسل عرضه میشود

معاون فنی ایرانسل گفت: با تامین پهنای باند مورد نیاز و رفع تداخل در فضای فرکانسی تخصیص داده شده به ایرانسل سرویس های وایمکس ایرانسل عرضه میشود.
علی اصغر عینی پور در نشست خبری سومین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل افزود: برای شروع به کار دو STM1 پهنای باند از شرکت زیرساخت درخواست کرده ایم که هنوز از سوی این شرکت واگذار نشده است.
وی اظهار داشت: مشکل دیگری که ایرانسل برای عرضه وایمکس با آن مواجه شده، درخصوص تامین لینک های بین تجهیزات شبکه وایمکس است که ایرانسل بنا بر اعلام قبلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لینک های مایکروویو خود را خریداری و نصب کرده بود، اما بعد از بررسی های مجدد، رگولاتوری اعلام کرد باندهای فرکانسی که این لینک ها می توانند در آنها کار کنند در اختیار اپراتور دیگری است.
عینی پور تصریح کرد: این امر موجب بروز تاخیر در عرضه وایمکس ایرانسل شده است.
به گفته وی، شبکه وایمکس ایرانسل طراحی و تقریبا آماده شده است و پس از تامین زیرساخت ها و در موعد مقرر راه اندازی خواهد شد.
عینی پور گفت: تعرفه سرویس های وایمکس پس از مشخص شدن از سوی اپراتور و تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قابل اجرا خواهد بود.
معاون فنی ایرانسل درخصوص ادعاهای صورت گرفته مبنی برانجام ترمینیشن توسط ایرانسل تاکید کرد: از طرف ایرانسل هیچگونه ترمینیشنی انجام نمی شود و این امر از لحاظ فنی ممکن نیست.
وی افزود: ممکن است برخی از استفاده کنندگان غیرمجاز از طریق سیم کارت های ایرانسل یا سیم کارت های اپراتورهای دیگر و یا حتی شبکه تلفن ثابت ترمینیت کنند اما این موضوع ربطی به ایرانسل و اصولا اپراتور ندارد.
عینی پورگفت: براساس آئین نامه ای که به اپراتورها ابلاغ شده، ایرانسل موضوع قاچاق ترافیک را بررسی خواهد کرد.
وی از آمادگی شبکه Core ایرانسل برای عرضه سرویس های نسل سوم تلفن همراه خبر داد و گفت: ایرانسل تجهیزات لازم را برای به روز شدن شبکه خود به فناوری نسل سوم تلفن همراه نصب کرده تا پس از دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان شبکه نسل سوم خود را راه اندازی کند.
عینی پور گفت: براساس آنچه که در لیسانس آمده، ایرانسل متعهد به ارائه حداقل نسل ۲.۵ تلفن همراه است و ما معتقدیم چون حداقل نسل ۲.۵ در پروانه ذکر شده، می توانیم فناوری های بالاتر را نیز ارایه دهیم اما سازمان تنظیم مقررات به این موضوع اعتقاد ندارد و علیرغم پیگیری هایی که کردیم هنوز مجوز لازم را برای راه اندازی شبکه نسل سوم به ایرانسل نداده است.
وی درخصوص موضوع تعرفه اینترکانکشن ایرانسل با شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی و مدیریتی بین دو شرکت، نهایتا در جلسه ای که با حضور مدیران عامل و روسای هیئت مدیره ایرانسل و شرکت مخابرات ایران برگزار شد، مقرر شد بدون افزایش تعرفه های ذکر شده در لیسانس، هزینه های اینترکانکشن براساس تعرفه های مندرج در پروانه تا آذر ۸۸ تسویه شود.
عینی پور افزود: بر همین اساس نیز تاکنون مبلغی از سوی شرکت مخابرات ایران پرداخت شده که عین این مبلغ به همراه دیگر مبالغ به عنوان بدهی سالیانه ایرانسل به دولت به حساب خزانه واریز شده است.
معاون فنی ایرانسل از پوشش کامل ایرانسل در خطوط یک و دو متروی تهران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک خط چهار مترو و ایستگاه های جدید خطوط یک و دو نیز تا پایان سال تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار خواهند گرفت.
وی کیفیت شبکه ایرانسل در کل کشور را رضایت بخش دانست و گفت: ممکن است در برخی مناطق شهر تهران و یا اصفهان مشکلاتی وجود داشته باشد که به دلیل بافت شهری  و یا بافت خاص آن، شهرداری به سختی امکان ایجاد سایت می دهد.
عینی پور گفت: بحث پوشش شبکه در برخی نقاط شهر تهران ناشی از بافت شهر است که از طریق شرکت ارتباط مشترک شهر درحال پیگیری است و اخیرا نیز روند بررسی درخواست ها و صدور مجوزها از سوی این شرکت سرعت گرفته و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این اشکالات را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه کنترل برخی مشکلات در اختیار ایرانسل نیست، گفت: مطابق پروانه ایرانسل زیرساخت و خطوط انتقال را از طریق شرکت های مخابراتی تامین میکند و چنانچه لینک های واگذار شده دچار قطعی شوند، کیفیت شبکه ایرانسل را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.
عینی پور، تداخل در باند فرکانسی را از دیگر مواردی دانست که بر کیفیت شبکه ایرانسل موثر است و از سوی رگولاتوری و یا شرکت های مخابراتی درحال پیگیری است.
وی درخصوص میزان استفاده اپراتورها از سایت های مشاع گفت: درحال حاضر تعدادی سایت با همراه اول به صورت مشاع درحال استفاده است اما انتظاری که از این روند داشتیم، اتفاق نیفتاده و امیدواریم بتوانیم سایت های بیشتری را به صورت مشارکتی استفاده کنیم زیرا به نفع هر دو طرف است و موجب کاهش هزینه ها و تسریع در تکمیل پوشش می شود.

 

عضویت در مجله هفتگی

برای عضویت فرم زیر را پر و سپس ارسال نمایید.

خوراک خبری