۸ آبان ۱۴۰۱ . ۱۹:۲۳

تقدیر قوه قضائیه از ایرانسل برای آگاهی‌بخشی به جامعه

تقدیر قوه قضائیه از ایرانسل برای آگاهی‌بخشی به جامعه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ضمن حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل و دیدار با مدیرعامل ایرانسل، بر توسعه همکاری‌های فی‌مابین با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه، عصر امروز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱، به همراه جمعی از مدیران این معاونت، شامل دکتر رضا مسعودی‌فر قائم‌مقام معاونت، دکتر محمدرضا قنبری مدیرکل برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی، دکتر اسماعیل حسن‌زاده مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی، دکتر حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، اسماعیل نوروزی مشاور ارشد معاونت و اکبر تهرانی دبیر ارتقای آگاهی‌های حقوقی و اطلاع‌رسانی، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و ضمن دیدار و گفت‌وگو با دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف ایرانسل، با جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال، آشنا شد.

در این دیدار، ضمن بیان تاریخچه شکل‌گیری ایرانسل و وضعیت ارتباطات همراه در ایران، قبل و بعد از تأسیس ایرانسل، گزارشی نیز از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در نسل‌های مختلف ارتباطی، توسعه صنعت و تحول دیجیتال بر بستر شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) و سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و دیجیتال ارائه شد.

تشریح اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائه خدمات دیجیتال به مردم و ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، بخش دیگری از این دیدار بود.

فعالیت‌های ایرانسل در حوزه پایداری و سرمایه‌گذاری اجتماعی و جایگاه ایرانسل به‌عنوان «موفق‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی ارتباطی در ایران» و نیز دستاوردهای ایرانسل در زمینه تحقیق و توسعه و بومی‌سازی، از جمله دیگر مواردی بود که گزارش آن به معاون اجتماعی قوه قضائیه ارائه شد.

در این دیدار، همچنین راهکارهای سازمانی ایرانسل و نیز اقدامات ایرانسل در خصوص فرایندهای استعلامات قضایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای رفع نواقص احتمالی موجود در فرایندهایی که پتانسیل زمینه‌سازی برای سوءاستفاده مجرمان را دارد، بررسی و تشریح شد.

مدیرعامل ایرانسل: سرمایه‌گذاری‌های ایرانسل، الگویی برای توسعه کسب‌وکارها است

مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه ایرانسل برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران و چشم‌انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و ارائه اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارائه داد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم ترافیک دیتای کشور روی شبکه ایرانسل قرار دارد، با اشاره به روند پرسرعت توسعه فراگیر شبکه نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در سراسر کشور گفت: 5G بستر تحول دیجیتال در کشور است، چون هم کیفیت تجربه مشترک را بالا می‌برد و هم خدمات دیجیتال به سازمان‌ها و کارخانه‌های مختلف، بر بستر آن قابل ارائه است.

عباسی‌آرند همچنین با اشاره به فعالیت‌های ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه و بومی‌سازی و برنامه پنج ساله ایرانسل در این زمینه، به حمایت ایرانسل از بومی‌سازی مودم‌های خانگی و تقدیر وزارت صمت از این اقدامات، به‌عنوان یک نمونه موفق بومی‌سازی اشاره و بر ضرورت توسعه بیش از پیش این روند، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط ایرانسل، می‌تواند الگویی برای توسعه کسب‌وکارها باشد، به سرمایه‌گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در شرکت اسنپ اشاره کرد که باعث شده است خدمات این شرکت، از تاکسی‌یاب آنلاین به سوپراپلیکیشن اسنپ با گستره‌ای از خدمات به شهروندان بدل شود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین یکی از ظرفیت‌های مغفول در کشور را حوزه تولید محتوا دانست و با بیان اینکه یکی از رسالت‌های همه ما تلاش برای توسعه و افزایش کمی و کیفی در این حوزه است، تصریح کرد: محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، هم می‌تواند اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و هم اگر در قالب توسعه کسب‌وکار به آن نگاه کنیم، دارای اثر اقتصادی است.

ایرانسل؛ یک راهنمای همیشگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این دیدار، ضمن تشکر از دکتر عباسی‌آرند و مدیران ایرانسل که با هدف کمک به مردم، همکاری خوبی را با قوه قضائیه داشته‌اند، گفت: اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در حوزه اطلاع‌رسانی عمومی و آگاهی‌بخشی برای پیشگیری از وقوع جرم، نتایج و اثرات مفیدی داشته که به سهم خودم از اقدامات مجموعه مدیریتی شما تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های فنی و تغییر مأموریت‌ها و تحول نهادها در دنیای جدید، افزود: باید به دنبال کاهش اثرات منفی فرهنگی اجتماعی فناوری‌های جدید باشیم و در صورتی که مراقب نباشیم، فرصت‌های موجود در این فضای جدید، به تهدید تبدیل می‌شود.

جهانگیر تصریح کرد: مجموعه‌هایی مانند ایرانسل، با حضور در جامعه امروز، نقش یک فرهنگ جیبی، معلم دائمی و راهنمای همیشگی را در کنار مردم ایفا می‌کنند و این شرایط، به قدری مردم را تحت تأثیر قرار داده که مثلا در یک خانواده، فرزندان ممکن است به خاطر اشتغال به تلفن‌همراه، نبود والدین را حتی احساس نکنند.

وی با بیان اینکه همه ما علاوه بر وظیفه تخصصی، وظیفه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی با هدف کاهش شکاف نسلی موجود را داریم و نباید تصور کرد که فقط امثال صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسؤولیت دارند، تأکید کرد: در این زمینه کارهای خوبی در همه حوزه‌ها از جمله در ایرانسل انجام شده ولی حجم تهاجم فرهنگی روی ارزش‌ها به قدری سنگین است که اگر به صورت جهادی وارد عرصه نشویم، موفق نخواهیم بود.

معاون اجتماعی قوه قضائیه، همچنین با تأکید بر لزوم افزایش بیش از پیش تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از وقوع جرائمی مانند کلاهبرداری و…، خواستار گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو جانبه برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم و افزایش احساس رضایتمندی عمومی از این خدمات شد.

اخبار مرتبط