-
مزایا و قابلیتهای سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل
- تعرفههای ارزان
- بستههای اینترنت ویژه
- ارائه خدمات در ۱۵۸ کشور
- تعرفه تخفیفی در ۲۲ کشور گروه MTN
-
بررسی کشورهای طرف قرارداد و تعرفه های رومینگ بین الملل ایرانسل
در حال حاضر اپراتور های مختلفی در کشورهایی که با رومینگ ایرانسل قرارداد دارند امکان استفاده از سرویس های تماس، پیام کوتاه و اینترنت نسل سوم و چهارم در آن کشور را در صورت فعال بودن رومینگ سیمکارت در شبکه ایرانسل از طریق سیمکارتهای اعتباری و دائمی ایرانسل فراهم میکنند.لیست کشورها و اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ بصورت مداوم در حال تغییر میباشند، لذا جهت اطمینان از ارائه اطلاعات بروز به سایت ایرانسل مراجعه نمایید.
بررسی کشورهای طرف قرارداد و تعرفههای رومینگ بین الملل
لطفا در نظر داشته باشید از این پس مشترکان سیمکارتهای ایرانسل میتوانند با شماره گیری کد دستوری #10*1111* و ارسال پیش شماره کشور مورد نظر، تعرفه رومینگ اپراتور های طرف قرار داد در کشور مورد درخواست خود را از طریق پیامک دریافت و مشاهده نمایند.
-
فعالسازی خدمات رومینگ
می توانید از روش های زیر جهت فعالسازی سرویس رومینگ اقدام نمایید.
شماره گیری کد دستوری
برای فعالسازی کافیست کد دستوری #1*1111* را شمارهگیری کنید.
برنامه کاربردی ایرانسل من
(سایر>پرونده> تنظیمات>خدمات رومینگ>فعالسازی>تایید)
مرحله 1 :
لطفا منوی “سایر ” در پایین صفحه اصلی برنامه کاربردی ایرانسل من را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
گزینه ” پرونده ” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در منوی تنظیمات ” خدمات رومینگ ” را انتخاب نموده و وارد صفحه بعد شوید.
مرحله 4:
در این قسمت گزینه” فعالسازی ” را انتخاب نمایید.
مرحله 5:
در این مرحله گزینه ” بلی ” را جهت تایید انتخاب نمایید.
مرحله 6:
در این مرحله پیام “ سرویس رومینگ شما فعال شد ” نمایش داده می شود و سرویس رومینگ فعال می گردد.
مرحله 1 :
لطفا منوی “سایر ” در پایین صفحه اصلی برنامه کاربردی ایرانسل من را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
گزینه ” پرونده ” را انتخاب نمایید.
مرحله 3:
در منوی تنظیمات ” خدمات رومینگ ” را انتخاب نموده و وارد صفحه بعد شوید.
مرحله 4:
در این قسمت گزینه” فعالسازی ” را انتخاب نمایید.
مرحله 5:
در این مرحله گزینه ” بلی ” را جهت تایید انتخاب نمایید.
مرحله 6:
در این مرحله پیام “ سرویس رومینگ شما فعال شد ” نمایش داده می شود و سرویس رومینگ فعال می گردد.
وب اپلیکیشن ایرانسل من(PWA)
(سایر>خدمات رومینگ>فعالسازی>تایید)
مرحله 1 :
لطفا منوی “سایر ” در پایین صفحه اصلی وب اپلیکیشن ایرانسل من را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در منوی تنظیمات ” خدمات رومینگ ” را انتخاب نموده و وارد صفحه بعد شوید.
مرحله 3:
در این قسمت گزینه ” فعالسازی ” را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
در این مرحله گزینه ” بلی ” را جهت تایید انتخاب نمایید.
مرحله 5:
در این مرحله پیام ” سرویس رومینگ شما فعال شد ” نمایش داده می شود و سرویس رومینگ فعال می گردد.
مرحله 1 :
لطفا منوی “سایر ” در پایین صفحه اصلی وب اپلیکیشن ایرانسل من را انتخاب نمایید.
مرحله 2:
در منوی تنظیمات ” خدمات رومینگ ” را انتخاب نموده و وارد صفحه بعد شوید.
مرحله 3:
در این قسمت گزینه ” فعالسازی ” را انتخاب نمایید.
مرحله 4:
در این مرحله گزینه ” بلی ” را جهت تایید انتخاب نمایید.
مرحله 5:
در این مرحله پیام ” سرویس رومینگ شما فعال شد ” نمایش داده می شود و سرویس رومینگ فعال می گردد.
-
روش های تماس ، ارسال و دریافت پیام کوتاه از خارج از کشور با سیم کارت ایرانسل
نحوه دریافت تماس و پیام کوتاه
اگر شخصی (در داخل یا خارج از کشور) بخواهد با شما تماس بگیرد، همانطوری شمارهگیری میکند که گویی شما در ایران هستید. بدین ترتیب مشترکانی که در ایران هستند به صورت عادی با شما تماس میگیرند، اما مشترکانی که خارج از ایران هستند برای تماس با شما باید ۰۰۹۸ را به ابتدای شماره شما اضافه کنند. مثال:
- اگر تماسگیرنده در ایران باشد: *******0935
- اگر تماسگیرنده خارج از ایران باشد: *******0098935
نحوه برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه به دیگران (خارج از کشور مقصدتان)
هنگامی که در سفر خارج از ایران هستید، برای تماس با شمارهای در ایران یا غیر از کشوری که به آن سفر کردهاید، همانند یک تماس بینالمللی عمل کنید:
کد کشور + کد شهر (بدون صفر) + شماره مورد نظر (مثال: ۰۰۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸)
نحوه برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه به دیگران (داخل کشور مقصدتان)
هنگامی که در سفر خارج از ایران هستید، برای تماس با شمارههای کشوری که به آن سفر کردهاید، همانند یک تماس معمولی در همان کشور عمل کنید.
-
بستههای اینترنت رومینگ
بسته های اینترنت رومینگ ایرانسل در برخی از کشورهای طرف قرارداد راه اندازی شده است و مشترکین می توانند از طریق کد دستوری #3*1111* یا #10*5*555* اقدام به خرید آنها در ایران یا کشورهای مقصد کنند و در حالت رومینگ در کشور مقصد و اپراتور مشخص شده از آن ها استفاده نمایند.همچنین قبل از سفر و در ایران می توانید از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من و وب اپلیکیشن ایرانسل من(PWA) با انتخاب کشور و اپراتور طرف قرار داد،اقدام به فعال سازی بسته های اینترنت رومینگ کنید.
مشترکین ایرانسلی که در ایران هستند نیز می توانند از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من و وب اپلیکیشن ایرانسل من(PWA) با انتخاب کشور و اپراتور طرف قرار داد، و گزینه هدیه به دوست ،اقدام به فعال سازی بسته های اینترنت رومینگ برای شما کنند.
پیشنهاد می گردد قبل از فعال سازی بسته های اینترنت رومینگ ،اقدام به بررسی کشور و اپراتورهای طرف قرار داد بسته های رومینگ اینترنت ایرانسل نمایید.
جهت استفاده از بسته های اینترنت رومینگ در کشورهای طرف قرارداد می بایست پس از جستجوی دستی شبکه، اپراتور طرف قرارداد را انتخاب نمایید.
بسته های اینترنت رومینگ را می توان در ایران نیز فعال نمود اما تنها در کشورها و اپراتورهای طرف قرار داد،قابل استفاده می باشد.لذا پس از بازگشت به ایران، امکان ادامه استفاده از بستههای اینترنت رومینگ وجود ندارد.
تاریخ شروع استفاده از هر بسته اینترنت رومینگ خریداری شده ،معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود، حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.
برای بررسی باقیمانده اعتبار بستهها میتوانید کد #1*4*1*555* را از خط ایرانسل خود شمارهگیری کنید.
در صورت استفاده از اپراتورهایی به غیر از اپراتور های طرف قرارداد بسته های رومینگ ، هزینه اینترنت همراه شما بر اساس تعرفه رومینگ مربوط به آن کشور محاسبه میشود.
-
روش های افزایش اعتبار و پرداخت بدهی
1: خرید شارژ یا پرداخت بدهی با شماره گیری کد دستوری #7*
در هر زمان و مکانی تنها با شماره گیری #7* و در اختیار داشتن رمز دوم کارت بانکی خود، می توانید سیم کارت اعتباری خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنید و یا بدهی سیم کارت دائمی خود را پرداخت نمایید.
2: وارد کردن رمز شارژ از طریق کد دستوری
می توانید با همراه داشتن،کارت شارژ های ایرانسل و شماره گیری کد دستوری زیر اقدام به شارژ سیم کارت اعتباری و یا پرداخت بدهی سیم کارت دائمی خود در کشورهای مقصد رومینگ نمایید :
شارژ سیم کارت اعتباری: # شماره رمز 16 رقمی* 141 *
پرداخت بدهی سیم کارت دائمی : # شماره رمز 16 رقمی* 130 *
3 : استفاده از کد دستوری #555*
می توانید با همراه داشتن،کارت شارژ های ایرانسل و شماره گیری کد دستوری #555* اقدام به شارژ سیم کارت اعتباری خود در کشورهای مقصد رومینگ نمایید. همچنین مشترکین سیم کارت دائمی می توانند با شماره گیری #555* و در اختیار داشتن رمز دوم کارت بانکی ، بدهی سیم کارت دائمی خود را پرداخت نمایید.
4 : شارژ دوستان
مشترکین میتوانند از دوستان و آشنایان خود در ایران بخواهند از طریق سرویس شارژ دوستان به سادگی و تنها با شماره گیری کد دستوری زیر، برای سیم کارت اعتباری شما در کشورهای مقصد رومینگ شارژ ارسال کنند:
# شماره فرد دریافت کننده شارژ *رمز 16 رقمی شارژ *141*
همچنین میتوانید از دوستان و آشنایان خود در ایران بخواهید از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من ، وب اپلیکیشن ایرانسل من(PWA) ، سامانه خرید آنلاین شارژ ایرانسل و سامانه پرداخت آنلاین قبض سیمکارت دائمی سیم کارت اعتباری شما را شارژ و یا بدهی سیم کارت دائمی تان را پرداخت نمایند.
-
بررسی موجودی شارژ سیم کارت اعتباری و صورتحساب سیمکارت دائمی
برای بررسی موجودی شارژ سیم کارت اعتباری و صورتحساب سیمکارت دائمی خود کافیست کد دستوری #2*1*555* را شماره گیری نمایید.
-
خدمات رومینگ ایرانسل در آسمان
مشترکین ایرانسل می توانند در طول پرواز نیز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و حتی اینترنت همراه استفاده کنند. مکالمه های این سرویس با هزینه 9000 تومان در دقیقه محاسبه می شوند. همچنین هر پیامک ارسالی معادل 3000 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 70000 تومان هزینه خواهد داشت. برای استفاده از این سرویس ویژه، کافیست سرویس رومینگ مشترک پیش از خروج از کشور فعال شده باشد تا پس از برخاستن هواپیما تنها با روشن کردن گوشی خود قادر باشند از خدمات مذکور بهره مند شوند.
لطفا توجه داشته باشید که استفاده از این سرویس در صورت سفر با این خطوط هواپیمایی امکان پذیر است:
Aeroflot، All Nippon Airways، AZAL، British Airways، Cebu Pacific Air، Egyptair، Emirates، Etihad، Hong Kong Airlines، Iberia، Libyan Airlines، Oman Air،Philippine Airlines، Qatar Airways، Royal Jordanian، Saudia، Singapore Airlines، TAM Airlines.
نکته:
- برای استفاده از خدمات رومینگ بینالملل، باید آن را قبل از سفر فعال کنید.
- مطمئن شوید که ایرانسل با کشور مقصد، دارای توافقنامه رومینگ بینالملل است.
- برای سیمکارتهایی که در حالت رومینگ بینالملل هستند (اعتباری و دائمی)، هزینه تماس ورودی و خروجی به صورت دقیقهای محاسبه میشود.
- امکان استفاده از طرح «کنترل مصرف اینترنت» در حالت رومینگ بینالملل وجود ندارد.
- امکان استفاده از رومینگ بینالملل برای کلیه مشترکان سازمانی، به جز در مواردی که مشترک دارای خدمات APN و MVPN باشد، وجود دارد.
- استفاده از هدیه شارژ شگفتانگیز، در حالت رومینگ امکانپذیر نیست.
- امکان استفاده از طرحهای تعرفه و بستههای افزایشی (بهجز بستههای مختص رومینگ) در حالت رومینگ وجود ندارد.
- خدمات «آهنگ پیشواز»، «پیشواز شخصی»، «عبادت» و «آوای ناشنوا» در حالت رومینگ پخش نمیشوند.
- جهت استفاده از اینترنت همراه نیازی به استفاده از اینترنت اپراتور مقصد نیست و باید تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی موجود و گزینه خدمات «اینترنت و رومینگ داده (Data roaming)» در گوشی فعال باشد.
- با توجه به احتمال رومینگ خودکار بر روی اپراتورهای کشورهای همسایه در مناطق مرزی، در پایان سفر میتوانید با شمارهگیری کددستوری #2*1111*، سوپراپلیکیشن ایرانسلمن یا وباپلیکیشن ایرانسل من(PWA) خدمات رومینگ خود را غیرفعال کنید.
آیا مطالب ارائه شده برای شما مفید بود؟
در صورتی که نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتری دارید، با استفاده از روشهای زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید
با انتخاب در پایین صفحهٔ وبسایت، سوالهایتان را آنلاین از ما بپرسید!
میتوانید در منوی سمت راست اپلیکیشن ایرانسلمن، در قسمت «ارتباط با ما» یا «چت آنلاین» درخواست یا شکایت خود را ثبت و پیگیری کنید.
میتوانید سوالها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با منشن کردن irancellsupport@ در توییتر مطرح کنید؛ ما ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهیم بود.
از طریق سامانه هوشمند پشتیبانی و راهنمایی ایرانسل با نام کاربری irancellcrmbot@ در پیامرسان گپ هر ساعتی از شبانه روز و در کمترین زمان ممکن میتوانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و خدمات ایرانسل و یا ارجاع و پیگیری درخواستهای خود اقدام کنید.
در اینستاگرام برای تماس با همکاران ما و مطرحکردن پرسشها، درخواستها، پیشنهادها و انتقادهایتان دو راه ارتباطی وجود دارد:
۱. صفحه رسمی شرکت ایرانسل (irancell@) که در آن میتوانید علاوه بر مشاهده آخرین خبرها، جدیدترین محصولات و خدمات، مسابقهها و جشنوارهها و طرحهای تخفیفی و … پرسش، درخواست یا پیام خود را برای همکاران ما بفرستید تا در اسرع وقت به آن پاسخ بدهند.
۲. صفحه اختصاصی پاسخگویی به مشتریان (irancell_help@) که وظیفه اصلیاش پاسخگویی به پرسشها و مشکلات احتمالی شماست. آموزشها و اطلاعرسانیهای مختلفی که همه به نوعی سعی در پاسخ به پرسشهای متداول شما دارند نیز در این صفحه قرار داده میشوند.
تماس از خطوط تلفن همراه و ثابت
برای دریافت خدمات تلفن و اینترنت همراه، اینترنت ثابت نسل ۴ میتوانید از طریق خطوط زیر با همکاران ما در تماس باشید.
- تماس با 700 از خطوط ایرانسل و 09377000000 از سایر خطوط برای خدمات تلفن و اینترنت همراه
- تماس با 707 از خطوط ایرانسل و 09377070000 از سایر خطوط برای خدمات اینترنت ثابت