-
صورتحساب
پس از فعال سازی سیم کارت های دائمی ایرانسل، در پایان هر دوره دو ماهه (انتهای ماه های زوج) یک صورتحساب صادر می شود که شامل موارد هزینه شده به انضمام هزینه اشتراک ( آبونمان) آن دوره می باشد.اگر صورت حساب تلفن همراه تا بیست و هشتم ماه صدور قبض پرداخت نشود،خط تلفن به حالت تعلیق یکطرفه و پس از گذشت 57 روز از تعلیق یکطرفه و عدم پرداخت مبلغ،خط مشترک به حالت تعلیق کامل دوطرفه در می آید.
-
کارکرد کل
بیانگر مجموع بدهی یا بستانکاری مشترک تا زمان آخرین قبض صادر شده به علاوه کارکرد مشترک در دوره جاری (دوره ای که هنوز قبضی برای آن صادر نشده است)
می باشد که در صورت مثبت بودن یعنی مشترک بدهکار می باشد و در صورت منفی بودن یعنی مشترک بستانکار می باشد.
-
بدهی/ بستانکاری دوره قبل
چنانچه صورتحساب دوره قبل پرداخت نگردیده باشد، مبلغ آن در قسمت بدهی دوره قبل نمایش داده می شود و چنانچه علاوه بر بدهی مبلغی بیشتر پرداخت گردد، ما به تفاوت آن در قسمت بستانکاری دوره قبل لحاظ میگردد که این مبلغ از مقدار بدهی صورتحساب بعدی شما کسر خواهد شد.
-
پرداخت میان دوره
با توجه به اینکه دوره های قبضی ایرانسل 2ماهه می باشد؛ در پایان ماه اول صورت حسابی به عنوان صورت حساب میان دوره همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت جهت اطلاع مشترکین از هزینه های خود صادر و از طریق پیامک به ایشان اطلاع رسانی می شود که پرداخت این صورت حساب به معنای پرداخت میان دوره می باشد.
(لازم به ذکر است که پرداخت صورت حساب میان دوره اجباری نبوده است و عدم پرداخت آن باعث مسدودیت سیم کارت نمی گردد)
-
کد شناسه
شناسه 12 رقمی منحصر به فرد برای هر مشترک می باشد که به وسیله آن می توان با مراجعه به بانک و یا فروشگاه اینترنتی ایرانسل (shop.irancell.ir) صورت حساب سیم کارت دائمی مربوط به شماره خود را پرداخت نمایید.جهت دریافت کد شناسه مختص سیم کارت خود می توانید از روش های زیر اقدام نمایید.
1: شمارهگیری 700 و سپس دنبالکردن دستورالعملها
شماره گیری 700> بررسی همین شماره (گزینه 1) > بررسی محصولات و خدمات (گزینه 1) > اطلاعات حساب
(گزینه 1) > استعلام حساب و دریافت شناسه پرداخت (گزینه 1)
2: شماره تلفن همراه {شروع با صفر} خود را در متن پیام کوتاه نوشته و به شماره 2121 ارسال کنید.
-
شناسه قبض
شناسه 13 رقمی منحصر به فرد برای هر مشترک می باشد که به وسیله آن می توانید صورت حساب سیم کارت دائمی مربوط به شماره خود را پرداخت نمایید.
(نکته : شناسه قبض فقط به همراه شناسه پرداخت استفاده می شود)
-
شناسه پرداخت
شناسه ای متغییر می باشد که بیانگر مبلغ صورت حساب مشترک بوده و هر دوره با توجه به صورت حساب ایشان تغییر می کند . ( نکته : شناسه پرداخت فقط به همراه شناسه قبض استفاده می شود ) . جهت دریافت کد شناسه مختص سیم کارت خود می توانید از روش های زیر اقدام نمایید.
1: شمارهگیری 700 و سپس دنبالکردن دستورالعملها
شماره گیری 700> بررسی همین شماره (گزینه 1) > بررسی محصولات و خدمات (گزینه 1) > اطلاعات حساب (گزینه 1) > دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت
(گزینه 2)
2: شماره تلفن همراه {شروع با صفر} خود را در متن پیام کوتاه نوشته و به شماره 2121 ارسال کنید.
-
آبونمان ماهیانه یا دوره ای:
تمامی مشترکین قبضی ایرانسل که سیم کارتشان را در شبکه فعال می نمایند، بابت هزینه استفاده و اختصاص یافتن بخشی از فضای شبکه، می بایست مبلغی را به عنوان آبونمان پرداخت نمایند.تعرفه اصلی تمامی مشترکین دائمی بعد از فعالسازی ،تعرفه پایه ثانیه ای و هزینه آبونمان در این طرح در یک دوره کامل دو ماهه 1500 تومان است که به ازای هر روز مبلغ 250 ریال محاسبه می گردد. خطوطی که به هر دلیل به صورت یکطرفه یا دو طرفه قطع گردند، تا زمانی که در حالت تعلیق هستند دیگر به آنها آبونمانی تعلق نمی گیرد.
-
سرویس های دیجیتال
سرویس های جانبی که عموما بصورت دیجیتال عرضه می گردند و خدمات استاندارد مانند تماس صوتی و پیامک را شامل نمی شوند. برای نمونه میتوان به آهنگ پیشواز، اشتراک لنز و بازیک و سرویس انتقال شارژ اشاره کرد.
-
سقف مصرف مجاز سیم کارت
در سیستم صورتحساب ایرانسل، یک سقف مصرف مجاز برای هر یک از مشترکان دائمی مشخص میشود. منظور از سقف مصرف مجاز، حداکثر مبلغی است که در یک دوره صورتحساب میتوانید از خدمات سیمکارت خود (مکالمه، پیامک، اینترنت همراه و…) استفاده نمایید. اگر با افزایش کارکرد به 100% سقف مصرف تعیین شده خود برسید،امکان استفاده از سیم کارت ( بابت تماس خروجی، ارسال پیامک،استفاده از اینترنت “مصرف آزاد” و … ) مقدور نمی باشد و پیغام اعتبار ناکافی میباشد را دریافت مینمایید و جهت استفاده مجدد از خدمات سیم کارت خود می بایست نسبت به پرداخت کل یا بخشی از بدهی اقدام نمایید.
با استفاده از روش های زیر می توانید نسبت به بررسی و تغییر میزان سقف مصرف مجاز سیم کارت خود اقدام نمایید.
-
کد دستوری
شماره گیری کد دستوری #1*2*1*555*
شماره گیری کد دستوری #3*7*
-
برنامه کاربردی ایرانسل من
مرحله 1:
در صفحه اصلی برنامه کاربردی ایرانسل من ، در قسمت کارکرد کل، علامت ˅ را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در این قسمت می توانید باقیمانده مصرف مجاز خود را مشاهده و جهت تغییر آن گزینه “تغییر سقف مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این قسمت سقف مصرف مجاز و باقیمانده سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت تغییر آن در کادر مربوطه سقف مصرف جدید را وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
پس از اطمینان از صحت مبلغ وارد شده، گزینه “پرداخت از طریق کارت بانکی” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
مرحله 1:
در صفحه اصلی برنامه کاربردی ایرانسل من ، در قسمت کارکرد کل، علامت ˅ را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در این قسمت می توانید باقیمانده مصرف مجاز خود را مشاهده و جهت تغییر آن گزینه “تغییر سقف مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این قسمت سقف مصرف مجاز و باقیمانده سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت تغییر آن در کادر مربوطه سقف مصرف جدید را وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
پس از اطمینان از صحت مبلغ وارد شده، گزینه “پرداخت از طریق کارت بانکی” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
-
وب اپلیکیشن ایرانسل من (PWA)
مرحله 1:
در صفحه اصلی وب اپلیکیشن ایرانسل من ، گزینه “اطلاعات بیشتر” را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در این قسمت می توانید باقیمانده مصرف مجاز خود را مشاهده و جهت تغییر آن گزینه “تغییر سقف مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این قسمت سقف مصرف مجاز و باقیمانده سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت تغییر آن در کادر مربوطه سقف مصرف جدید را وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
پس از اطمینان از صحت مبلغ وارد شده، گزینه “تایید” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
مرحله 1:
در صفحه اصلی وب اپلیکیشن ایرانسل من ، گزینه “اطلاعات بیشتر” را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در این قسمت می توانید باقیمانده مصرف مجاز خود را مشاهده و جهت تغییر آن گزینه “تغییر سقف مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این قسمت سقف مصرف مجاز و باقیمانده سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت تغییر آن در کادر مربوطه سقف مصرف جدید را وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
پس از اطمینان از صحت مبلغ وارد شده، گزینه “تایید” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
-
تماس با تلفن گویای 700
شمارهگیری 700 و سپس دنبالکردن دستورالعملها
شماره گیری 700 > بررسی همین شماره (گزینه 1) > بررسی محصولات و خدمات (گزینه 1) > اطلاعات حساب (گزینه 1) > میزان سقف مصرف مجاز
(گزینه 3)
-
سایت ایرانسل یا فروشگاه اینترنتی ایرانسل (www.irancell.ir)
مرحله 1:
لطفا در صفحه اصلی، گزینه “محصولات و خدمات” و سپس “خدمات سیم کارت” و پس از آن “سقف مصرف مجاز” را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید و گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این مرحله رمز یکبار مصرف از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال می شود و سپس رمز دریافتی را در قسمت مربوطه وارد و گزینه ” تایید ” را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
در این قسمت سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت افزایش آن در کادر مشخص شده “میزان افزایش سقف مصرف مجاز ” را وارد نمایید و با مشخص کردن یکی از درگاه های بانکی گزینه “ثبت و پرداخت” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
مرحله 1:
لطفا در صفحه اصلی، گزینه “محصولات و خدمات” و سپس “خدمات سیم کارت” و پس از آن “سقف مصرف مجاز” را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید و گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در این مرحله رمز یکبار مصرف از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال می شود و سپس رمز دریافتی را در قسمت مربوطه وارد و گزینه ” تایید ” را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
در این قسمت سقف مصرف مجاز شما نمایش داده می شود و جهت افزایش آن در کادر مشخص شده “میزان افزایش سقف مصرف مجاز ” را وارد نمایید و با مشخص کردن یکی از درگاه های بانکی گزینه “ثبت و پرداخت” را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت انتقال داده شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ادامه فرایند را انجام نمایید.
-
نکته:
آیا مطالب ارائه شده برای شما مفید بود؟
در صورتی که نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتری دارید، با استفاده از روشهای زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید
با انتخاب در پایین صفحهٔ وبسایت، سوالهایتان را آنلاین از ما بپرسید!
میتوانید در منوی سمت راست اپلیکیشن ایرانسلمن، در قسمت «ارتباط با ما» یا «چت آنلاین» درخواست یا شکایت خود را ثبت و پیگیری کنید.
میتوانید سوالها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با منشن کردن irancellsupport@ در توییتر مطرح کنید؛ ما ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهیم بود.
از طریق سامانه هوشمند پشتیبانی و راهنمایی ایرانسل با نام کاربری irancellcrmbot@ در پیامرسان گپ هر ساعتی از شبانه روز و در کمترین زمان ممکن میتوانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و خدمات ایرانسل و یا ارجاع و پیگیری درخواستهای خود اقدام کنید.
در اینستاگرام برای تماس با همکاران ما و مطرحکردن پرسشها، درخواستها، پیشنهادها و انتقادهایتان دو راه ارتباطی وجود دارد:
۱. صفحه رسمی شرکت ایرانسل (irancell@) که در آن میتوانید علاوه بر مشاهده آخرین خبرها، جدیدترین محصولات و خدمات، مسابقهها و جشنوارهها و طرحهای تخفیفی و … پرسش، درخواست یا پیام خود را برای همکاران ما بفرستید تا در اسرع وقت به آن پاسخ بدهند.
۲. صفحه اختصاصی پاسخگویی به مشتریان (irancell_help@) که وظیفه اصلیاش پاسخگویی به پرسشها و مشکلات احتمالی شماست. آموزشها و اطلاعرسانیهای مختلفی که همه به نوعی سعی در پاسخ به پرسشهای متداول شما دارند نیز در این صفحه قرار داده میشوند.
تماس از خطوط تلفن همراه و ثابت
برای دریافت خدمات تلفن و اینترنت همراه، اینترنت ثابت نسل ۴ میتوانید از طریق خطوط زیر با همکاران ما در تماس باشید.
- تماس با 700 از خطوط ایرانسل و 09377000000 از سایر خطوط برای خدمات تلفن و اینترنت همراه
- تماس با 707 از خطوط ایرانسل و 09377070000 از سایر خطوط برای خدمات اینترنت ثابت