banner

خط‌مشی‌ها

رویکرد ما

ایرانسل در گستره‌ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی در ایران فعالیت می‌کند و این موضوع، می‌تواند هم فرصت و هم ریسک بیافریند. به‌طور کلی ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در توسعۀ فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان کاتالیزور عمل می‌کند، اما مزایای توسعۀ شتابان فناوری باید با مسئولیت‌پذیری اخلاقی به تعاشدل برسد.

ایرانسل اخلاق حرفه‌ای را هم برای رفتار افراد و هم برای رفتار سازمان، موضوعی مهم می‌داند. این امر در مورد همۀ جنبه‌های رفتار حرفه‌ای، از استراتژی‌های هیأت‌مدیره و نحوۀ رفتار سازمان با کارکنان و تأمین‌کنندگان خود گرفته تا تکنیک‌های فروش و شیوه‌های حسابداری صدق می‌کند. درجۀ اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای باعث شده این مسئله در دوره‌های آموزشی کارکنان جای بگیرد و بر همین اساس محتوای دورۀ آموزشی اخلاق حرفه‌ای با کلیه کارکنان سازمان به اشتراک گذاشته شده است.

خط‌مشی‌ها

انطباق با قوانین

انطباق با تمامی الزامات اخلاقی و قانونی و همچنین حصول اطمینان از اینکه کسب‌وکار در ایرانسل به روش‌های مسئولانه اخلاقی صورت می‌گیرد از پایه‌های اصلی پایداری در سازمان است. عملکرد اصلی ایرانسل در حوزۀ انطباق، به محرمانگی داده‌ها، مقابله با پولشویی، ثبت مالکیت سیم‌کارت‌ها، الزامات پروانه، قوانین بیمه، مالیاتی،  کار، ایمنی و سلامت کارکنان و کیفیت خدمات و تعهدات شبکه مربوط می‌شود.

ایرانسل به منظور تحکیم رویکرد انطباق خود، از یک روش‌شناسی استاندارد و همچنین خط‌مشی انطباق بهره می‌برد؛ این خط‌مشی شامل اصول و تعهدات مدیریت ریسک می‌شود و فرایندها و ساختارهای آن به شناسایی و مدیریت ریسک‌های انطباق برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان یاری می‌رساند.

مسئولیت‌ کارکنان

کارکنان ایرانسل باید از الزامات انطباق مربوط به جایگاه شغلی‌شان آگاه باشند و آن را کاملاً درک کنند. ایشان باید مطمئن باشند در انجام وظایف روزانه‌شان، انطباق با قوانین، مقررات، خط‌مشی‌ها، استانداردها و فرایندها رعایت می‌شود. به علاوه، کارکنان ایرانسل ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی مربوط به انطباق و همچنین ارجاع هر گونه مورد یا مسئله در این زمینه به مسئولان مربوطه هستند.

ارجاع عدم‌انطباق

ایرانسل تمام تلاش خود را برای برآوردن الزامات مربوط به انطباق به ‌کار گرفته و همین امر باعث شده موارد عدم‌انطباق و جریمه‌های مربوطه، در حداقل ممکن باشد. شفافیت ایرانسل در این حوزه به مشتریان اطمینان می‌دهد که سیستم‌ها برای سازمان ارزشمند است و امر حفظ منافع سهامداران و خلق ارزش مشترک برای تمامی ذی‌نفعان را ممکن می‌سازد.

عدم‌انطباق می‌تواند به صورت داخلی کشف و گزارش یا در جریمه‌هایی که از سمت سازمان‌های دیگر اعمال می‌شود، ثبت شود. در صورت وجود هر گونه عدم‌انطباق داخلی یا خارجی، اخطار رسمی، هشدار یا جریمه از سوی سازمان‌های دیگر، همۀ کارکنان، مسئول ارجاع آن به بخش حسابرسی و ریسک هستند.