رشد ۴۳ درصدی شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل
درحال حاضر بیش از ۴۵ میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق روشهای مختلف وجود دارد که از جمله آنها ۳۳ هزار و ۸۸۹ نقطه آن خودپردازها، ۵۶۰ نقطه وب کیوسکها، دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۰۲ پایانه فروشگاهی، هشت هزار و ۶۳۷ عاملیت فروش و خدمات و ۴۴۰ هزار فروشنده هستند.
محمود طلایی در مراسم بهرهبرداری از نخستین شبکه نسل چهارم در ایران که از سوی ایرانسل در شهر مشهد راه اندازی شد، افزود: اهم فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع ایجاد ۴۲ مرکز خدمات مشترکان در تمامی مراکز استانها به اضافه شهرهای بابل، کیش و قشم با اختصاص فضایی بالغ بر ۴۷۰۰ متر مربع و پرسنلی بیش از ۱۹۰ نفر، ارتقای سیستم فروش و توزیع از مدل متمرکز به مدل غیرمتمرکز (طرح فروش منطقهای و استانی) و تمرکز بر توسعه فروش الکترونیکی بوده است.
وی گفت: درحال حاضر بیش از ۴۵ میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق روشهای مختلف وجود دارد که از جمله آنها ۳۳ هزار و ۸۸۹ نقطه آن خودپردازها، ۵۶۰ نقطه وب کیوسکها، دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۰۲ پایانه فروشگاهی، هشت هزار و ۶۳۷ عاملیت فروش و خدمات و ۴۴۰ هزار فروشنده هستند.
به گفته وی، طرحریزی و عملیاتی کردن سیستم جامع ارزیابی عملکرد شبکه توزیع، تولید و توزیع کارت شارژهای ۱۰ هزار ریالی با استاندارد تعریف شده، تسهیل ورود توزیع کنندگان غیرالکترونیک به حوزه فروش الکترونیک از طریق روش های نوین الکترونیک، بکارگیری طرح تحویل فوری (Plug & Play) در شبکه توزیع وایمکس، عرضه سیمکارتهای دائمی iSIM، فروش آنلاین سیمکارتهای دائمی و اعتباری (OLR) و توسعه شبکه فروش در حوزه الکترونیک و بانکی را از دیگر فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع عنوان کرد.
طلایی افزود: انواع روشهای دسترسی به خدمات فروش در شبکه ایرانسل نیز از طریق *۷# پرداخت همراه ایرانسل، *۱۰۰#، وبسایت ایرانسل، سایتهای اینترنتی بانکها و شبکههای فروش اینترنتی، فروش از طریق USSD، شارژ مستقیم (e-charge)، خود پرداز(ATM) ۲۵ بانک در شبکه بانکی کشور، پایانه فروشگاهی (POS)، وب کیوسک، سامانه فروش از طریق تلفن (IVR)، روش خط به خط و نرمافزارهای همراه بانک هستند.
معاون فروش و توزیع ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از ۸۱۸ نفر آماده پاسخگویی و حل مشکلات تمامی مشرکین ایرانسل در بزرگترین مجموعه مرکز تماس خاور میانه هستند و مراکز تماس منطقهای نیز درحال حاضر در تهران، تبریز، شیراز و مشهد به منظور حصول اطمینان از پشتیبانی پیوسته مشترکان در شرایط اضطراری راهاندازی شدهاند.
او افزود: ارایه سرویسهای پیشرفته از جمله سامانه پاسخگویی خودکار(IVR) و استفاده از سیستمهای یکپارچه پیشرفته مدیریت روابط مشتریان (CRM)، پیادهسازی سیستم نظرسنجی از مشترکان بعد از پابان هر تماس با مرکز تماس جهت تجمع نظرات و بکارگیری آن به منظور ارتقای رضایتمندی مشترکان و ارسال در لحظه اطلاعات موردنظر مشترک از طریق بستر پیامک از جمله خدمات مرکز خدمات مشتریان ایرانسل است و استفاده از برنامه کاربردی پیامک هوشمند درخصوص دریافت بازخورد مشکلات مطروحه مشترکان نیز در دستور کار است.
طلایی گفت: در حوزه راهکارهای سازمانی، ایرانسل با تکیه بر اینکه هر نیاز ارتباطی یک سازمان، یک راهکار مخصوص به خود میخواهد، مجموعهای از راهکارهای ارتباطاتی جامع (END TO END) با ویژگیهایی از جمله تشخیص و تعریف نیاز ارتباطی با مشارکت سازمان یا شرکت مربوطه، طراحی راهکار متناسب با نیازمندی های تعریف شده، کمک و ارائه مشاورههای لازم برای ایجاد زیرساختهای موردنیاز و اجرا و عملیاتی کردن راهکار با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده به سازمانها و شرکتها ارایه میدهد.
او افزود: اهم فعالیتها در حوزه راهکارهای سازمانی، طراحی و ایجاد ساختار سازمانی مستقل برای توسعه راهکارهای سازمانی متناسب با نیازهای سازمانها و صنایع مختلف، اصلاح فرایندها و طرحریزی مدل جدید ارتباط با مشتری، تخصیص و آمادهسازی تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته اختصاصی برای راهکارهای سازمانی، توسعه راهکارهای نوآورانه با هدف سهولت در ارتباطات و توسعه کسب و کار شرکتها، شناسایی نیازمندیهای شرکتهای تجاری (B2B) و سازمانهای دولتی و عمومی (B2G)، تمرکز بر حوزه ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) و توسعه راهکارهای مربوطه، ارایه سرویسهای اختصاصی انتقال داده به بخش عمده بانکهای کشور و همکاری با موسسات و شرکتهای مختلف به منظور توسعه راهکارهای سازمانی هستند.