چارخونه

دانلود جدیدترین اپلیکیشن‌ها، آلبوم‌های موسیقی، کتاب‌ها و مجلات مشهور، و فیلم‌های برگزیده!

High-speed-download

دانلود پرسرعت

Publish-your-content-and-earn-money

کسب درآمد با انتشار محتوا

Variety-of-digital-products

تنوع در محتوای دیجیتال

Latest-available-content

اطلاعات و محتوای به‌روز

Secure-apps

امنیت برنامه‌ها

Easy-payment

خرید و پرداخت آسان

  • معرفی

    در چارخونه می‌توانید جدیدترین اپلیکیشن‌های به‌‌روز ایرانی و خارجی، موسیقی‌های جذاب، کتاب‌های مشهور، فیلم‌های برگزیده و مجلات معتبر را با سرعتی بالا دانلود کنید و خیالتان از بابت به‌روزبودن اطلاعات، امنیت برنامه‌ها و محتواهایی که دریافت می‌کنید راحت باشد.

    بخش زیادی از محتواهای چارخونه رایگان هستند، اما برای آن دسته از محتواهای غیر رایگان هم راه‌های آسان و امنی برای پرداخت پیش روی شما قرار دارد.

  • شیوه‌های پرداختی چارخونه
    • پرداخت با کارت بانکی
    • سیم‌کارت ایرانسل
    • اعتبار چارخونه

     

    در چارخونه، سیم‌کارت ایرانسل شما می‌تواند کیف پول خرید شما باشد و شما می‌توانید با اعتبار ایرانسلی خود به سریع‌ترین شکل ممکن برنامه مورد نظرتان را خریداری یا با استفاده از پرداخت اشتراکی، مشترک آن شوید.

    اعتبار چارخونه چیست؟

    این اعتبار در حقیقت کیف پول الکترونیکی شما در چارخونه است. به‌طوری که شما می‌توانید حساب کاربری خود در چارخونه را به میزان مورد نظر خود شارژ کنید و هر بار در هنگام خرید، بدون اینکه نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات کارت بانکی خود داشته باشید، گزینه «پرداخت از طریق اعتبار» را انتخاب کنید و به سادگی خرید خود را انجام دهید.

    همچنین در هر زمان می‌توانید با مراجعه به منوی «حساب کاربری» در برنامه چارخونه از اعتبار باقیمانده خود مطلع شوید.

  • امکانات چارخونه
    • اشتراک ‌گذاری تخصص و استعدادهای خود در راویتو
    • دسترسی به جدیدترین اپلیکیشن‌های روز دنیا (پابجی موبایل، اینستاگرام، کلش رویال، براول استار ، فری فایر)
    • تنوع در حوزه محتوای دیجیتال (بازی، برنامه، موسیقی، فیلم، کتاب، روزنامه، مجله، کتاب صوتی)
    • خرید آسان از طریق شارژ ایرانسل، درگاه بانکی، اعتبار چارخونه، اشتراک یا با پرداخت ماهانه
  • روش بارگذاری ویدیو در راویتو

    برای بارگذاری ویدیو در راویتو کافی است، مراحل زیر را طی کنید:

    از طریق اپلیکیشن چارخونه (موبایل):

    چارخونه را دانلود و در آن ثبت‌نام کنید. وارد بخش راویتو شده و با کلیک بر روی آیکون «دایره زرد رنگ» در پایین صفحه، ویدیو خود را آپلود کنید.

    از طریق نسخه وب چارخونه (کامپیوتر):

    به آدرسhttps://seller.charkhoneh.com  بروید و ثبت‌نام کنید. ویدیوی خود را در کادر زرد رنگ رها (Drag & Drop)  کنید.

    بعد از بارگذاری ویدیو، محتوای شما توسط تیم پشتیبانی چارخونه بررسی شده و در صورت تایید منتشر می‌شود.

  • پرسش‌های متداول

    ۱. امکانات چارخونه

    چارخونه روی چه دستگاه‌هایی قابل اجراست؟

    چارخونه برای دستگاه‌های اندرویدی با نسخه اندروید ۴ و بالاتر طراحی و تولید شده است.

    تماشای فیلم ‌و سریال و ویدئو‌های بخش راویتو از طریق مرورگر هم ‌امکان‌پذیر است.

    آیا استفاده از چارخونه هزینه دارد؟

    خیر، نصب و استفاده از چارخونه رایگان است. تنها در صورت تمایل به دریافت محصولات غیر رایگان موجود در چارخونه، هزینه آنها را پرداخت خواهید کرد. همچنین از آنجایی که چارخونه در فهرست سایت‌های داخلی منتخب قرار گرفته، ترافیک مصرفی در آن نیم‌بهاست.

    آیا اینترنت مصرفی در چارخونه به‌صورت نیم‌بها (داخلی) محاسبه می‌شود؟

    در صورتی که از اینترنت ایرانسل استفاده می‌کنید، ترافیک مصرفی شما برای دانلود برنامه، بازی، موسیقی، کتاب و کتاب صوتی رایگان است و از حجم بسته اینترنت شما کم نمی‌شود؛ و اگر مشترک سایر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی هستید، اینترنت مصرفی شما نیم‌بها خواهد بود.

    بخش «خونه به خونه» چیست؟

    خونه به خونه یک فضای تعاملی است که در آن می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و با دنبال‌کردن آنها، نظرات و فعالیت‌هایشان را مشاهده یا در اتاق گفتگو بصورت آنلاین با آنها گفتگو کنید.

    چرا نظراتم منتشر نشده است؟

    شما می‌توانید تمام نظرات تایید و منتشرشده خودتان را از طریق حساب کاربری > پروفایل من > نظرات من مشاهده کنید. نظرات ثبت‌شده در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بررسی و در صورت تایید، منتشر می‌شوند. اما نظراتی که شامل موارد زیر باشند، برای انتشار تایید نخواهد شد:

    • درج هر نوع محتوای متناقض با اخلاق و عرف جامعه، موازین اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران
    • توهین به هویت ملی، آیین‌ها و زبان‌های قومی، اعتقادها و مقدسات
    • استفاده از الفاظ رکیک و توهین و تخریب افراد حقیقی و حقوقی
    • درج نظرات غیر‌مرتبط با محصول
    • تبلیغ و ترویج عقاید سیاسی
    • درج هرگونه تبلیغ
    • معرفی کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دعوت به عضویت در آنها
    • درخواست برای چت مستقیم و درج نام کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند آی‌دی تلگرام
    • درج نام، آدرس و معرفی دیگر سایت‌ها
    • درج شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس شخصی
    • درخواست و معرفی انواع فیلتر‌شکن
    • خرید و فروش اکانت بازی‌ها (کلش‌اف‌کلنز و…)

    ۲. محصولات درون چارخونه

    چگونه می‌توانم برنامه یا بازی خاصی را نشان کنم تا در آینده بتوانم سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشم؟

    در صفحه دریافت آن محصول، زیر آیکون آن محصول و در کنار آیکون به اشتراک‌گذاری روی دکمه نشان‌کردن کلیک کرده و آن محصول را به فهرست نشان‌شده‌ها اضافه کنید. برای مشاهده فهرست برنامه‌های نشا‌ن‌‌شده نیز می‌توانید در منوی اصلی چارخونه وارد بخش نشان‌شده‌ها شوید. دقت داشته باشید در صورت پاک‌کردن چارخونه از روی سیستم خود، محصولات نشان‌شده شما در چارخونه نیز از این فهرست حذف خواهند شد.

    چگونه به فایل‌های نصب برنامه‌ها و بازی ها دسترسی داشته باشم؟

    برای نگهداری نسخه پشتیبان از فایل‌های نصبی بازی‌ها و برنامه‌ها می‌توانید در بخش تنظیمات چارخونه گزینه نگه‌داشتن پشتیبان از برنامه‌ها را فعال کنید. فایل‌ها در پوشه 4Khoneh در حافظه اصلی دستگاه ذخیره می‌شوند. توجه داشته باشید که فعال‌بودن این گزینه ممکن است باعث پرشدن حافظه دستگاه شما شود.

    چرا هنگام نصب بازی یا برنامه مورد نظرم، پیام «این نسخه از نرم‌افزار روی گوشی شما قابل نصب نیست» نمایش داده می‌شود؟

    بعضی از بازی‌ها و برنامه‌ها روی تمام دستگا‌ه‌ها اجرا نمی‌شوند که این می‌تواند علت‌های مختلفی مانند عدم پشتیبانی از نسخه اندروید، نوع کارت گرافیک، نوع پردازنده و غیره داشته باشد. در این موارد شما می‌توانید روی همان عبارت یا گزینه جزئیات فنی کلیک کرده و علت عدم نصب بازی یا برنامه را که با رنگ قرمز مشخص شده ببینید.

    برای اجرای یک بازی یا برنامه ایرانی در چارخونه به مشکل برخورده‌ام، چه کار کنم؟

    امکان تغییر و اصلاح برنامه‌ها یا بازی‌های موجود در چارخونه فقط در اختیار توسعه‌دهنده و تولیدکننده آنهاست. بنابراین اگر مشکل، پیشنهاد یا انتقادی در مورد این برنامه‌ها یا بازی‌ها دارید، می‌توانید از طریق بخش ارتباط با ناشر در منوی سه نقطه بالای صفحه دریافت هر محصول در چارخونه، به‌صورت مستقیم با ناشر محصول ارتباط برقرار کنید.

    چگونه می‌توانم از یک محصول شکایت کنم؟

    در صورتی که با محصولی برخورد کرده‌اید که محتوای نامناسبی دارد یا به هر دلیلی قصد شکایت از یک محصول را دارید، می‌توانید از طریق بخش ثبت شکایت در منوی سه نقطه بالای صفحه دریافت هر محصول در چارخونه، اقدام کنید. کارشناسان ما شکایت‌های شما را بررسی کرده و اقدام لازم را انجام خواهند داد.

    بازی‌های همراه با دیتا را چگونه می‌توانم دریافت کنم؟

    نصب دیتای این نوع بازی‌ها به صورت خودکار توسط چارخونه انجام می‌شود. تنها کافیست دکمه دریافت + دیتا را بزنید تا دیتا و فایل نصب بازی دانلود شده و بازی را نصب و اجرا کنید.

    چگونه می‌توانم برنامه یا بازی مورد نظرم را از چارخونه درخواست کنم؟

    برای درخواست برنامه و بازی‌های دلخواه دو راه وجود دارد:

    • ابتدا نشانی اینترنتی برنامه یا بازی موردنظر در گوگل پلی (مانند لینک نمونه زیر) را به‌وسیله سایت me به QrCode (بارکدهای مربعی شکل) تبدیل کنید. سپس این کد را با بارکد اسکنر گوشی اندرویدی خود اسکن و چارخونه را برای باز کردن لینک اسکن شده انتخاب کنید. نهایتا در صفحه باز شده در چارخونه، درخواست خود را ثبت کنید.

    نمونه لینک بازی «Clash Of Clans» در گوگل پلی:

    https://play.google.com/store/apps/details?id= com.supercell.clashofclans

    • برای درخواست بازی یا برنامه‌ای که شما روی دستگاه خود نصب دارید اما هنوز در چارخونه عرضه نشده، لطفا در منوی کناری چارخونه به بخش دانلودها و برنامه‌های من و سپس زبانه نصب‌شده‌ها بروید و در فهرست نمایش‌داده‌شده، برنامه مورد نظر را انتخاب و درخواست خود را ثبت کنید.

    کارشناسان ما در حداقل زمان ممکن درخواست‌های شما را بررسی می‌کنند و در صورت تایید آنها، این برنامه‌ها در چارخونه عرضه و لینک دریافتشان از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

    ضمنا تمام محصولات درخواستی شما که به تایید کارشناسان ما رسیده‌اند، از حساب کاربری > پروفایل من > درخواست‌ها قابل مشاهده هستند.

    چگونه می‌توانم برنامه‌ای را به دیگران پیشنهاد کنم؟

    با استفاده از آیکون اشتراک در صفحه دریافت محصول در چارخونه، می‌توانید برنامه‌ای را به ديگران پيشنهاد دهید.

     

    ۳. حساب کاربری

    چگونه در چارخونه ثبت‌نام کنم؟

    • ابتدا آخرین نسخه چارخونه را دریافت و نصب کنید.
    • چارخونه را باز کنید و روی آیکون منو ضربه بزنید یا انگشت خود را از سمت راست به چپ بکشید تا منوی کناری چارخونه باز شود.
    • روی گزینه ورود/ثبت‌نام ضربه بزنید.
    • شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی گزینه ادامه ضربه بزنید.
    • در صفحه جدید، کد تایید یکبار مصرف را که برای شماره شما پیامک شده وارد کرده و روی گزینه تایید ضربه بزنید.
    • یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و روی گزینه تایید ضربه بزنید. (نام کاربری باید غیر تکراری و ۶ الی ۱۵ حرف یا عدد انگلیسی بوده و با حرف شروع شود.) در صورت تمایل می‌توانید آدرس ایمیل خود را نیز وارد کنید.

    گذرواژه خود را فراموش کرده‌ام. چگونه می‌توانم آن را بازیابی کنم؟

    برای ورود به چارخونه نیاز به گذرواژه نیست. در هر بار ورود، با ثبت کد تایید پیامک‌شده می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

    • چارخونه را باز کنید و روی آیکون منو ضربه بزنید یا انگشت خود را از سمت راست به چپ بکشید تا منوی کناری چارخونه باز شود.
    • روی گزینه ورود/ثبت‌نام ضربه بزنید.
    • شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی گزینه ادامه ضربه بزنید.
    • در صفحه جدید، کد تایید یکبار مصرف را که برای شماره شما پیامک شده وارد کرده و روی گزینه تایید ضربه بزنید.

    چگونه می‌توانم نام کاربری خود را تغییر بدهم؟

    به حساب کاربری > پروفایل من بروید و روی آیکون چرخ‌دنده جلوی نام کاربری ضربه بزنید و آن را به نام دلخواه خود تغییر بدهید.

    توجه داشته باشید که تغییر نام کاربری فقط یک بار امکان‌پذیر است.

    چگونه می‌توانم کاربر دیگری را جستجو کنم؟

    برای جستجوی کاربر بر اساس نام، به حساب کاربری > پروفایل من > دنبال‌شونده‌ها بروید و روی دکمه پایین سمت چپ ( آیکون آدمک) ضربه بزنید. در صفحه بعدی و در قسمت جستجو با نام کاربری، می‌توانید نام کاربر موردنظر را جستجو کنید. همچنین در قسمت جستجو از دفترچه تلفن می‌توانید مخاطبان دفترچه تلفن خود را که چارخونه را نصب کرده‌اند، جستجو کنید.

     

    ۴. خرید از چارخونه

    برای خرید محصولات غیر رایگان از چه روش‌هایی می‌توانم استفاده کنم؟

    در حال حاضر می‌توانید از طریق نقدی یا اشتراکی خرید خود را انجام دهید.

    خرید نقدی از چه شیوه‌هایی امکان‌پذیر است؟

    • پرداخت از درگاه امن بانکی
    • پرداخت از اعتبار کیف‌پول دیجیتال ایرانسل
    • پرداخت از طریق اعتبار چارخونه

    خرید اشتراکی با پرداخت از طریق سیم‌کارت ایرانسل به چه صورت است؟

    در این مدل خرید، با پرداخت مبلغی روزانه از طریق اعتبار کیف‌پول دیجیتال ایرانسل خودتان، می‌توانید در برنامه یا بازی دلخواه یا بخش فیلم و موسیقی چارخونه از آن استفاده کنید. به این منظور کیف‌پول دیجیتال ایرانسل شما باید به اندازه کافی اعتبار داشته باشد. برای افزایش اعتبار کیف‌پول دیجیتال خود می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید یا کد دستوری #۱۱*۵۵۵* را شماره بگیرید.

    نحوه لغو اشتراک محصولات اشتراکی چگونه است؟

    شما همیشه می‌توانید به یکی از روش‌های زیر از اشتراک‌های فعال خود مطلع شده و در صورت عدم تمایل آنها را لغو کنید:

    –           انتخاب گزینه لغو اشتراک در منوی پروفایل یا تنظیمات اپلیکیشن

    –           دنبال‌کردن مسیر حساب کاربری > اشتراک‌ها در اپلیکیشن چارخونه

    –           دنبال‌کردن مسیر خدمات > سرویس‌های فعال من در اپلیکیشن ایرانسل من

    –           از طریق لینک پیامک ماهانه ارسالی از طرف چارخونه

    –           تماس با پشتیبانی امور مشتریان چارخونه: ۴۹۱۰۸۲۰۱-۰۲۱

    –           تماس با پشتیبانی ایرانسل (شماره‌گیری ۷۰۰ از خطوط ایرانسل یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از خطوط غیر ایرانسل)

    رای به‌روزرسانی محصولاتی که خریده‌ام باید هزینه جداگانه‌ای بپردازم؟

    خیر، به‌روزسانی محصولاتی که قبلا هزینه آنها را پرداخته‌اید، رایگان انجام می‌شود.

    چگونه محصولات خریداری‌شده خود را ببینم؟

    ابتدا با همان اطلاعات کاربری که قبلا محصول را خریداری کرده‌اید وارد چارخونه شده و از مسیر حساب کاربری > پروفایل من > خریدها، فهرست برنامه‌هایی را که قبلا خریده‌اید مشاهده کنید و در صورت نیاز مجدد آن را بصورت رایگان دانلود کنید.

    معنی «درون‌خرید» چیست؟

    پس از دریافت و نصب بعضی از برنامه‌ها یا بازی‌ها، ممکن است برای استفاده از بخش‌هایی از آن بازی یا برنامه نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید. در بعضی از محصولات از این روش برای حذف تبلیغات، فروش امکانات و خدمات داخلی آن محصول، فروش امتیاز یا بازکردن مراحل مختلف یک بازی استفاده می‌شود.

    در محصولات درون‌خرید مانند محصولات فروشی، اطلاعات خریدتان در حساب کاربری چارخونه شما ثبت می‌شود و در هر دستگاه دیگری با نصب و ورود به چارخونه با استفاده از همان نام کاربری، اطلاعات پرداخت درون‌خرید شما نیز قابل استفاده خواهد بود؛ البته به جز مواردی که تولیدکننده محدودیت نصب بر روی یک گوشی را در محصول خود اعمال کرده باشد.

    برای مشاهده خرید‌های درون‌برنامه‌ای خود می‌توانید به قسمت حساب کاربری > پروفایل من > خریدها بروید.

    در صورت تغییر دستگاه، آیا می‌توانم محصولات خریداری شده‌ام را روی دستگاه جدیدم نصب کنم؟

    تمام خریدهای انجام‌شده در چارخونه در حساب کاربری شما ثبت می‌شوند. در صورتی که به هر دلیلی محصول از دستگاه شما پاک شد یا دستگاه جدیدی خریداری کردید، می‌توانید با همان اطلاعات کاربری سابق وارد چارخونه شده و از حساب کاربری > پروفایل من > خریدها فهرست برنامه‌هایی را که قبلا خریده‌اید مشاهده و دوباره آنها را بصورت رایگان دانلود کنید؛ البته به جز مواردی که تولیدکننده محدودیت نصب بر روی یک گوشی را در محصول خود اعمال کرده باشد.

     

    ۵. امنیت و اصالت محصولات

    چرا تعداد برنامه‌ها و بازی‌هایی که در چارخونه نیاز به به‌روزرسانی دارند با بقیه بازارهای محتوای دیجیتال و حتی گوگل پلی متفاوت است؟

    گوگل پلی تنها بازار رسمی اندروید نیست. Samsung apps، Amazon، Huawei Appstore و … همگی بازارهای رسمی و قانونی محتوای دیجیتال هستند که ممکن است نسخه‌ای از یک اپلیکیشن در آنها زودتر منتشر شود. بعضی از اپلیکیشن‌ها نیز گاهی نسخه‌های به‌روز خود را قبل از انتشار در گوگل پلی، در سایت خود منتشر می‌کنند. همچنین امکان دارد در بازارهای بین‌المللی مانند گوگل پلی و Samsung apps نسخه‌ای از یک اپلیکیشن خاص (به ویژه اپلیکیشن‌های شرکت گوگل) در محدوده جغرافیایی یا اپراتور خاصی زودتر منتشر شود. از آنجا که ربات‌های به‌روزرسانی چارخونه از تمام این بازارها و مسیرها استفاده می‌کند تا به‌روزترین نسخه‌ها را استخراج کند، ممکن است نسخه ارائه‌شده در چارخونه هنوز در گوگل پلی منتشر نشده باشد.

     چرا گاهی در هنگام به‌روزرسانی به نظر می‌رسد نسخه قدیمی‌تری از اپلیکیشن‌ در حال نصب است؟

    • تمام اپلیکیشن‌های اندروید دارای دو مشخصه نام نسخه (Version Name) و شماره نسخه (Version Code) هستند. شماره نسخه یک عدد صحیح و بیانگر نسخه (ورژن) واقعی اپلیکیشن است؛ این شماره مبنای سیستم‌عامل و تمام بازارها برای به‌روزرسانی است. اما نام نسخه یک مقدار متنی/عددی است که معمولا شامل چند نقطه یا عبارت متنی می‌شود و تنها جنبه نمایش به کاربر را دارد و مبنای تشخیص به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها نیست و حتی گاهی در نسخه‌های به‌روزتر مقدار کمتری را نمایش می‌دهد.
    • به طور کلی سیستم‌عامل‌ اندروید اجازه Downgrade (نصب نسخه قدیمی‌تر) را به هیچ برنامه‌ای نمی‌دهد. به این ترتیب به‌روزرسانی به نسخه قدیمی‌تر اصولا از نظر فنی ممکن نیست.
    • معدود اپلیکیشن‌هایی مانندTwitter ، Linkedin و … چند Version Stream دارند؛ به این معنی که مثلا نسخه‌ای را برای کشور چین، نسخه‌ای را برای کشورهای اروپایی، نسخه‌ای را برای آمریکا و نسخه‌ای بین‌المللی را منتشر می‌کنند. تولیدکنندگان این اپلیکیشن‌ها برای شناسایی آنها از یکدیگر از نام نسخه استفاده می‌کنند. مثلا LinkedIn نسخه‌های x.x را برای چین و نسخه‌های 4.x.x را برای عرضه بین‌المللی منتشر می‌کند. همانطور که گفته شد نام نسخه مشخصه ورژن اپلیکیشن‌ نیست؛ شماره نسخه ملاک است که در چارخونه به صورت یک عدد داخل پرانتز در کنار نام نسخه درج می‌شود.

    چگونه اطمینان داشته باشم نسخه به‌روزرسانی واقعا توسط شرکت تولیدکننده ارائه شده و جعلی نیست؟

    در سیستم‌عامل اندروید، هر برنامه یک امضای دیجیتال تولید‌کننده دارد. این امضا یک‌طرفه و غیرقابل‌جعل است. درنتیجه به‌روزرسانی یک اپلیکیشن‌ با امضایی متفاوت از امضای نسخه فعلی و با نسخه جعلی امکان‌پذیر نیست. اگر امضای دیجیتال نسخه نصب‌شده روی گوشی با امضای دیجیتال نسخه به‌روزرسانی متفاوت باشد، چارخونه با نمایش یک پیغام هشدار، کاربر را مطلع می‌کند؛ این اتفاق گاهی در هنگام به‌روزرسانی بازی‌های مود شده (رایگان شده) رخ می‌دهد.

    در هنگام استفاده از چارخونه، گاهی متناسب با کاربرد یک اپلیکیشن درخواست دسترسی به حافظه، پیامک، دفتر تلفن و … مشاهده می‌شود. علت و کاربرد این دسترسی‌ها چیست؟

    دسترسی به حافظه: برای ذخیره فایل‌های دریافتی یا خواندن آنها به این دسترسی نیاز است.

    دسترسی به دریافت پیامک: اگر پرداخت از طریق شارژ ایرانسل را فعال کرده و دسترسی به دریافت پیامک را داده باشید، کد تایید ارسالی از سوی چارخونه به‌صورت خودکار خوانده می‌شود؛ همچنین بعد از ثبت‌نام، پیامک ارسالی از چارخونه به‌صورت خودکار در اپلیکیشن‌ گوشی دریافت و ثبت خواهد شد.

    دسترسی به دفترچه تلفن: چارخونه فقط یک بازار محتوای دیجیتال اندرویدی نیست. می‌توانید دوستان خود را نیز از طریق شماره تلفن‌هایشان در چارخونه پیدا کنید و فعالیت‌های آنها در چارخونه را در شبکه کاربران (خونه به خونه) دنبال کنید.

    چارخونه ایرانسل ضامن حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌های آنهاست و مانند هر سامانه فراگیر دیگری تحت نظارت سازمان‌های ذی‌صلاح و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

    در هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراهم را وارد کنم. دلیلش چیست؟

    ثبت‌نام در چارخونه الزامی نیست و شما می‌توانید از بسیاری امکانات چارخونه بدون ثبت‌نام استفاده کنید. دریافت اطلاعات تماس تلفنی کاربران برای پشتیبانی بهتر، نگهداری اطلاعات خرید محصولات خریداری‌شده برای دریافت مجدد، رفع مشکلات احتمالی کاربران و پیشگیری و پیگیری موارد نقض قوانین جرائم رایانه‌ای است. این خصوصیت چارخونه موجب امن‌تر شدن فضای کاربری برای کاربران عمومی چارخونه نسبت به سایر سامانه‌های مشابه می‌شود.

     آیا محصولات قبل از انتشار در چارخونه، از لحاظ امنیت و ویروسی‌بودن بررسی می‌شوند؟

    تمام محصولات عرضه‌شده در چارخونه قبل از انتشار با آنتی‌ویروس‌های قدرتمند بررسی می‌شوند. همینطور دسترسی‌ها و امضای دیجیتال آنها نیز به‌دقت تحلیل می‌شود تا از لحاظ امنیت و جعلی‌نبودن آنها اطمینان حاصل شود. در صورت مشاهده یا گزارش کوچکترین رفتار مشکوکی در اپلیکیشن‌های فعال، این اپلیکیشن‌ها بلافاصله برای بررسی‌های بیشتر از چارخونه حذف خواهند شد.

    شما نیز می‌توانید در صورت مشاهده موارد مشکوک، توضیحات مربوطه را همراه با اطلاعات تکمیلی (مانند نام محصول، نام آنتی‌ویروس و تصویری از خطای نمایش‌داده‌شده در آنتی‌ویروس) به ایمیل crm@jhoobin.com ارسال کنید.

     

    ۶. اینترنت هدیه

    یک گیگابایت اینترنت هدیه ثبت‌نام به چه کاربرانی تعلق می‌گیرد؟

    دریافت یک گیگابایت اینترنت هدیه ثبت‌نام، ویژه کاربران جدیدی است که از ششم فروردین به بعد چارخونه را نصب و ثبت‌نام کرده‌اند. برای استفاده از این بسته هدیه باید دستگاه تلفن خود را یکبار خاموش و روشن کنید. توجه داشته باشید که مهلت استفاده از بسته اینترنت یک هفته است.

    چگونه از دریافت بسته اینترنت هدیه اطمینان حاصل کنم؟

    شما می‌توانید از طریق:

    • برنامه ایرانسل من
    • تماس با پشتیبانی ایرانسل به شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰
    • تماس با پشتیبانی چارخونه به شماره ۰۲۱۴۹۱۰۸۰۰۰ داخلی ۴۰۴
    • ارسال پیام در پورتال ناشران چارخونه

    اینترنت مصرفی خود را مشاهده کنید.

     

    ۷. دعوت دوستان به چارخونه

     چگونه می‌توانم دوستانم را به چارخونه دعوت کنم؟

    برای دعوت دوستان خود می‌توانید از منوی جانبی چارخونه و گزینه دعوت دوستان به چارخونه استفاده کنید.

    چگونه می‌توانم هدیه دعوت دوستانم به چارخونه را دریافت کنم؟

    پس از اینکه دوستانتان اپلیکیشن چارخونه را از طریق دعوتنامه ارسالی شما نصب و طی مدت زمان تعیین‌شده در آن ثبت‌نام کنند، در منوی جانبی > چالش‌ها  گزینه دریافت جایزه به‌طور خودکار برای شما فعال می‌شود و در همان مدت زمان تعیین‌شده می‌توانید برای دریافت بسته اینترنت هدیه خود اقدام کنید.

    هر روز چند نفر از دوستانم را می‌توانم به چارخونه دعوت کنم؟

    هر روز می‌توانید ۴ نفر از دوستانتان را که قبلا کاربر چارخونه نبوده‌اند دعوت کنید و به ازای هر ثبت‌نام دوستان در چارخونه ۵۰۰ مگابایت اینترنت هدیه بگیرید.

     

    ۸. بسته‌های ترکیبی اینترنت

    بسته اینترنت + اعتبار چارخونه خریداری کرده‌ام، کجا می‌توانم اعتبارم را ببینم؟

    شما می‌توانید اعتبار خود را از طریق منوی جانبی چارخونه > حساب کاربری > اعتبار هدیه ایرانسل مشاهده و از آن برای خرید محصولات فروشی چارخونه استفاده کنید.

    بسته اینترنت + اعتبار چارخونه را خریده‌ام اما هنوز اعتبار خود را دریافت نکرده‌ام. برای دریافت این اعتبار چه باید بکنم؟

    ابتدا یکبار از حساب کاربری خود در چارخونه خارج شوید و دوباره با همان شماره‌ای که بسته را خریده‌اید وارد حسابتان شوید. صفحه اصلی چارخونه را تا انتها طی کنید تا کاملا بارگذاری شود؛ سپس از چارخونه خارج شوید و آن را از میان اپلیکیشن‌های باز خود ببندید و دوباره وارد شوید و به قسمت منوی جانبی بروید. در منوی جانبی چارخونه به قسمت حساب کاربری اعتبار هدیه ایرانسل بروید. اعتبار شما دیگر باید قابل‌مشاهده باشد!

     

    ۹. راویتو

    راویتو چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

    راویتو محتوای تولیدی کاربران بر بستر ویدئو است. به دلیل اینکه این محتواها توسط خود کاربران تولید و دیده می‌شوند و به نوعی در این بخش کاربران راوی داستان خود هستند، عنوان راویتو برای آن انتخاب شده است. در راویتو کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از خلاقیتشان محتواهای گوناگونی تولید و آنها را برای نمایش در چارخونه بارگذاری کنند.

    تولیدکنندگان محتوا در راویتو تمام کاربرانی هستند که به اینترنت دسترسی دارند و محتوای صوتی و تصویری کوتاه تهیه می‌کنند. این افراد می‌توانند از سایت  یا نسخه اپلیکیشن چارخونه به بخش راویتو بروند و با کلیک یا ضربه روی آیکون کوچک بنفش رنگ (که وسط آن تصویر یک دوربین دیده می‌شود)، محتوای خود را پس از بارگذاری با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. محتواهایی که هر کاربر بارگذاری کرده در قسمت محتوای من از منوی جانبی اپلیکیشن چارخونه قابل دسترسی است.

     چگونه می‌توانم ویدئوی خود را بارگذاری کنم؟

    وارد قسمت راویتو در چارخونه شوید و روی علامت دوربین کلیک کنید. حالا پس از واردکردن مشخصات خود می‌توانید ویدئو را بارگذاری کنید. اگر ویدئوی شما به کمپین و چالش خاصی ارتباط دارد، بهتر است موضوع و گروه ویژه آن را مشخص کنید.

    نمایه چیست؟

    نمایه یک کلمه کلیدی مرتبط با ویدیوئی است که بارگذاری کرده‌اید. کلماتی که به عنوان نمایه می‌نویسید به سایر کاربران کمک می‌کنند که در هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی به ویدئوی شما برسند و تعداد بازدیدهای ویدئوی شما را از این طریق بالاتر می‌برند. در هنگام نوشتن نمایه:

    • کلمات را با فاصله بنویسید.
    • با اضافه‌کردن هر کلمه علامت + را بزنید و نمایه بعدی را وارد کنید.

    ویدئویی را بارگذاری کرده‌ام، اما وضعیت آن هنوز مشخص نشده. دلیلش چیست؟

    ویدئوهای بارگذاری‌شده پیش از انتشار برای کنترل کیفیت بررسی می‌شوند و فرایند بررسی و انتشارشان ممکن است تا ۴۸ ساعت کاری طول بکشد. اگر ویدئوی شما پس از بررسی مشکلی نداشته و با موضوع چالشی که عنوان کرده‌اید هماهنگ باشد، به‌زودی منتشر خواهد شد. اما در صورت وجود هر گونه مشکل احتمالی در مورد ویدئوی ارسالی شما، انتشار آن لغو می‌شود و ویدئو در وضعیت پذیرفته‌نشده قرار می‌گیرد. در این صورت، دلیل رد شدن ویدئو به نشانی ایمیل ثبت‌شده شما در چارخونه ارسال خواهد شد.

    ویدئویی را بارگذاری کرده‌ام، اما برای انتشار تایید نشده. دلیلش چیست؟

    تمام ویدئوهای بارگذاری‌شده پیش از انتشار مورد بررسی قرار می‌گیرند و فقط در صورت تایید منتشر خواهند شد. اگر ویدئویی در بررسی‌های کارشناسان تایید نشود، علت آن در پورتال مخصوص شما در نشانی seller.charkhoneh.com نمایش داده و همچنین به نشانی ایمیل ثبت‌شده شما در این پورتال ارسال می‌شود.

    ویدئوهایی با مشخصات زیر قابل تایید و انتشار نیستند:

    • نداشتن کیفیت مناسب و جذابیت بصری
    • برنامه‌های ضبط‌شده از صدا و سیما
    • محتوای خارج از عرف و قوانین جمهوری اسلامی و حاوی توهین و بی‌احترامی به شئونات اسلامی
    • دارای نشان سایت‌های ایرانی و لینک شبکه‌های مجازی
    • ناقض حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان
    • نقص در اطلاعات محتوای بارگذاری‌شده
    • محتوا با مضمون تحریك، تشویق، ترغیب، تهدید یا تطمیع افراد به دستیابی به محتوای مستهجن و مبتذل
    • محتوای تکراری
    • حاوی الفاظ رکیک
    • آموزش هک
    • هرگونه محتوایی که زندگی کاربر یا دیگران را به خطر بیندازد یا منجر به آسیب فیزیکی شود.

    ۱۰. چالش ۴x۴

    چگونه می‌توانم در چالش ۴x۴ شرکت کنم؟

    چالش‌ها را می‌توانید در منوی جانبی چارخونه بیابید. چالش ۴x۴ شامل ۴ مرحله است که با تکمیل هر مرحله، امتیاز مربوط به آن را دریافت خواهید کرد. وقتی همه ۴ مرحله تکمیل شدند و امتیازهایشان برایتان منظور شد، می‌توانید برای دریافت ۴ گیگابایت اینترنت به منوی چالش‌ها برگردید و روی گزینه دریافت جایزه کلیک کنید. این بسته هدیه درنهایت طی پیامکی از طرف شرکت ایرانسل برایتان فعال می‌شود و می‌توانید آن را در اپلیکیشن ایرانسل من نیز مشاهده کنید. توجه داشته باشید که هر هفته مراحل این چالش تغییر می‌کند.

    آیا امتیاز هفته پیش قابل انتقال به هفته بعد است؟

    خیر؛ چالش هر هفته در انتهای آن هفته به پایان می‌رسد و امتیازها به هفته بعد منتقل نمی‌شوند.

     

    ۱۱. کیف پول دیجیتال ایرانسل

    چگونه می‌توانم کیف پول دیجیتال خود را شارژ کنم؟

    لطفا مراحل زیر را طی کنید:

    ۱. وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید یا کد دستوری #۱۱*۵۵۵* را از خط ایرانسلی خود شماره بگیرید.

    ۲. در اپلیکیشن ایرانسل من، به زبانه کیف دیجیتال بروید و روی افزایش اعتبار ضربه بزنید.

    ۳. مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    ۴. پس از افزایش اعتبار، می‌توانید در پرداخت‌ با اعتبار ایرانسل و دریافت اشتراک‌های ماهانه و روزانه محتواهای موجود در چارخونه از اعتبار خود استفاده کنید.

    ویدئوی آموزشی نحوه افزایش اعتبار کیف پول دیجیتال ایرانسل:

    https://www.charkhoneh.com/push/CLIP/930791188

    صفحه پرسش‌های متداول کیف پول دیجیتال ایرانسل:

    https://campaign.charkhoneh.com/irancellwallet/

    چگونه می‌توانم از کیف پول دیجیتال خود استفاده کنم؟

    شما می‌توانید از اعتبار کیف پول دیجیتال ایرانسل در پرداخت‌‌های چارخونه استفاده کنید. به این منظور ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید و محتوای مورد نظر (برنامه، بازی، کتاب، کتاب صوتی، فیلم و موسیقی) را انتخاب کنید. در صفحه مربوط به آن محتوا، روی خرید کلیک کنید و در زمان پرداخت، با استفاده از گزینه پرداخت با اعتبار ایرانسل، هزینه محتوا را با اعتبار کیف پول دیجیتال ایرانسل خود پرداخت کنید.

    برای مشاهده موجودی کیف دیجیتال ایرانسل کافیست در اپلیکیشن ایرانسل من به زبانه کیف دیجیتال بروید تا موجودی آن به شما نمایش داده شود. با ضربه روی افزایش اعتبار و سپس روی تراکنش‌ها نیز تراکنش‌های انجام‌شده شما از طریق کیف دیجیتال ایرانسل قابل‌مشاهده‌اند.

     

    ۱۲. ارتباط با ما

    چگونه می‌توانم در چارخونه برنامه، بازی، موسیقی،کتاب و… قرار دهم؟

    شما می‌توانید به عنوان ناشر در پورتال ناشران و توسعه‌دهندگان به آدرس (http://seller.charkhoneh.com) ثبت‌نام کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ایمیلSupport@jhoobin.com   با واحد «پشتیبانی توسعه‌دهندگان» در ارتباط باشید.

    از چه راه‌هایی می‌توانم با شما در ارتباط باشم؟

    شما می‌توانید به روش‌های زیر پرسش‌ها، مشکلات و پیشنهادهایتان را با ما در میان بگذارید:

    • مکاتبه با واحد امور مشتریان چارخونه: crm@jhoobin.com
    • از طریق اپلیکیشن چارخونه:  منوی جانبی > ارتباط با چارخونه > تماس با ما
    • تماس با شماره تلفن ۴۹۱۰۸۰۰۰-۰۲۱ (داخلی ۱)