۲۱ آبان ۱۳۹۰ . ۱۵:۵۹

۲۴ محصول و سرویس جدید ایرانسل رونمایی شد

۲۴ محصول و سرویس جدید ایرانسل رونمایی شد

همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران تله کام ۲۰۱۱:
۲۴ محصول و سرویس جدید ایرانسل رونمایی شد
در آستانه آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تله کام ۲۰۱۱، ایرانسل از ۲۴ محصول و سرویس جدید خود در حوزه تلفن همراه و وایمکس رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این محصولات و خدمات جدید علاوه بر آنکه  برای نخستین بار در ایران به عرصه صنعت ارتباطات و مخابرات عرضه شده، با طبقه بندی بر اساس مشترکین عادی و مشترکین تجاری، رونمایی و معرفی شدند.
در این نشست خبری، محصولات و خدماتی جدید ایرانسل شامل پورتال برنامه های کاربردی یا Irancell AppStore با نام تجاری «چارسوی ایرانسل»، افزایش اعتبار مبتنی بر موقعیت، تبلیغات هوشمند منطقه‌ای، اعلام دسترسی، پیامک صوتی، کیف پول همراه، تلفن اینترنتی وایمکس، تلفن نرم افزاری با نام تجاری «آآوآآ»، تماس تصویری، چتر وایمکس، مودم بی سیم جیبی، سرویس جدید ارسال شارژ، ویترین کالا، فروشگاه مجازی، سرویس اطلاعات شهری ، شارژ از طریق تلفن گویا، بانکداری همراه مبتنی بر STK، رمز یکبار مصرف و سرویس سلامت همراه رونمایی شدند.
همچنین ایرانسل با معرفی خدمات جدید سازمانی شامل شبکه اختصاصی تلفن همراه، سرویس ارزش افزوده تلفن اینترنتی وایمکس، پیام پیشواز شرکتی، درگاه خدمات مبتنی بر موقعیت و سیستم ماشین به ماشین (M۲M)، در قالب  بسته ویژه محصولات جدید خدمات مشترکین تجاری، از آخرین دستاوردهای خود در عرصه ارتباطات تجاری نیز رونمایی کرد.     پورتال برنامه های کاربردی (Irancell AppStore):
این محصول که همزمان با موج استقبال روزافزون از گوشی های هوشمند در بازار تلفن های همراه ایران ارائه شده، قرار است پاسخگوی نیاز موجود در این بازار با هدف استفاده بهینه از امکانات گوشی های هوشمند باشد.
پورتال برنامه های کاربردی که با نام تجاری «چارسوی ایرانسل» عرضه شده، قرار است برنامه های کاربردی مبتنی بر سیستم عامل های رایج تلفن همراه از جمله  Android, Symbian, Java  را که در گروهای متفاوت و توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده به کاربران ایرانسل عرضه کند و از این طریق افق نوینی را به سمت  بازاری گسترده و بالقوه برای عرضه برنامه های موبایل در ایران بگشاید. چارسوی ایرانسل بستری برای کسب درآمد تولید کنندگان برنامه های موبایل از طریق عرضه برنامه های تولید شده خود به خصوص برنامه های فارسی زبان فراهم خواهد آورد.     سرویس افزایش اعتبار مبتنی بر موقعیت
این سرویس که به سادگی و از طریق شماره گیری کدهای دستوری ویژه فعال می شود،  قابلیت افزایش اعتبار متناسب با موقعیت مکانی مشترک را داشته و می تواند پیشنهادهای تشویقی و تخفیفی متنوع  و جذاب را در قالب شارژ شگفت انگیز و طرح های نوین به صورت منطقه ای به مشترکین ارائه کند.  
سرویس تبلیغات هوشمند منطقه ای
این سرویس می تواند به عنوان رسانه ای هدفمند و اثربخش در راستای اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی بر بستر تلفن همراه  عمل کند. سرویس تبلیغات هوشمند منطقه ای با ویژگی‌های منحصر به فردی چون امکان اطلاع رسانی با استفاده از پیامک یا پیام چند رسانه‌ای به مشتریان هدف در یک محدوده جغرافیایی خاص، ارسال تبلیغات موثر به جامعه هدف بر‌اساس ویژگی های مختلف مثل سن، جنسیت، علایق و سطح درآمد، ارسال کوپن و کارت‌های تخفیفی شخصی سازی شده و همچنین  با قابلیت استثنائی «مشاهده و تحلیل نتایج کمپین های تبلیغاتی»، فصل نوینی را در عرصه تبلیغات همراه رقم بزند.     سرویس اعلام دسترسی
این سرویس جدید نیز به سهولت و تنها با شماره گیری یک کد دستوری فعال شده و از طریق آن می توان به وسیله پیامک از زمان بازگشت به شبکه مشترکینی که خط ایرانسل آنها خاموش یا خارج از شبکه بوده، مطلع شد. در فاز اول راه اندازی این سرویس، امکان استفاده آن برای مشترکین اعتباری ایرانسل فراهم می شود.     پیامک صوتی ایرانسل
پیامک صوتی، خدمتی جدید از ایرانسل است که برای استفاده از آن یک تلفن گویا در اختیار مشترکین قرار گرفته تا در ۶۰ ثانیه، پیامک صوتی خود را به سایر مشترکین ایرانسل و سایر اپراتورها به روش های متنوعی چون  پیامک، پیام چند رسانه ای و زنگ تلفن ارسال کنند.
این سرویس جدید ایرانسل، امکان پاسخ دادن به پیامک صوتی دریافتی و یا ارسال همان پیامک صوتی برای مشترکین دیگر و نیز امکان دسترسی به صندوق پیامک صوتی از سایر خطوط و تلفن ثابت را نیز برای مشترکین فراهم کرده است.     تلفن اینترنتی وایمکس ایرانسل
سرویس تلفن اینترنتی ایرانسل یا VoIP  که با تکنولوژی تبدیل سیگنال های آنالوگ صوتی به داده های دیجیتال و انتقال آن از طریق بستر وایمکس عمل می کند، دیگر محصول نوین ایرانسل در مراسم رونمایی بود.
این سرویس با ویژگی هایی چون عدم نیاز به خط تلفن و یا سیم‌کارت و  پرداخت هر گونه هزینه فعال سازی، امکان برقراری تماس های تلفنی داخلی و بین المللی مقرون به صرفه را برای کاربران وایمکس ایرانسل فراهم می کند.
VoIP، علاوه بر امکان نصب بر روی گوشی تلفن ثابت، از طریق تلفن نرم افزاری ایرانسل (آآوآآ) نیز ارتباط تلفنی به همراه انتقال متن و تصویر را امکان پذیر می کند.
این سرویس دارای امکانات ارزش افزوده از جمله اختصاص شماره داخلی، کنفرانس تلفنی (تصویری، صوتی و  متنی)، انتقال تماس، خط گروهی و انتظار مکالمه برای کاربران تجاری است.     تماس تصویری
سرویس تماس تصویری، بر بستر VoIP با آآوآآ ارائه شده و انتقال ساده تصویر تنها با استفاده از یک دوربین، کیفیت مناسب تصویر، هزینه کم جهت برقراری تماس، سرعت بالا برای برقراری ارتباط رودرو و کاهش هزینه های حمل و نقل و … تنها بخشی از مزایای ویژه آن محسوب می شود.
همچنین این سرویس، در مواردی چون برقراری جلسات موثر بدون نیاز به گردهمایی در یک محل، آموزش از راه دور و حتی درمان از راه دور کاربردی بوده و قابلیت استفاده دارد.     چتر وایمکس ایرانسل
در میان محصولات مرتبط با وایمکس ایرانسل، رونمایی از محصولی به نام «چتر وایمکس ایرانسل» خود نمایی می کرد.
به اعتقاد کارشناسان، این سرویس می تواند خلاء موجود در  امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم در محیط های عمومی را برطرف کرده و گام  جدیدی در توسعه شاخص های ارتباطی کشور بردارد.
چتر وایمکس ایرانسل قرار است در محیط هایی چون رستوران ها و کافی شاپ ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی، و حتی ادارات و بیمارستان ها، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند.
بر اساس اعلام شرکت ایرانسل، این سرویس به دو صورت اتصال از طریق حساب کاربری وایمکس و یا اتصال از طریق حساب شخصی که به شناسه و رمز عبور وایمکس نیاز دارد، امکان اتصال به اینترنت را  بدون نیاز به خرید مودم وایمکس برای کاربران فراهم می کند.      مودم بی سیم جیبی
بر اساس اعلام ایرانسل، این شرکت یک مودم جیبی که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وایمکس بدون نیاز به برق شهری را برای کاربران فراهم می کند به بازار عرضه خواهد کرد.
این مودم با قدرت گیرندگی بالا، قابلیت استفاده همزمان چندین کاربر با استفاده از Wi-Fi، سهولت در حمل و نقل، قابلیت شارژ از طریق رابط USB و قدرت بالا در دریافت و ارسال اطلاعات در این مراسم رونمایی شد.    
کیف پول همراه

یکی دیگر از محصولاتی که ایرانسل در آستانه نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۱ از آن رونمایی کرد، کیف پول همراه یا Mobile Wallet بود که می توان آن را حساب و کارت متناظر با شماره تلفن همراه در بانک با امکانات کیف پول دانست.
این سرویس ایرانسل، در ادامه خدمات بانکی نظیر USSD، خرید امن با امپاد (مشابه سرویس جهانی PayPal) و با همکاری شبکه بانکی کشور، به کاربران امکان می دهد با انتقال وجه از دستگاه های ATM و کارت های عضو شتاب به شماره تلفن همراه خود، از فروشگاه ها خرید کرده و یا بلیط وسایل حمل و نقل عمومی یا سینما را تنها از طریق  شماره گیری یک کد دستوری تهیه کنند.
تسهیل خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری، استفاده از فناوری کد دستوری برای ثبت نام با سهولت بیشتر و امنیت بالا و کاهش ریسک برای خرید های اینترنتی از جمله دیگر مزایای این سرویس اعلام شده است.     سرویس ارسال شارژ
با این سرویس جدید که به گفته ایرانسل با هدف افزایش انعطاف پذیری روش های پرداخت و شارژ ارائه شده، مشترکین سیم کارت و یا کاربران وایمکس ایرانسل می توانند سیم کارت و یا حساب کاربری وایمکس خود و یا کاربران دیگر را تنها با شماره گیری یک کد دستوری شارژ کنند.     ویترین کالا
استقبال گسترده مشترکین تلفن همراه از پورتال ویترین ایرانسل، این شرکت را بر آن داشته تا در راستای ارایه «خدمات بانکداری همراه» و با همکاری شبکه بانکی کشور، در آستانه نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۱، از توسعه و گسترش این سرویس خبر دهد.
سرویس ویترین کالا امکان خریدی به آسانی ارسال یک پیامک را با تامین امنیت خرید از طریق سیستم پرداخت امن و اطمینان از تحویل کالا ممکن می سازد. با استفاده از این سرویس، انواع کالاهای فیزیکی و دیجیتال با امکان ارائه پیشنهاد بسته به مشخصات، موقعیت مکانی و علایق کاربر ممکن می شود.     سرویس اطلاعات شهری
سرویس اطلاعات شهری، یکی دیگر از سرویس های جدید ایرانسل است که به شهروندان امکان می دهد تا نزدیکترین شرکت، فروشگاه یا موسسه ارائه دهنده خدمات و محصولات مورد نظرشان را جستجو کرده و اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نمایند و یا با انتخاب یک نقطه بر روی نقشه، اطلاعات مربوط به شرکت ها و موسسات نزدیک به آن نقطه منتخب را کسب کنند.
جستجوی نقاط مورد علاقه از طریق کد دستوری، جستجوی اطلاعات ضروری از قیل مراکز درمانی، قابلیت جستجوی پیشرفته اطلاعات، دریافت نتایج جستجو شامل آدرس و یا نقشه محل و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیامک و پیام چند رسانه ای و امکان افزودن نقاط مورد علاقه از دیگر امکانات این سرویس جدید ایرانسل است.     شارژ از طریق تلفن گویا
ایرانسل در ادامه گسترش شیوه های دریافت شارژ سیم کارت،  تلفن گویایی را جهت این منظور راه اندازی کرده که مشترکین می توانند با پیگیری راهنمای این تلفن، سیم کارت اعتباری خود را شارژ کرده و یا صورت حساب سیم کارت دائمی خود را پرداخت کنند و از مزایایی همچون شارژ شگفت انگیز نیز برخوردار شوند.
در این سرویس امکان دریافت شارژ محدود به ارقام موجود بر روی کارت های شارژ نبوده و مشترکین می توانند رقم مورد نظر خود را بین ۱۰۰ هزار تا ۱میلیون ریال شماره گیری کرده و به عنوان شارژ دریافت کنند.     فروشگاه مجازی
سرویس «فروشگاه مجازی ایرانسل» از جمه دیگر محصولات نوین این شرکت بود که در آستانه نمایشگاه تله کام از آن رونمایی شد.
 این سرویس که با همکاری بانک پاسارگاد عرضه شده، به کاربران امکان می‌دهد تا با بهره‌گیری از روشی نوین و آسان و بدون نیاز به برقراری ارتباط با افراد یا دستگاه‌ها، تنها با ارسال یک کد ساده نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند. انواع نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها، غذای آماده، محصولات فرهنگی گوناگون همچون کتاب، موسیقی، فیلم، اقلام و محصولات آموزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی ، لوازم التحریر و ابزار متفرقه و … از جمله محصولات قابل خرید در این فروشگاه اعلام شده است.     بانکداری همراه مبتنی بر STK
در ادامه گسترش ارتباط با بانک ها و سهولت تبادلات مالی و کالایی سرویس بانکداری همراه مبتنی بر STK به مشترکین ایرانسل معرفی شد.
آن طور که ایرانسل اعلام کرده، از این سرویس برای انجام تراکنش های بانکی با امنیت بالا  از جمله  پرداخت قسط، تراکنش های حساب های قرض الحسنه، انتقال وجه بین حساب های شخصی داخل بانک، افتتاح سپرده، انتقال وجه بین بانکی ساتنا، انتقال وجه بین بانکی پایا، مدیریت چک (درخواست، ثبت مبلغ، انسداد)، مدیریت حساب ارزی، پشتیبانی از حساب طلا و سفارش ارز آنهم بدون نیاز به حضور در بانک و تنها از طریق تلفن همراه  استفاده خواهد شد.     رمز یکبار مصرف
ایرانسل از راه اندازی سرویس «رمز یکبر مصرف» خود برای مشترکینی که از تلفن همراه برای تراکنش های بانکی استفاده می کنند، خبر داد.
بر اساس اعلام ایرانسل، مشترکین ایرانسل می توانند برای دریافت کد امنیتی یکبار مصرف به وب سایت ایرانسل وارد شوند و با وارد کردن کد دریافت شده در سیم کارت خود، رمز ورودی معتبر برای ۵ دقیقه را دریافت کنند.     سرویس سلامت همراه 
سرعت و دقت، که به عنوان  دو عامل حیاتی برقراری ارتباط در دنیای پزشکی و سلامت مطرح  هستند، به فهرست  سرویسهای جدید ایرانسل با عنوان «سرویس سلامت همراه» اضافه شدند.
بنا بر این گزارش، این سرویس سلامتی، مهیا کننده بستری جدید برای برقراری ارتباطات در حوزه بهداشت و درمان بوده و با انتقال بسیاری از ارتباطات درمانی بر روی بستر موبایل می تواند سرعتی متفاوت و سطح خدماتی جدید را به شهروندان اهدا نماید.
از هماهنگی خدمات پزشکی و بیمارستانی گرفته تا نیازمندیهای شخصی و درمانی بیماران در خانه و ثبت اطلاعات بیماران حادثه دیده در آمبولانس تا مخابره در لحظه آن به مرکز، همگی از جمله نمونه خدماتی هستند که توسط سرویس سلامت همراه  ایرانسل مهیا گشته است.     شبکه اختصاصی تلفن همراه
در بخش معرفی محصولات موجود در بسته خدمات شرکتی ایرانسل، اولین سرویس به نام «خدمات شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه» رونمایی شد.
به گفته مدیران ایرانسل، این فناوری جدید، به سازمان ها و شرکت ها امکان می دهد که تلفن های همراه کارکنان خود را گروه بندی نموده و امکاناتی شبیه به امکانات سیستم تلفن داخلی شرکت به آنها اضافه نمایند و بدین صورت قابلیت ها و مزایای فراوانی را در اختیار مدیران و کارمندان خود قرار دهند.
تعریف گروه های مختلف با هر عنوان، امکان جدا سازی هزینه تماس های کاری و غیر کاری و تعریف مراکز هزینه مختلف، تعریف مراکز هزینه مختلف برای نگهداری حساب های شرکت جهت کنترل هزینه ها، اضافه کردن تلفن های همراه شخصی افراد برای جداسازی هزینه تماس های شخصی و کاری، استفاده از طرح های تشویقی مختلف برای تماس های شخصی و کاری مشترکان مختلف، طرح شماره کوتاه متفاوت در هر گروه به اختیار مشترک، متوقف کردن محاسبه تماس های کاری در رومینگ،امکان تعریف سیاست های مالی و حسابداری (مراکز هزینه)، امکان کنترل هزینه های تماس های کاری وامکان تعریف انتقال تماس تا ۵ بار، از جمله مزایای ویژه این سرویس به شمار می رود.     سرویس ارزش افزوده تلفن اینترنتی وایمکس ایرانسل
رونمایی از خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن اینترنتی وایمکس ایرانسل به عنوان جایگزین سیستم سنتی تلفن داخلی شرکت ها، جنبه های تجاری نوینی از اینترنت بی سیم را در کانون توجه فعالان اقتصادی قرار داد.
بر اساس این سرویس، رفع نیاز مشترکین تجاری به خرید سخت افزار PBX، کاهش چشمگیر هزینه مکالمات، طبقه بندی شماره گیری داخلی، ارتباطات داخلی بین شعب و نمایندگی ها، تماس با شماره داخلی یا شناسه وایمکس و … جنبه های نوینی از قابلیت های تجاری و شرکتی وایمکس را به کاربران عرضه می کند.     پیام پیشواز شرکتی
در مراسم رونمایی از محصولات و خدمات جدید ایرانسل اعلام شد که به دلیل استقبال گسترده مشترکین از سرویس «آهنگ پیشواز»، هم اکنون نسخه شرکتی این سرویس نیز جهت استفاده مشترکین تجاری راه اندازی شده است.
بر این اساس، شرکت ها و موسسات می توانند با استفاده از سرویس «پیام پیشواز شرکت»، آهنگ یا صوتی ویژه را  متناسب با اهداف و ارزش های شرکت خود بر روی خطوط ایرانسل کارکنان کنند.   این آهنگ پیشواز مشابه رزومه صوتی شرکت یا کارت ویزیت هر یک از پرسنل عمل می کند و می تواند جایگاه برند شرکت مصرف کننده را ارتقاء دهد. به این ترتیب هنگامی که افراد، منتظر برقراری تماس با کارکنان بخش فروش، پشتیبانی و دیگر بخش های شرکت هستند و توجه آنها معطوف به لحظه برقراری تماس است به جای صدای «بوق … بوق… » یکنواخت و همیشگی، آهنگ پیشواز شرکت را خواهند شنید و با جدیدترین محصولات، تخفیف ها یا طرح های ویژه آن شرکت آشنا می شوند.  
درگاه خدمات مبتنی بر موقعیت
رونمایی از «درگاه خدمات مبتنی بر موقعیت» به عنوان سرویسی جهت آگاهی از موقعیت مکانی کارکنان، ماشین آلات، پخش کننده ها و دیگر منابع و افراد به همراه قابلیت تعریف سیستم ها و فرآیندهای شرکتی و  تعریف خدمات جدید آخرین بخش از مراسم این روز بود.
آنطور که ایرانسل اعلام کرد، افزایش شفافیت در مدیریت ناوگان، تسهیل و بهبود برنامه ریزی منابع، افزایش سرعت عکس العمل در موقعیت های اضطراری، ایجاد فرصت های جدید برای شرکت ها جهت ارائه خدمات نوین، افزایش وفاداری مشتریان با توجه به اطمینان آنها از ارائه خدمات مورد نیاز در هر مکان، بازتعریف بهینه سیستم های داخلی شرکت با امکانات و فرآیندهای مبتنی بر موقعیت از جمله مزایای ویژه این سرویس بود.     سیستم ماشین به ماشین (M2M)
شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از محصولات جدید خود از راه اندازی سرویسی به نام «سیستم ماشین به ماشین (M2M)» خبر داد و اعلام کرد: بر اساس این سرویس جدید، امکان  مدیریت یکپارچه و هوشمند ادوات و ماشین آلات از راه دور کارخانجات و شرکت های خدماتی فراهم شده است.
ایرانسل اعلام کرد که  مدیریت ناوگان، قرائت دستگاه¬های اندازه¬گیری از راه دور ،مدیریت امنیت شعبات دور و نزدیک یک سازمان، کنترل دستگاه های فروش خودکار (vending machines)، مدیریت ابزارآلات مربوط به کنترل ترافیک شهری، سیستم¬های هوشمند مدیریت ساختمان و  مانیتورینگ تجهیزات صنعتی از جمله حوزه های کاربرد این سرویس محسوب می شود. بنا بر اطلااعات منتشر شده درباره این سرویس، با استفاده از آن، دسترسی به بسیاری از ماشین¬آلات که در مناطق مختلف به صورت ثابت و متحرک قرار دارند، تسهیل شده  و  مدیریت آنها به طور متمرکز و با هزینه¬های بسیار پایین¬تر امکان¬پذیر خواهد شد.