۱ آبان ۱۳۹۱ . ۱۶:۲۴

آغاز به کار هفتمین سال فعالیت شبکه خدمات ارتباطی ایرانسل

آغاز به کار هفتمین سال فعالیت شبکه خدمات ارتباطی ایرانسل

%۸۲ جمعیت کشور و بیش از ۲۱هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش ایرانسل هستندمتوسط قطع تماس ناخواسته در شبکه ایرانسل ۷۹صدم درصد استافزایش ۱۰۹ درصدی ترافیک دیتای مشترکین ایرانسل


  علیرضا قلمبر دزفولی با اشاره به پوشش  شبکه تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور و تمام منطقه خلیج فارس گفت: در پروانه صادره برای ایرانسل در سال هفتم قراردادی باید حدود ۹ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گرفت اما تا ۳۰ مهر ماه امسال، ۲۱ هزار و ۵۱۵ کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار داده ایم.   به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری ششمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی ایرانسل اکنون نزدیک به ۸۲ درصد است، افزود: در خصوص پوشش شهرها، بیش از ۲۲۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۲۴ هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی ۵۷ درصد در پوشش شهری، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.   دزفولی اظهار داشت: در پوشش جاده‌ای هم بیش از ۲۱ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور با رشد سالانه ترکیبی ۶۱ درصد تحت پوشش هستند. در حوزه پوشش جمعیتی رشد سالانه ترکیبی ۱۳ درصد است. به میزانی که پوشش جمعیتی افزایش می‌یابد، افزایش یک درصدی پوشش جمعیتی شبکه ممکن است سرمایه‌گذاری‌ای را طلب کند که در ابتدا برای ۵ یا ۱۰ درصد پوشش شبکه انجام شده است.   وی افزود: در طی این مدت ایرانسل بیش از ۱۶ هزار سایت با رشد ترکیبی ۳۸ درصد در کشور نصب و را‌ه‌اندازی کرده که ظرفیتی معادل ۱۰۴ هزار TRX در سطح کشور ایجاد کرده است.   به گفته دزفولی، ایرانسل در سال جاری علاوه بر تکمیل همه پروژه‌های Core و سوئیچ‌های اصلی شبکه در ۱۰ مرکز سوئیچ اصلی، پروژه سوئیچ‌های فرعی در همه استان‌های کشور را تکمیل کرده و درحال حاضر از ۴۷ سوئیچ فرعی در ۳۱ استان کشور برخوردار است. او با اشاره به رسیدن به پوشش ۸۲ درصدی در کل شهرهای کشور، گفت: ایرانسل در چهارچوب پروانه خود باید در مهر ۹۱ میزان قطعی تماس‌های خود را به درصد می‌رساند که درحال حاضر متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل درصد است.
مدیرعامل ایرانسل در گزارشی درباره رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت‌های ایرانسل، تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل با سیم‌کارت های دائمی این اپراتور را ۳۹۴ اپراتور با ۳۸ درصد رشد و رومینگ سیم‌کارت اعتباری را ۱۳۰ اپراتور با ۵۱ درصد رشد و رومینگ سیم‌کارت‌های دیتا را با ۲۷۶ اپراتور با ۱۰۰ درصد رشد نسبت به سال قبل عنوان کرد.   او با اشاره به امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل و مکالمه با آنها در برخی خطوط هوایی بین‌الملل نیز افزود: همچنین امکان استفاده از کارت شارژ برخی اپراتورهای خارجی در کشور مقصد برای شارژ سیم‌کارت‌های ایرانسل فراهم شده است.    


افزایش ۱۰۹ درصدی ترافیک دیتای مشترکین ایرانسل
دزفولی گفت: پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا در دنیا در سال ۲۰۱۵ معادل کل ترافیک دیتا تا سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند.   به گفته وی، ۱۰۰ درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS و ۹۸ درصد آن تحت پوشش EDGE است و دو درصد باقی‌مانده به نقاط کم جمعیت و جاده های کشور اختصاص دارد که به سرعت بالای GPRS نیاز ندارند.   دزفولی اظهار داشت: درحال حاضر حداکثر سرعت سیم کارت های ایرانسل با تکنولوژی نسل تلفن همراه، ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکین حدود ۶۰ کیلوبیت بر ثانیه است.   او افزود: رفتار مشترکین ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکین ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهر ماه سال ۹۰ نسبت به مهر سال ۸۹ معادل ۷۳ درصد بوده است.    


راه‌اندازی مراکز تماس منطقه‌ای و توسعه نقاط فروش
دزفولی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات مشترکین ایرانسل ۶۸۰ نفر کارشناس، آماده پاسخگویی هستند، گفت: رویکرد ایرانسل از سال گذشته توسعه مراکز تماس منطقه‌ای بوده و درحال حاضر مراکز تماس در شهرهای تهران، تبریز، شیراز و مشهد مقدس فعال است و تلاش می کنیم آن را در برخی مناطق کشور که ممکن است گویش محلی برای شهروندان در آن شهرها یک قابلیت عمده ایجاد کند، ارائه بدهیم.   وی، ارائه سرویس‌های پیشرفته از جمله سامانه پاسخگویی خودکار (IVR) با استفاده از سیستم یکپارچه مدیریت روابط مشتریان (CRM) را جزو اقدامات انجام شده در حوزه مرکز تماس ایرانسل عنوان کرد.   دزفولی با اشاره به اینکه درحال حاضر ایرانسل بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نقطه فروش در سطح کشور دارد که ۶۵ درصد آن بر پایه فروش الکترونیکی است، گفت: این نقاط شامل ۲۵ هزار و ۷۰۰ خودپرداز، ۵۶۰ وب کیوسک، بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ عامل فروش و خدمات پس از فروش و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پایانه فروشگاهی هستند.   به گفته وی، علاوه بر این امکان تهیه شارژ ایرانسل از طریق مسیرهای دیگری نظیر اینترنت، تلفن همراه، بانکداری همراه ایرانسل، نرم افزارهای بانکداری و سامانه تلفن گویا فراهم شده است.    
رشد ۹۳ درصدی مشترکین وایمکس ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به رشد ۹۳ درصدی مشترکین وایمکس این اپراتور در مقایسه با سال قبل، تعداد آنها را ۳۳۷ هزار مشترک با ۷۸۶ نماینده فروش وایمکس در استان‌های تحت پوشش  و ۷۲۷ سایت در ۳۴ شهر از ۷ استان کشور ذکر کرد و گفت: میزان ترافیک مورد استفاده مشترکین وایمکس ایرانسل نیز طی یک‌سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.   به گفته وی، دسترسی به اینترنت، VPN سازمانی، تلفن اینترنتی و تماس‌های تصویری خدماتی که ایرانسل در حوزه وایمکس ارائه می‌دهد و چتر وایمکس نیز به محض نهایی شدن مراحل اجرایی آن با رگولاتوری ارائه خواهد شد.   وی از تامین زیرساخت ارتباطی شبکه اختصاصی مجازی بیش از ۲۰ بانک، موسسه اعتباری و شرکت در ۷۳۴ نقطه کشور توسط وایمکس ایرانسل خبر داد.  

 
درآمد ۸۱ هزار میلیاردی دولت از محل پروژه ملی ایرانسل
دزفولی با اشاره به حداکثر بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخل کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم‌افزار و خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی برای تحقق استفاده از توانمندی داخلی با ایرانسل همکاری دارند.   وی، میزان اشتغال مستقیم ایرانسل را ۱۸۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: ایرانسل موفق به کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۴۰ هزار نفر شده است.   دزفولی، کل درآمد دولت از محل پروژه ملی ایرانسل از آغاز به کار تا به امروز را ۸۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که از این مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیما توسط ایرانسل به دولت پرداخت شده است.   او با اشاره به تحقق و ایجاد سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی، انتقال دانش و آموزش تخصصی نیروها، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه‌های چهارم و پنجم، نوآوری و تحرک و نشاط در بازار تلفن همراه کشور، تحقق فناوری نسل در کشور، ایجاد مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۰ هزار شغل در کشور، کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش درآمدهای آن، استفاده از توان بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی، کاهش قابل ملاحظه سیم‌کارت و سرمایه‌گذاری خارجی با بیش از میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از دستاوردهای ایرانسل به عنوان یکی از پروژه‌های موفق اصل ۴۴ در کشور عنوان کرد.   دزفولی گفت: در شبکه ایرانسل همه مشترکین برای دسترسی به اینترنت امکان دسترسی به GPRS دارند و هیچ مشترکی از این دسترسی محروم نیست. از میان آنها نیز ۱۶ میلیون نفر از مشترکین بیشتر از GPRS استفاده می‌کنند و مشترکین وایمکس نیز مشترکین حرفه‌ای ایرانسل برای دسترسی به اینترنت را تشکیل می‌دهند.