روش های کاربردی مدیریت مصرف اینترنت

خانه شارژ ، صورتحساب و اعتبار سیم‌کارت اعتباری روش های کاربردی مدیریت مصرف اینترنت

در صورتی که احساس می‌کنید حجم بسته اینترنت شما، سریع‌تر و یا زودتر از حالت معمول به پایان می‌رسد، با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید.

  • گوشی های با سیستم عامل اندروید
    • اپلیکیشن اینستاگرام

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام شویدو بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه حساب (Account) را انتخاب نمایید.

      مرحله چهارم:

      وارد گزینه مصرف داده شبکه همراه (Cellular Data Use) شوید.

      مرحله پنجم:

      در قسمت  مصرف داده کمتر گزینه صرفه جویی داده (Use Less Data) را روشن نمایید.

      مرحله ششم:

      گزینه رسانه با وضوح بالا (High Resolution Media) در حالت هرگز  (Never) قرار دهید.

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام شویدو بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه حساب (Account) را انتخاب نمایید.

      مرحله چهارم:

      وارد گزینه مصرف داده شبکه همراه (Cellular Data Use) شوید.

      مرحله پنجم:

      در قسمت  مصرف داده کمتر گزینه صرفه جویی داده (Use Less Data) را روشن نمایید.

      مرحله ششم:

      گزینه رسانه با وضوح بالا (High Resolution Media) در حالت هرگز  (Never) قرار دهید.

       

    • اپلیکیشن واتس اپ

       

       

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن واتس اپ  در بالای صفحه بر روی علامت  کلیک کرده و  وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه فضای ذخیره سازی و داده (Storage and data) را انتخاب کنید.

      مرحله سوم:

      وارد قسمت بارگیری خودکار رسانه (Media auto-download) شوید.

      مرحله چهارم:

      گزینه های “عکس – ویدیو – صدا – متن” در هنگام استفاده خودکار از اینترنت همراه را نشانه دار  و گزینه قبول (Ok) را انتخاب نمایید.

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن واتس اپ  در بالای صفحه بر روی علامت  کلیک کرده و  وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه فضای ذخیره سازی و داده (Storage and data) را انتخاب کنید.

      مرحله سوم:

      وارد قسمت بارگیری خودکار رسانه (Media auto-download) شوید.

      مرحله چهارم:

      گزینه های “عکس – ویدیو – صدا – متن” در هنگام استفاده خودکار از اینترنت همراه را نشانه دار  و گزینه قبول (Ok) را انتخاب نمایید.

    • اپلیکیشن تلگرام

       

       

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن تلگرام در بالای صفحه بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه  داده ها و ذخیره سازی (Data and Storage) را انتخاب کنید.

      مرحله چهارم:

      در  این قسمت گزینه “دانلود خودکار رسانه هنگام استفاده از داده های تلفن همراه” (Automatic media download) را غیر فعال یا خاموش نمایید.

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن تلگرام در بالای صفحه بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه  داده ها و ذخیره سازی (Data and Storage) را انتخاب کنید.

      مرحله چهارم:

      در  این قسمت گزینه “دانلود خودکار رسانه هنگام استفاده از داده های تلفن همراه” (Automatic media download) را غیر فعال یا خاموش نمایید.

    • اپلیکیشن فروشگاه Paly

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا بر روی نام کاربری خود در صفحه اصلی اپلیکیشن فروشگاه Paly کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه  اولویت های شبکه (Network preferences) را انتخاب کنید.

      مرحله چهارم:

      در قسمت  الویت های بارگیری برنامه (App download preference) گزینه “هر بار از من سوال شود” (Ask me every time) را انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      در قسمت به روزرسانی خودکار برنامه ها (Auto-update apps) گزینه ” برنامه ها بصورت خودکار بروز رسانی نشوند” (Don’t auto-update apps) را انتخاب نمایید.

      مرحله ششم:

      در قسمت  پخش ویدئو خودکار (Auto-play videos) گزینه  “ویدیو ها بصورت خودکار پخش نشود” (Don’t auto-play videos) را انتخاب نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا بر روی نام کاربری خود در صفحه اصلی اپلیکیشن فروشگاه Paly کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد گزینه تنظیمات (Setting) شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه  اولویت های شبکه (Network preferences) را انتخاب کنید.

      مرحله چهارم:

      در قسمت  الویت های بارگیری برنامه (App download preference) گزینه “هر بار از من سوال شود” (Ask me every time) را انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      در قسمت به روزرسانی خودکار برنامه ها (Auto-update apps) گزینه ” برنامه ها بصورت خودکار بروز رسانی نشوند” (Don’t auto-update apps) را انتخاب نمایید.

      مرحله ششم:

      در قسمت  پخش ویدئو خودکار (Auto-play videos) گزینه  “ویدیو ها بصورت خودکار پخش نشود” (Don’t auto-play videos) را انتخاب نمایید.

    • اپلیکیشن بازار

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت بازار من در صفحه اصلی اپلیکیشن بازار شوید.

      مرحله دوم:

      سپس  گزینه تنظیمات بازار را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه  زمانبندی بروزرسانی را غیرفعال  و گزینه  استفاده بهینه از پهنای باند اینترنت را فعال  نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت بازار من در صفحه اصلی اپلیکیشن بازار شوید.

      مرحله دوم:

      سپس  گزینه تنظیمات بازار را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه  زمانبندی بروزرسانی را غیرفعال  و گزینه  استفاده بهینه از پهنای باند اینترنت را فعال  نمایید.

    • هات اسپات

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Setting) گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه اتصالات (Connections) و یا بیشتر (More) را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      وارد گزینه اینترنت و نقطه اتصال همراه (Mobile Hotspot and Tethering) شوید. در برخی از گوشیهای تلفن همراه پس از انتخاب این مورد باید گزینه نقطه اتصال Wi-Fi  قابل حمل(Portable Wi-Fi hotspot) انتخاب گردد.

      مرحله چهارم:

      در این قسمت گزینه نقطه اتصال همراه (Mobile Hotspot) را غیر فعال نمایید. در برخی از گوشیهای تلفن همراه نام دستگاه نمایش داده می شود که می بایست آن را غیر فعال نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Setting) گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه اتصالات (Connections) و یا بیشتر (More) را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      وارد گزینه اینترنت و نقطه اتصال همراه (Mobile Hotspot and Tethering) شوید. در برخی از گوشیهای تلفن همراه پس از انتخاب این مورد باید گزینه نقطه اتصال Wi-Fi  قابل حمل(Portable Wi-Fi hotspot) انتخاب گردد.

      مرحله چهارم:

      در این قسمت گزینه نقطه اتصال همراه (Mobile Hotspot) را غیر فعال نمایید. در برخی از گوشیهای تلفن همراه نام دستگاه نمایش داده می شود که می بایست آن را غیر فعال نمایید.

    • بررسی منو مدیریت مصرف تلفن همراه

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Setting) گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه اتصالات (Connections) و یا داده های تلفن (Mobile Data) را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      گزینه استفاده از داده (Data usage) را انتخاب نمایید..

      مرحله چهارم:

      در این قسمت گزینه میزان مصرف اینترنت همراه (Mobile Data Usage)  را  انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      در این قسمت می توانیدحجم مصرف شده بابت هر برنامه را مشاهده نمایید و  همچنین برنامه هایی که اینترنت مربوط به آن درحال استفاده است قابل مشاهده می باشد ، سپس برنامه های غیر ضروری را انتخاب و اقدام به غیر فعال سازی آن نمایید.

      مرحله ششم:

      همچنین در قسمت استفاده از داده (Data usage) یا  داده های تلفن (Mobile Data) گزینه ذخیره کننده مصرف اینترنت (Data saver) را فعال نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Setting) گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه اتصالات (Connections) و یا داده های تلفن (Mobile Data) را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      گزینه استفاده از داده (Data usage) را انتخاب نمایید..

      مرحله چهارم:

      در این قسمت گزینه میزان مصرف اینترنت همراه (Mobile Data Usage)  را  انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      در این قسمت می توانیدحجم مصرف شده بابت هر برنامه را مشاهده نمایید و  همچنین برنامه هایی که اینترنت مربوط به آن درحال استفاده است قابل مشاهده می باشد ، سپس برنامه های غیر ضروری را انتخاب و اقدام به غیر فعال سازی آن نمایید.

      مرحله ششم:

      همچنین در قسمت استفاده از داده (Data usage) یا  داده های تلفن (Mobile Data) گزینه ذخیره کننده مصرف اینترنت (Data saver) را فعال نمایید.

  • گوش های با سیستم عامل IOS
    • اپلیکیشن اینستاگرام

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام شویدو بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد قسمت Setting اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه Account را انتخاب نمایید.

      مرحله چهارم:

      در این قسمت وارد گزینه Data Usage شوید.

      مرحله پنجم:

      گزینه Use Less Cellular Data در حالت On (روشن) قرار گیرد.

      مرحله ششم:

      گزینه High Quality Uploads در حالت Off (خاموش) قرار گیرد.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام شویدو بر روی علامت  کلیک نمایید.

      مرحله دوم:

      سپس وارد قسمت Setting اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

      مرحله سوم:

      گزینه Account را انتخاب نمایید.

      مرحله چهارم:

      در این قسمت وارد گزینه Data Usage شوید.

      مرحله پنجم:

      گزینه Use Less Cellular Data در حالت On (روشن) قرار گیرد.

      مرحله ششم:

      گزینه High Quality Uploads در حالت Off (خاموش) قرار گیرد.

    • واتس اپ

       

       

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن واتس اپ  وارد گزینه Setting شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه Storage and Data را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت MEDIA AUTO- DOWNLOAD  گزینه های  “Photos , Audio , Video , Documents  را  انتخاب کرده و در حالت  Off (Never) قرار دهید.

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن واتس اپ  وارد گزینه Setting شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه Storage and Data را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت MEDIA AUTO- DOWNLOAD  گزینه های  “Photos , Audio , Video , Documents  را  انتخاب کرده و در حالت  Off (Never) قرار دهید.

    • تلگرام

       

       

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن تلگرام وارد گزینه Settings  شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه Data and Storage را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت AUTOMATIC  MEDIA DOWNLOAD  گزینه “Using Cellular را انتخاب کرده و در حالت Disabled (خاموش) قرار دهید.

      مرحله اول:

      در صفحه اصلی اپلیکیشن تلگرام وارد گزینه Settings  شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه Data and Storage را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت AUTOMATIC  MEDIA DOWNLOAD  گزینه “Using Cellular را انتخاب کرده و در حالت Disabled (خاموش) قرار دهید.

    • اپ استور

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” App Store “را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه های App Updates ، Apps ، Automatic Downloads ، را غیر فعال نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” App Store “را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه های App Updates ، Apps ، Automatic Downloads ، را غیر فعال نمایید.

    • هات اسپات

       

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” Personal Hotspot “را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه “Allow Others to Join” را غیر فعال نمایید.

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” Personal Hotspot “را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در این قسمت گزینه “Allow Others to Join” را غیر فعال نمایید.

       

    • بررسی منو مدیریت مصرف تلفن همراه

       

       

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” Cellular ” را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت “CELLULAR DATA” میتوانیدحجم مصرف شده بابت هر برنامه را مشاهده نمایید و  همچنین برنامه هایی که اینترنت مربوط به آن درحال استفاده است قابل مشاهده می باشد ، سپس برنامه های غیر ضروری را انتخاب و اقدام به غیر فعال سازی آن نمایید.

      مرحله چهارم:

      به قسمت Setting مجدد وارد شوید و گزینه General را انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      سپس گزینه Background App Refresh را انتخاب و Off (غیر فعال) نمایید.

      مرحله اول:

      ابتدا وارد قسمت Setting گوشی تلفن همراه خود شوید.

      مرحله دوم:

      سپس گزینه ” Cellular ” را انتخاب نمایید.

      مرحله سوم:

      در قسمت “CELLULAR DATA” میتوانیدحجم مصرف شده بابت هر برنامه را مشاهده نمایید و  همچنین برنامه هایی که اینترنت مربوط به آن درحال استفاده است قابل مشاهده می باشد ، سپس برنامه های غیر ضروری را انتخاب و اقدام به غیر فعال سازی آن نمایید.

      مرحله چهارم:

      به قسمت Setting مجدد وارد شوید و گزینه General را انتخاب نمایید.

      مرحله پنجم:

      سپس گزینه Background App Refresh را انتخاب و Off (غیر فعال) نمایید.

 نکته :

با اتصال به VPN (فیلترشکن) مصرف اینترنت شما به مراتب بیشتر از حالت معمول خواهد بود، زیرا VPNها برای ارتباط بین کاربر و سرور اقدام به رمزنگاری داده‌ها می‌کنند و این کار باعث مصرف دیتای بیشتر و کاهش سرعت می‌شود.

آیا مطالب ارائه شده برای شما مفید بود؟

۵۰۰ کارکتر مجاز است

مطالب مرتبط