6-1- مشترک متعهد است با آگاهی کامل از بهای خدمات و نحوه پرداخت هزینهها، نسبت به گزینش آنها اقدام کندو به مواعد مقرر در قرارداد پایبند باشد؛
6-2- مشترک متعهد است کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مرتبط با موضوع قرارداد و دستورالعملهایی که از سوی مراجع ذیربط صادر و ابلاغ شده و از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایرانسل یا سایر مبادی ذیربط اطلاع رسانی شده است، را رعایت نماید؛
6-3- در صورت اختصاص شماره به مشترک، از آنجا که شمارههای تخصیص یافته جزء منابع ملی هستند، مشترک میپذیرد فاقد هرگونه حقوق مالکانه، مالکیت یا دیگر حقوق در قبال شماره تلفن است؛
6-4- استفاده از شماره شناسایی نشانی پست الکترونیکی، شناسهها یا حسابی که ایرانسل در اختیار مشترک قرار داده است مختص مدت زمان استفاده از این سرویس میباشد و همزمان با خاتمه قرارداد دسترسی آن از مشترک سلب میشود؛
6-5- مشترک متعهد است از واگذاری خدمات موضوع قرارداد، به غیر خودداری نماید. در غیر اینصورت ایرانسل مجاز به فسخ خدمات است؛
6-6- مشترک متعهد است در صورت تغییر مشخصات تماس (شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی)، موارد را به ایرانسل اطلاع دهد، در صورت عدم اطلاع رسانی و بروز هرگونه مشکلی در برقراری تماس با مشترک، مسئولیت عدم اطلاع از مواردی که متضمن اطلاع رسانی میباشد، برعهده مشترک خواهد بود؛
6-7- مشترک اعلام میدارد که نشانی اعلام شده در فرم ثبت نام، اقامتگاه قانونی وی تلقی شده و محل ابلاغ هر گونه اخطار یا اوراق مربوط به این قرارداد میباشد. مشترک میتواند با ارسال ابلاغ کتبی نشانی خود یا مراجعه به دفاتر خدمات ایرانسل، نشانی خود را به هر نشانی دیگری به استثنای صندوق پستی یا دایره امانات پستی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد؛
6-8- هرگونه واگذاری خطوط و لینکها و مدارات ارتباطی پهنای باند و سایر امکانات و خدمات ارایه شده به مشترک به غیر و خارج از روال انتقال امتیاز توسط ایرانسل و همچنین توزیع تمام یا بخشی از آنها به صورت عمومی به سایرین (فعالیت مشابه شرکتهای اپراتوری) به هر شکل و تحت هر عنوان ممنوع بوده و مشترک صرفاً مجاز به استفاده از خطوط و خدمات مذکور توسط خود و یا کارمندان خود (در زمان اشتغال به کار با ماموریت سازمانی) است؛
تبصره 1: ارایه سرویس به دانشآموزان و یا دانشجویان دانشگاهها و سایر موسسات آموزشی در زمان حضور آنها در مکان محل تحصیل و منوط به رعایت تمامی موارد، بلامانع است؛
تبصره 2: در صورت توزیع درون سازمانی خطوط و خدمات ارایه شده، ثبت مشخصات هویتی و CDR و LOG فعالیت کاربران و ذخیره آن برای مدت حداقل شش ماه جهت ارایه به مراجع ذی صلاح ضروری است؛
6-9- مسئولیت عواقب هرگونه استفاده سوء و مغایر با قوانین و مقررات از خطوط و خدمات ارایه شده صرفاً بر عهده مشترک میباشد؛
6-10- مشترک مجاز به انتقال ترافیک خطوط تلفن از بسترهای دیتا و اینترنت واگذار شده نیست؛
تبصره 3: این محدودیت خطوط تلفن داخلی (PBX) سازمانها و شرکتها و موسسات را در محدوده ساختمان و شبکه محلی در بر نمیگیرد؛
6-11- در صورت نیازمندی برخی از مشترکین حقوقی جهت توزیع اینترنت در مکانهای عمومی (از قبیل پارکها، مراکز تفریحی، فرودگاهها، ترمینالهای مسافربری و …) با استفاده از بستر WiFi و یا هر روش دیگر لازم است این اقدام تحت مسئولیت و مدیریت ایرانسل به متولیان اماکن فوق صورت پذیرفته و در مراحل طراحی و اجرا نیز هماهنگی لازم بین ایرانسل جهت تامین پیوست کنترلی، اعمال سیاستهای امنیتی و همچنین نحوه احراز هویت، ثبت و ذخیره مشخصات و LOG فعالیت کاربران به عمل آید. در غیر اینصورت این عمل تخلف بوده و کلیه مسئولیتها و تبعات آن به عهده مشترک خواهد بود؛
6-12- ایرانسل میتواند در صورت مشاهده و اطلاع از موارد تخطی از مفاد بندهای 6-8 تا 6-11 توسط مشترک نسبت به صدور اخطار با مهلت 10 روزه جهت رفع موارد تخلف اقدام نموده و در صورت عدم رفع تخلف، مجاز به قطع خطوط و توقف ارایه سرویس تا زمان رفع موارد تخلف و همچنین معرفی مشترک خاطی به مراجع ذیصلاح است؛
6-13- خرید مودم از ایرانسل اجباری نمیباشد و مشترک باید از مودمهای TD-LTE استاندارد مورد تایید ایرانسل (قابل دسترس در وب سایت ایرانسل) استفاده کند. در صورتی که تجهیزات استفاده شده توسط مشترک سازگار با سیستمهای ایرانسل نباشد، ایرانسل مسئولیتی در قبال مشترک نخواهد داشت؛
6-14- مشترک موظف است پس از برقراری اولین ارتباط سرویس، نسبت به تغییر رمز ورود سرویس خود اقدام نماید و حفاظت از سیستمها و اطلاعات سمت مشترک بر عهده خودش است و مشترک باید از نام کاربری و رمز عبور به نحو مناسب نگهداری نماید. مشترک باید در صورت اطلاع از افشاء یا استفاده غیر مجاز از کلمه عبور و یا حساب مشترک، مراتب را به ایرانسل اطلاع دهد؛
6-15- ایرانسل هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز اشکال و اختلال در سیستمهای رایانهای سمت مشترک ندارد که این موضوع قبل از انعقاد قرارداد نیز اطلاع رسانی شده است؛
6-16- در صورت جابجایی محل سکونت مشترک حقیقی یا جابجایی محل کار مشترکین حقوقی و اعلام و ثبت آدرس در پنل کاربری و درخواست تداوم دریافت سرویس از سوی آنها، ایرانسل باید با توجه به محدودیتهای جغرافیایی و سایر محدودیتها تلاش خود را به کار گیرد تا همچنان سرویس را در طول دوره به مشترک ارایه کند. چنانچه ایرانسل قادر به ارایه سرویس یاد شده در محل جدید مشترک نباشد، وفق شرایط نوع اشتراک منتخب مشترک، مشترک ملزم به پرداخت هزینه استفاده از خدمات موضوع این قرارداد در طول باقیمانده مدت زمان قرارداد خواهد بود و مبالغ پرداختی غیر قابل عودت میباشد؛
6-17- اگر به منظور رفع مشکل کیفیت سرویس مشترک، نیاز به مراجعه حضوری ایرانسل به محل مشترک برای انجام تست و تعمیر باشد، مشترک باید امکان مراجعه حضوری را فراهم آورد. در غیر این صورت شکایت مشترک از این باب مسموع نخواهد بود؛
6-18- مشترک میتواند از طریق وب سایت ایرانسل و برنامه کاربردی ایرنسل من بصورت آنلاین بر حساب خود (ریزمصرف، شارژ، تمدید سرویس، انجام تست سرعت) دسترسی داشته باشد؛
6-19- مشترک میتواند از طریق وب سایت ایرانسل و نرم افزارهای مورد تایید سازمان، بصورت آنلاین سرعت خط خود را بسنجد. سایر پارامترهای کیفیت شامل تاخیر (Latency) و از دست رفتن دادهها (Packet loss) نیز از طریق Ping کردن سرور ایرانسل، امکانپذیر است.