اولویت‌بندی مسائل پایداری

ایرانسل با توجه به اهمیت پایداری، تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات مطلوب و پایدار، نقش مثبتی در جامعه ایجاد کند. از طریق رعایت استانداردهای بین‌المللی و توجه به اصول اخلاقی، ایرانسل به دنبال ایجاد محیطی سالم و پایدار برای کارکنان، مشتریان و ذینفعان خود است.

  • دسترسی مقرون‌به‌صرفه به شبکه ارتباطی و فراگیری خدمات دیجیتال
  • ارتقای سواد و آموزش دیجیتال
  • افزایش دسترسی اقشارخاص به خدمات دیجیتال
  • اخلاق حرفه‌ای-تجاری و مقابله با ارتشا و تبعیض
  • اقدامات حیاتی در بحران‌های طبیعی و ملی
  • حمایت از استارت‌آپ‌ها
  • بومی‌سازی و توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی
  • حقوق بشر دیجیتال
  • رعایت حقوق کودکان در فضای مجازی
  • حمایت از نهادهای مدنی
  • مدیریت اثرات اجتماعی-زیستی محیطی زنجیره تامین
  • کاهش انتشار فرکانس‌های رادیویی دکل‌ها
  • مدیریت بهینه منابعی مانند آب و کاغذ
  • مدیریت پسماند
  • انتشار گازهای گلخانه‌ای (ردپای کربن)
متوسط متوسط خیلی زیاد خیلی زیاد میزان تاثیرگذاری بر اهداف ایرانسل میزان اهمیت برای ذی‌نفعان
پرتفولیوی سرمایه‌گذاری ویستا

شرکت «ویستا ارتباطات پیشرو» با هدف استفادۀ بهینه از منابع مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری‌های ایرانسل و تمرکز بر حمایت از شرکت‌هایی با مدل کسب‌وکار نوآورانه و پیشرو بر بستر ICT، به خلق ارزش اقتصادی و توسعۀ فناوری‌های نوین در کشور کمک می‌کند.

اسنپ
اسنپ
سوپر اپلیکیشن

تاریخ سرمایه‌گذاری: اسفند ۱۳۹۵

ایرانیان تاورز
ایرانیان تاورز
تسهیم سایت

تاریخ سرمایه‌گذاری: آبان ۱۳۹۷

ایرانسل لبز
ایرانسل لبز
تحقیق و توسعه

تاریخ سرمایه‌گذاری: شهریور ۱۳۹۸

روبیکا
روبیکا
شبکه‌ اجتماعی

تاریخ سرمایه‌گذاری: اسفند ۱۳۹۸

صندوق نوآفرین
صندوق نوآفرین
صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر

تاریخ سرمایه‌گذاری: فروردین ۱۳۹۹

ویستا مدیا
ویستا مدیا
تامین و توزیع محتوا

تاریخ سرمایه‌گذاری: آبان ۱۳۹۹

ساختار حاکمیت شرکتی ایرانسل

ایرانسل همواره بر این باور بوده که برخورداری از ساختار و فرایندهای مناسب در حاکمیت شرکتی هم‌سو با استراتژی شرکت، یکی از اصول ایجاد و حفظ ارزش در تعامل با ذی‌نفعان است. حاکمیت شرکتی در کنار دو اصل محیط‌زیست و جامعه یکی از توانمندسازهای حیاتی سازمان است.

  • مدیر عامل

  • هیئت مدیره

    مسئول تصمیمات کلی و خروجی کسب‌وکار از جمله تعیین اهداف، نظارت بر فرهنگ، ارزش‌ها، استانداردها و اهداف استراتژیک، بررسی عملکرد و اطمینان از برقراری تعامل مثبت و سازنده با ذی‌نفعان سازمان است.

  • کمیته حقوق و دستمزد

    خط‌مشی حقوق و دستمزد معاونان، مدیران اجرایی، تیم مدیریت ارشد و کارکنان را تنظیم، بررسی و توصیه می‌کند. بر اجرای خط‌مشی‌ حقوق و دستمزد و همچنین شیوه‌های کلی پرداخت در شرکت نظارت می‌کند.

  • کمیته حسابرسی و ریسک

    دارای حدود گسترده‌ای از وظایف و اختیارات، در حوزه‌های مدیریت اخلاق حرفه‌ای، ریسک و حسابرسی، امنیت اطلاعات، حسابرسی مستقل، تصویب صورت‌های مالی و… است.

    تیم‌های واحد حسابرسی و ریسک، تداوم کسب‌وکار، انطباق با قوانین و مقررات، حسابرسی فرایندها و تکنولوژی و مدیریت ریسک تقلبات باید گزارش پیشرفت برنامه‌هایشان را هر سه ماه، به این کمیته ارائه دهند.

زنجیرۀ تأمین مسئولانه

ایرانسل با توجه به اهمیت زنجیرۀ تأمین مسئولانه، تلاش می‌کند تا با انتخاب تأمین‌کنندگانی که اصول پایداری را رعایت می‌کنند، سازمان را به سمت کسب‌وکاری پایدار هدایت کند. ما با ارزیابی دقیق عملکرد تأمین‌کنندگان و انتخاب بر مبنای معیارهای پایداری، سعی می‌کنیم زنجیرۀ تأمین مسئولانه‌ای را توسعه دهیم.

تعداد کل ارزیابی عملکرد تأمین‌کنندگان
۲۸۲ سال ۱۴۰۰
۲۸۵ سال ۱۴۰۱
تعداد تامین‌کنندگان جدیدِ ثبت شده
۵۴۹ سال ۱۴۰۰
۲۰۷ سال ۱۴۰۱
درصد مبالغ پرداختی به تأمین‌کنندگان داخلی نسبت به کل
۴۷٪ سال ۱۴۰۰
۳۵٪ سال ۱۴۰۱
محیط‌کار پایدار

ایرانسل با ایجاد محیط کاری پایدار، به توسعۀ کارکنان خود کمک می‌کند. ما به رفاه حال کارکنان اهمیت می‌دهیم و سعی داریم تا با ارائۀ شرایط کاری مناسب، محیطی امن و مطلوب برای کارکنان خود فراهم کنیم. توجه به توسعۀ برابر زنان و مردان، یکی از ویژگی‌های مهم محیط کار پایدار است.

٪ ۷۶ ٪ ۷۴ سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۰ درصد ثبات عناوین شغلی بدون تغییر در شرح شغل و حیطۀ وظایف
٪ ۷ ٪ ۶ سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۰ درصد رشد عناوین شغلی نسبت به سال قبل
٪ ۵۶ ٪ ۴۳ سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۰ درصد سهم زنان از استخدام در آن سال
٪ ۲۶ ٪ ۲۴ سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۰ درصد مشارکت زنان در مشاغل مدیریتی و بالاتر
میانگین سال حضور کارکنان در شرکت
۸/۷۵ سال حضور ۱۴۰۱
۸/۴ سال حضور ۱۴۰۰
درصد پوشش جمعیتی ایرانسل

افراد و جوامعی که به‌واسطۀ شبکۀ ارتباطی و اینترنت به هم متصل هستند، در نهایت توانمندتر می‌شوند. فراگیری دیجیتال برای توسعۀ اجتماعی و اقتصادی کشور ضروری است. ما در تلاش هستیم شاخص‌هایی چون پوشش مناطق روستایی و سواد دیجیتال را ارتقا دهیم.

۱۳۹۵
سال ۱۳۹۵ ٪ ۷۱/۱۵
۱۳۹۶
سال ۱۳۹۶ ٪ ۷۸/۶۸
۱۳۹۷
سال ۱۳۹۷ ٪ ۸۷/۲۶
۱۳۹۸
سال ۱۳۹۸ ٪ ۹۱/۱۷
۱۳۹۹
سال ۱۳۹۹ ٪ ۹۱.۵۸
۱۴۰۰
سال ۱۴۰۰ ٪ ۹۱.۷۳
۱۴۰۱
سال ۱۴۰۱
٪ ۹۱.۸۱
تعداد کل خطوط فعال ایرانسلی

ایرانسل با توجه به اهمیت ارائۀ خدمات مطلوب و پایدار، تلاش می‌کند تا با افزایش تعداد خطوط فعال، خدمات خود را به تمامی اقشار جامعه ارائه دهد. ما با توسعۀ زیرساخت‌های خود، به توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی در کشور کمک می‌کنیم.

۱۴۰۱ ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ ۵۰ ۶۰ ۷۰
ردپای کربن

ایرانسل در تلاش است با ایجاد تعادل در انتشار گازهای گلخانه‌ای و جبران آن، سهم خود را در مقابله با تغییرات اقلیمی ایفا کند. اولین قدم برای این هدف، شفاف‌سازی ردپای کربن و اعلان رسمی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در اثر عملکرد و در محدودۀ ۱ و ۲ فعالیت‌های ما است.

میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در محدودۀ ۱ و ۲
میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در محدودۀ ۱ و ۲ ۴۹۱,۵۸۹ تن کربن
۱۳٪
میانگین تولید کربن به‌ازای هر مشترک
میانگین تولید کربن به‌ازای هر مشترک ۰,۰۰۷۶ تن کربن/مشترک
۵٪
تولید کربن به‌ازای هر ترابایت مصرف داده
تولید کربن به‌ازای هر ترابایت مصرف داده ۰,۰۷۸ تن کربن/ترابایت
۴٪
انرژی مصرفی در محدودۀ  ۱ و ۲
انرژی مصرفی در محدودۀ ۱ و ۲ ۲,۷۴۸,۵۷۸ گیگاژول
۱۲٪
مدیریت آب و پسماند

رشد و کامیابی کسب‌وکارها نباید با هزینه‌هایی جبران‌ناپذیر برای آیندۀ زمین همراه شود. ایرانسل همواره برای کاهش اثرات منفی فعالیت‌ها و در نظرگرفتن ملاحظات پایداری زیست‌محیطی در عملیات هرروزه و مدیریت کسب‌وکار خود تلاش می‌کند.

مصرف آب
مصرف آب ۱۶۹,۰۰۵ کیلولیتر
۷٪
بازیافت یا دفعِ ایمن پسماند الکترونیکی
بازیافت یا دفعِ ایمن پسماند الکترونیکی ۶۵۷,۷۴۱ کیلوگرم
۱۸٪
مصرف کاغذ
مصرف کاغذ ۸,۳۰۰ کیلوگرم
۱۱۵٪
توسعۀ زیرساخت

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های نوین مخابراتی و ارتباطی مانند 5G، فیبر نوری و…، زیربنای توسعۀ اقتصاد دیجیتال است. ایرانسل با سرمایه‌گذاری هدفمند در این زمینه موجب رشد ترافیک دیتا و شتاب‌دهی به اقتصاد دیجیتال شده است.

۴۴۳۳٪
تعداد کل سایت‌های 5G ۴۰۸ سایت
۸٪
فیبر نوری ۳,۶۸۵ کیلومتر
۷٪
تعداد کل سایت‌های BTS ۱۷,۱۷۲ سایت
نقشه پراکندگی مراکز فروش

ایرانسل برای افزایش دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات و محصولاتش، سعی کرده کانال‌های فروش خود و به‌خصوص کانال‌های دیجیتال را گسترش دهد. علاوه‌بر مراکز خدمات و ارتباط با ایرانسل و نمایندگان فروش، کانال‌های فروش دیجیتال مانند فروشگاه اینترنتی ایرانسل، برنامۀ ایرانسل من و… نیز فعال هستند.

فروشگاه و مرکز خدمات ایرانسل ۱۷
مراکز ارتباط با ایرانسل ۶۰۰
نمایندگان فروش بیش از ۱۱ هزار