رشد ۲ برابری استفاده از خدمات رومینگ دیتای ایرانسل در اربعین حسینی(ع)
زائران اربعین حسینی (ع) امسال ۲ برابر بیشتر از سال قبل از خدمات رومینگ دیتای ایرانسل استفاده کردند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، امسال علاوه بر ارائه ۱۰ مگابایت دیتای رایگان روزانه به زائران اربعین حسینی (ع)، بستههای ویژهای نیز ارائه شد که مشترکان در مدت ارائه این خدمات ۲ برابر بیشتر از خدمات ارائه شده در اربعین حسینی (ع) سال ۹۶ استفاده کردهاند.
ایرانسل به مناسبت ایام سوگواری در اربعین حسینی (ع) سال ۹۷ با ارائه بستههای ویژه برای ایام تا ۹۵ درصد تعرفه اینترنت را نسبت به تعرفه آزاد کاهش داد و ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از خدمات ایرانسل بهره بردند.
براساس آمارهای به دست آمده برای ارزیابی میزان تهیه بستههای دیتای ارائه شده ایرانسل در کشور عراق، امسال بستههای مقرون به صرفه رومینگ دیتای ارائه شده با استقبال چشمگیرتری روبرو شدند و زائران ۳ برابر بیشتر از سال قبل اقدام به تهیه آنها کردند.
علاوه بر ارائه بستههای ویژه اربعین حسینی (ع)، ایرانسل امسال نیز خدماتی نظیر بررسی و ایجاد پوشش و ظرفیت مناسب شبکههای ۲G/۳G/۴G/WiFi در مسیرها و پایانههای مواصلاتی را با توجه به پیشبینی حضور تعداد بسیار زیاد زائران در این نقاط در نظر گرفته بود تا مشترکان همواره ارتباطی پایدار داشته باشند. بر این اساس ایرانسل ۱۵۸ سایت دائمی و موقت مخصوص پوشش دهی این پایانهها را به آخرین تکنولوژیها مجهز کرد که این تلاشها منجر به استفاده بیشتر و پایدارتر مشترکان از خدمات WiFi رایگان ایرانسل در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه شد.
از دیگر اقدامات ایرانسل میتوان به توسعه ظرفیت ارتباطی رومینگ بینالملل برای خدمات مکالمه و دیتا با اپراتورهای عراقی از طریق پشتیبانی شرکت ارتباطات زیرساخت، ایجاد بستر ارتباطی برخط بین کارشناسان فنی ایرانسل و اپراتورهای عراقی به منظور پایش لحظه به لحظه پایداری و کیفیت حداکثری خدمات رومینگ بینالملل نیز اشاره کرد.
ایرانسل با پایش شبانه روزی خدمات رومینگ بین الملل خود در ایام اربعین حسینی (ع) همواره سعی در ایجاد بالاترین سطح تجربه کیفیت رومینگ بین الملل را برای زائران اربعین حسینی (ع) داشت.
علاوه بر این نمایندگان ایرانسل با استقرار در ۱۱ نقطه از شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و جاده نجف به کربلا، به صورت شبانهروزی به ارائه خدمت به زائران پرداختند. حضور گسترده و شبانهروزی تیمهای پشتیبانی در پایانههای مرزی، شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و طول مسیر راهپیمایی جهت راهنمایی و ارائه خدمات مورد نیاز زائران، از ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز شد و به مدت ۲ هفته ادامه داشت.
کارشناسان ایرانسل به صورت ۲۴ ساعته، خدماتی از جمله انجام تنظیمات دیتای تلفن همراه و فعالسازی بستههای ویژه اربعین، تنظیمات رومینگ و برقراری ارتباط رایگان برای زائرانی که به هر علتی قادر به برقراری تماس نبودند را ارائه کردند.