در جریان مسیری حرفهای
فرصت آموزش و استخدام در ایرانسل برای تازه فارغالتحصیلان و دانشجویان
فرصت های شغلی
همانطور که میدانید صنعت مخابرات دیجیتال، یکی از مهیجترین و پویاترین صنایعی است که میتوانید در آن مشغول به کار شوید.
در حال حاضر میزان عرضه متخصصان آموزشدیده مخابراتی در بازارهای کار کمتر از تقاضای موجود است. مشاغل موجود در این زمینه شامل مهندسی مخابرات، مشاوره، و تحقیق و توسعه است.
شرکت های AT&T ، Verizon Communications ، Nippon Telegraph & Telephone و China Mobile بزرگترین شرکت های مخابراتی در دنیا هستند. در ایران نیز اپراتورهای ارائهدهنده خدمات تلفن همراه و بسیاری شرکتهای وابسته، فرصتهای شغلی زیادی را فراهم کردهاند.
مخابرات در ایرانسل
مخابرات، انتقال و دریافت صحیح اطلاعات، توسط انواع فنآوریها از طریق سیم، امواج رادیویی، نور یا سایر مدیومهای انتقال است. مخابرات در ایرانسل، بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، شامل طراحی و بهرهبرداری از شبکه مخابرات سلولی از ابتدا تا انتهاست. این مورد شامل طراحی شبکههای رادیویی، مسیرهای انتقال، بهینهسازی شبکه، طراحی هسته شبکه، عملیات نگهداری و مدیریت عملکرد این شبکه عظیم و کلیه فنآوریها و نیازهای مرتبط با آن است.
شما این فرصت را خواهید داشت تا با شرکت در دورههای فنی ارائهشده توسط متخصصان مخابرات، با نسل های مختلف شبکههای تلفن همراه از نسل دوم تا نسل پنجم و فناوریهای مرتبط بیشتر آشنا شوید.
برای این چالش آمادهاید؟
- دانشجویان و تازه فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی برق گرایشهای مخابرات و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر
- اشتیاق فراگیری مطالب جدید در حیطه مخابرات
- آشنایی با نسلهای شبکههای تلفن همراه
- مهارت برقراری ارتباط موثر
علم داده یک حوزه بینرشتهای است که از روشها، فرآیندها، الگوریتمها و سیستمهای علمی برای استخراج دانش و بینش از انبوه دادههای ساختارمند و بدون ساختار استفاده میکند. علم داده به دادهکاوی، یادگیری ماشین و کلان داده مربوط میشود.
متخصصان علوم داده، نه فقط در حوزه ی فناوری، بلکه تقریباً در هر سازمان و حوزهای مورد نیاز هستند.
موقعیتهای مختلفی در ارتباط با علم داده وجود دارد مانند مهندس یادگیری ماشین، معمار برنامهها، معمار زیرساخت، مهندس داده، توسعهدهنده هوش تجاری (BI)، و تحلیلگر داده.
علم داده در ایرانسل
حجم زیاد دادههای تولیدشده در صنعت مخابرات، فرصتهای زیادی را برای متخصصان داده فراهم میکند که کلان دادهها را تجزیه و تحلیل و برای سازمان بینش ایجاد کنند. در ایرانسل، ما روند دادههای حاصل از فروش، گزارشهای شبکه، رفتار مصرفکنندهها، کمپینهای بازاریابی و منابع انسانی را تجزیه و تحلیل میکنیم تا بینش بهتری برای کسبوکار و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده ایجاد کنیم.
برای این چالش آمادهاید؟!
- دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهی، به خصوص از رشته ریاضیات ، آمار ، علوم کامپیوتر ، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مدیریت فناوری اطلاعات ، مهندسی صنایع ، مدیریت ارشد کسبوکار (MBA) و مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS)
- اشتیاق به کاوش در داده
- آشنا و علاقهمند به حوزه آمار و داده
- علاقهمند به یادگیری با پشتکار بالا
- خلاق و ماجراجو
- باانگیزه در رویارویی با چالشها
- دانش اولیه کار با پایگاه داده با بهرهگیری از Microsoft Excel، SQL، Oracle و …
- مهارتهای ارتباطی شفاهی و کتبی عالی
فرآیند مشخص کردن، طراحی، برنامه نویسی، مستندسازی، آزمایش و رفع اشکال است که در ایجاد و نگهداری برنامهها، چارچوبها یا سایر مولفههای نرمافزار نقش دارد. توسعه نرمافزار فرآیندی برای نوشتن و نگهداری کد منبع است، اما به معنای وسیعتر، شامل تمام مواردی است که بین مفهوم نرمافزار موردنظر تا جلوه نهایی نرمافزار، گاهی در یک فرایند برنامهریزی شده و ساختار یافته، درگیر است.
بسیاری از توسعه دهندگان نرمافزار برای شرکتهایی که در زمینه طراحی سیستم های رایانهای و خدمات مربوطه و همچنین تولید نرمافزار فعالیت دارند، کار می کنند. توسعه دهندگان نرمافزار معمولاً دارای مدرک تحصیلی در مهندسی نرمافزار، مهندسی فناروی اطلاعات، یا علوم کامپیوتر هستند. دانشمندان تحقیقات رایانهای و اطلاعاتی، مهندسان سختافزار ، تحلیلگران سیستمها، تحلیلگران امنیت اطلاعات، توسعهدهندگان وب، ریاضیدانان و آمارگران نمونهای از مشاغل مربوط به این زمینه هستند.
توسعه فناوری اطلاعات در ایرانسل
در ایرانسل از توسعه نرمافزار در زمینههای مختلف شبکه و فناوری اطلاعات برای بهبود فرایندها و فناوریهای مرتبط استفاده میشود تا به طور مداوم، نرمافزار با توجه به خواستههای کسبوکار، طبق استاندارد مورد انتظار تحویل داده شود و عملکرد آن بررسی، تحلیل و کنترل شود.
در این برنامه، شما با توسعه و اجرای راهکارهای فنی، آخرین چارچوبهای معماری، سیاستها و رویههای انفورماتیک، دانش مختص تلکام و برنامهنویسی آشنا خواهید شد.
برای این چالش آمادهاید؟
- دانشجویان یا تازه فارغالتحصیلان رشتههای سیستمهای فناوری اطلاعات (مدیریت مخابرات یا فناوری اطلاعات)، مهندسی سختافزار یا نرمافزار، علوم کامپیوتر، و مهندسی کامپیوتر
- اشتیاق فراگیری مطالب جدید در حوزه تلکام
- آشنا و علاقهمند به حوزه نسلهای شبکههای تلفن همراه، برنامههای سیستمهای پشتیبانی مشتری و توسعه نرمافزار
- مهارتهای ارتباطی کلامی و کتبی عالی
- دانش اولیه پایگاه داده و برنامهنویسی
دنیای بازاریابی، دنیای وسیعی است. بازاریابی علم جستجو، خلق و ارائه ارزش برای برطرف کردن نیازهای بازار همراه با سودآوری است. بازاریابی نیازها و خواستههای تامیننشده را شناسایی میکند، بازار آنها را تعریف میکند و با اندازهگیری بازارها، سود بالقوه آن را مشخص میکند. شرکتهای بزرگ دنیا با استفاده از این علم توانستهاند تاثیر مثبتی در پیشبرد اهداف سازمانی خود داشته باشند. در نهایت، فعالیتهای بازاریابی موجب تبدیل نام تجاری آن شرکت به برندی موفق میشود.
بازاریابی در ایرانسل
در این دوره فرصت خواهید داشت تا صنعت خارقالعاده تلکام را بشناسید و از طریق پروژهها و فعالیتهای جاری تیم بازاریابی، در معرض طیف گستردهای از فعالیتهای بازاریابی، مانند توسعه ایدههای جدید ارتباطی، توسعه محصول، تجزیه و تحلیل بازار، تحقیقات مصرف کننده و رقبا، تبلیغات و…. قرار گیرید. همچنین فرصت تعامل و گفتگو با اپراتورهای بینالمللی قیمتگذاری و برنامهریزی استراتژیک را خواهید داشت.در این دوره کارآموزی، تمام آنچه در دوران تحصیل خود آموختهاید را در یک محیط واقعی و چالشبرانگیز تجربه خواهید کرد.
شما به عنوان یک کارآموز، این فرصت را خواهید داشت که در تیم خود به راهحلهایی برای چالشهای واقعی دنیای تجارت برسید.
برای این چالش آمادهاید؟
- دانشجویان سال آخر و یا فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی در تمام گرایشهای مدیریت بازاریابی، بازرگانی و MBA
- علاقهمند به حوزه بازاریابی
- مهارتهای ارتباطی کلامی و نوشتاری عالی
- آشنایی با تکنیکهای بازاریابی
- دانش پایه در مورد نرمافزارهای بازاریابی و برنامههای آنلاین (CRM tools، Online Analytics و Google AdWords)
مدیریت محصول حوزهای است که شاید تا زمانی که شخصی مستقیما در آن کار نکرده باشد، تعریف دقیقی از این که چه فرایندهایی دارد، نخواهد داشت. توسعه محصول جدید، همه گامها و فعالیتها، از نقطه ابتدایی که هنوز محصولی وجود ندارد تا لحظهای که محصول آماده تجاری شدن و عرضه به بازار است را پوشش میدهد.
برای توسعه یک محصول جدید چند گام اساسی وجود دارد:
- شناخت فضای موجود در بازارِ هدف و بررسی نیازهای مشتری
- تحقیق در بازار و بررسی رقبا
- فرصتیابی، ایدهپردازی و غربال ایدهها
- توسعه ایده و طراحی محصول
- بررسی و تحلیل اقتصادی محصول
- تست محصول و در نهایت تجاری سازی محصول
مدیریت محصول در ایرانسل
در این دوره کارآموزی، شما مهارتهای اساسی را برای فعالیت در این زمینه به صورت عملی کسب خواهید کرد و آموزش خواهید دید که چگونه ایدههای خود را همسو با استراتژیهای سازمان، تقاضای مشتریان و اهداف شرکت، مطرح و پیاده سازی کنید.
در طول فرآیند طراحی و توسعه یک محصول، با چندین تیم مختلف از جمله تیم طراحی، تیم بازاریابی، تیم فروش و تیم تست و تضمین کیفیت همکاری خواهید داشت.
میتوانید دائما با مشتریان سازمان در ارتباط باشید و با دریافت بازخورد در یک فضای واقعی و با تجزیه و تحلیل نظرات مشتریان، ایدههای خود را برای تقویت و توسعه محصول و یا رفع مشکلات احتمالی آن عملی کنید. این تجربه برای کسانی که همواره دغدغه تاثیرگذار بودن دارند، سرشار از چالشهای واقعی و پرهیجان خواهد بود .
برای این چالش آمادهاید؟
- دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های مهندسی صنایع ، کامپیوتر یا رشته های مرتبط با صنعت مخابرات و MBA
- علاقهمند به حوزه کسب و کار
- مشتاق به یادگیری تکنولوژیهای روز
- مهارتهای ارتباطی کلامی و نوشتاری عالی
- مهارت حل مساله
- برخورداری از انعطافپذیری و روحیه تعامل و همکاری تیمی
- تسلط به نرمافزارهای office
- پیگیری و مسئولیتپذیری بالا