قرارداد مشترکین

.

ضوابط و شرایط استفاده مشترکان از خدمات شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل



۱.تعریف واژگان:

عبارات و اصطلاحات به کار برده شده در این قرارداد هر یک دارای معنایی به شرح ذیل می باشد مگر آنکه به نحو دیگری تصریح شده باشد.

۱-۱- «اپراتور» عبارت است از شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل («ایرانسل») که به موجب موافقت نامه پروانه شماره ۹۶۰۴/۱۰ صادره از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه فعالیت دارد. نام تجاری این شرکت ام تی ان ایرانسل است و دفتر مرکزی آن در تهران، میدان هروی، خیابان شهید پناهی نیا، خیابان زندی، کوچه قادری، کوچه علیدوست، پلاک ۵ واقع است.

۲-۱- «اعتبار» عبارت است از مبلغ ریالی یا بسته قابل استفاده در شبکه برای مشترک که شرکت ایرانسل اجازه استفاده از خدمات شبکه را بر اساس آن و تا سقف مشخص به مشترک می دهد.

۳-۱- «بارگذاری» عبارت است از بارگذاری فیزیکی اطلاعات مورد نیاز بر روی یک کارت یا فیش شارژ دارای اعتبار یا یک کارت تقویتی معتبر در سیستم پیش پرداخت اپراتور به نحوی که حساب مشترک از اعتبار لازم برای مکالمه، دوره دسترسی و یا تخفیفات مقرره برخوردار گردد. 

۴-۱- «برگه تعرفه» عبارت است از فرم درخواستی که ام تی ان ایرانسل هر زمان بر اساس آن و پس از تایید اپراتور هزینه خدمات خود را از مشترک دریافت می کند. در صورت درخواست مشترک ام تی ان ایرانسل برگه تعرفه را در اختیار وی قرار خواهد داد.

۵-۱- «بسته» عبارت است از بسته مشتمل بر برگه اطلاعات حاوی شرح خدمات شبکه و سیم کارت که مشترک هنگام خرید سیم کارت دریافت می کند.

۶-۱- «تجدید» عبارت است از تجدید یک یا چند باره این قرارداد توسط طرفین (مشترک و اپراتور) به طریقی که با هم توافق خواهند کرد.

۷-۱- «تجهیزات پایانه» عبارت است از یک پایانه ارتباطات سیار و لوازم جانبی آن که مشترک از آن برای ارسال و دریافت پیام از طریق شبکه استفاده می کند(عموما از آن تحت عنوان دستگاه تلفن همراه یاد می شود).

۸-۱- «تمدید» عبارت است از تمدید زمان اعتبار این قرارداد به دفعات متعدد و برای مدتی معین. 

۹-۱- «ثبت نام» فرآیندی است که بر اساس آن متقاضی با مراجعه به دفاتر خدمات و یا فروشندگان ایرانسل نسبت به خرید سیم کارت و ثبت مشخصات شناسنامه ای و کارت ملی خود (یا گذرنامه برای اتباع خارجی) با ارائه مستندات قانونی اقدام کند و هویت وی توسط ایرانسل و یا عاملین مجاز فروش  احراز گردد. 

۱۰-۱- «جی.اس.ام.» عبارت است از سیستم جهانی ارتباطات سیار به نحوی که ساختار مشخصات آن توسط موسسه استانداردهای فنی اروپا (ETSI)تعریف شده است.

۱۱-۱- «خدمات ارزش افزوده» عبارت است از خدمات ثانویه که توسط ام تی ان ایرانسل یا اپراتور ارائه شده و بخشی از خدمات شبکه است با این تفاوت که این خدمات ممکن است تحت گزینه های خاص و با صرفنظرکردن از دیگر گزینه ها یا اینکه به موجب پرداخت هزینه های اضافه در اختیار مشترک قرار گیرد. ام تی ان ایرانسل می تواند هر زمان به صلاحدید خود خدمات مذکور را عرضه و یا ازارائه آن خودداری نماید.

۱۲-۱- «خدمات شبکه» عبارت است از خدمات شبکه مخابرات ارتباطات سیار از جمله خدمات ارزش افزوده که ام تی ان ایرانسل بر اساس شرایط و مفاد این قرارداد در اختیار مشترک قرار می دهد.

۱۳-۱- «درخواست» عبارت است از درخواستی که مشترک بر اساس فرم درخواست یا به هر نحو دیگری برای تامین و یا نصب تجهیزات پایانه، سیم کارت و یا خدمات شبکه به ام تی ان ایرانسل ارائه میدهد.

۱۴-۱- «دسترسی» عبارت است از توانایی مشترک برای ارسال و دریافت پیام از طریق شبکه که از طرف ام تی ان ایرانسل در اختیار مشترک قرار می گیرد.

۱۵-۱- «دفتر ام تی ان ایرانسل» عبارت است از دفتر مرکزی شرکت که نشانی آن در بند ۱-۱ ذکر شد. این عبارت شامل شعب ام تی ان ایرانسل و دفاتر هر یک از کارگزاران یا شرکت های وابسته که ازسوی ام تی ان ایرانسل یا دیگر شرکتها فعالیت می کنند نمی شود.

۱۶-۱- «دوره اعتبار» عبارت است از دوره اعتبار محصول، خدمات شبکه یا خدمات ارزش افزوده که هر زمان در برگه تعرفه یا تبلیغات فروش مشخص می شود.

۱۷-۱- « دوره اولیه» عبارت است از یک دوره نود (۹۰) روزه که طی آن با رعایت مقررات مواد ۲ ( آغاز قرارداد)، ۵ (تعلیق قرارداد) و ۷ (نقض قرارداد) مشروط به انجام تعهدات مشترک ام.تی.ان.ایرانسل به مشترک اجازه دسترسی به شبکه را می دهد. این دوره از زمان قبول فرم ثبت نام مشترک یا فعال کردن سیم کارت مشترک– هر کدام که زودتر باشد - محاسبه می شود.

۱۸-۱- «دوره دسترسی» به شرح ذیل تعریف می شود:
 
۱-۱۸-۱- در رابطه با تعرفه پرداخت ماهیانه، دوره دسترسی عبارت است از هر دوره یک ماهه در طول اجرای این قرارداد که طی آن ام تی ان ایرانسل اجازه دسترسی مشترک به شبکه را می دهد مشروط بر اینکه مشترک نیز به تعهدات خود به شرح مندرج در این قرارداد عمل نماید. این دوره های یک ماهه از تاریخی که مشترک فرم های ثبت نام را تکمیل می کند محاسبه خواهد شد.

۲-۱۸-۱- در رابطه با تعرفه پیش پرداخت، دوره دسترسی عبارت است ازیک دوره دسترسی (که مدت آن) بر روی کارت شارژ که توسط مشترک مورد استفاده قرار می گیرد مشخص شده است به این شرط که هر بار حداکثر نود روزاعتبار در اختیار حساب مشترک قرار گیرد.
این دوره از تاریخ آغاز استفاده از کارت شارژ (یا از زمان تایید دریافت اعتبار مقتضی ازمشترک) محاسبه می شود. چنانچه دوره دسترسی در بالاترین حد خود(۹۰ روز) قرار داشته باشد و دوره دسترسی جدیدی خریداری شده و به حساب واریز شود این دوره جدید از دست رفته تلقی خواهد شد. معذالک در صورت از دست رفتن دوره دسترسی، اعتبار واریز شده به حساب مشترک برای حساب وی منظور خواهد شد.
 
۱۹-۱- «سازمان» عبارت است از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به موجب قانون، امر نظارت بر کار اپراتور را به عهده دارد.

۲۰-۱- کمیسیون : کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

۲۱-۱- «سیم کارت» عبارت است از قطعه هویت مشترک که حاوی شماره شناسایی بین المللی سیم کارت و شماره اختصاصی مشترک (شماره تلفن همراه) است که پس از فعال شدن آن توسط ام.تی.ان. ایرانسل به مشترک که در حال استفاده از تجهیزات پایانه است اجازه می دهد به خدمات شبکه دسترسی پیدا کند.

۲۲-۱- «شبکه» عبارت است از سیستم دیجیتال تلفن همراه که توسط اپراتور ایجاد و مدیریت می شود. 

۲۳-۱- «شماره اختصاصی مشترک(MSISDN)» عبارت است از شماره تلفن همراه که بر روی هر سیم کارت تعبیه شده است. 

۲۴-۱- «شماره شناسایی بین المللی سیم کارت (ICC)» عبارت است از شماره شناسه خاص هر سیم کارت که توسط تولید کننده سیم کارت بر روی آن تعبیه می‌شود.

۲۵-۱- «طرح تعرفه» عبارت است از هر یک از طرحهای تعرفه که بر اساس آن خدمات شبکه در اختیار مشترک قرار می گیرد. طرحهای تعرفه در برگه تعرفه شرح داده شده است. این طرحها بر اساس نرخ یا هزینه های کاربری، خدمات ارزش افزوده و دیگر متغیرهایی که هر زمان توسط ام.تی.ان.
ایرانسل یا اپراتور تعیین می شود با یکدیگر متفاوت هستند. تعیین این عوامل بر اساس قیود و شرایط و پس از تایید «سازمان» انجام می گیرد.

۲۶-۱- «فرم درخواست» عبارت است از فرم درخواست یا ثبت نام که در هنگام ثبت نام توسط مشترک یا از جانب وی تکمیل می شود.

۲۷-۱- «فعالسازی» عبارت است از فرایندی که بر اساس آن ام تی ان ایرانسل اجازه می دهد که یک سیم کارت بر اساس شرایط مندرج دراین قرارداد در شبکه فعال شود.

۲۸-۱- «فیش شارژ»: به کارت شارژ مراجعه کنید.

۲۹-۱- «قرارداد» عبارت است از ضوابط و شرایط مندرج و مورد قبول در این توافق نامه به همراه هر سند دیگری که در ارتباط با اشتراک شبکه و یا خدمات شبکه فیمابین مشترک و اپراتور تنظیم شده است.

۳۰-۱- «کارت تقویتی» عبارت است از یک کارت یا فیش شارژ که مشترک را قادر می سازد که با رعایت مفاد ماده ۶ (حدود مسئولیت ها) هزینه های تماس را بر اساس موارد مندرج در تعرفه های تبلیغاتی برای دوره اعتبار مورد نظر کاهش دهد.

۳۱-۱- «کارت شارژ» عبارت است از کارتی که مشترک به واحد پول رایج جمهوری اسلامی ایران (ریال) خریداری می کند و به موجب آن اجازه دسترسی به خدمات شبکه و استفاده از این خدمات را تا حد اعتبار تعیین شده بر روی کارت و یا در طول دوره دسترسی تعیین شده بر روی کارت در اختیار می گیرد. 

۳۲-۱- «کیت» (Kit): به «بسته» مراجعه کنید.

۳۳-۱- «مشترک» عبارت است از هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب قرارداد، دسترسی شبکه اپراتور را در اختیار داشته و به این شبکه متصل است. مشخصات مشترک در فرم درخواستی که به نحو مقتضی تکمیل شده درج شده است.

۳۴-۱- «نصب» عبارت است از نصب تجهیزات پایانه در یک وسیله نقلیه یا دیگر نقاطی که در فرم
درخواست مشترک مشخص شده است.
 
۳۵-۱- «هزینه» یا «هزینه ها» عبارت است از وجوهی که اپراتور هر زمان در قبال خدمات شبکه بر اساس جزئیات مندرج در برگه تعرفه وضع می کند.

۳۶-۱- «هزینه اتصال» عبارت است از هزینه ای که ام تی ان ایرانسل در قبال فعالسازی سیم کارت مشترک به حساب وی منظور می نماید.

۳۷-۱- «هزینه ماهانه خدمات» عبارت است از هزینه ماهانه ای که ام تی ان ایرانسل در قبال دسترسی مشترک به خدمات شبکه و استفاده وی از این خدمات مطابق برگه تعرفه به حساب وی منظور می کند.

۳۸-۱- «هزینه های کاربری» عبارت است از هزینه هایی که ام تی ان ایرانسل در ازای خدمات ثبت شده شبکه مطابق با برگه تعرفه از مشترک دریافت می کند. 

۳۹-۱- «یک ماه» عبارت است از دوره ای که راس ساعت صفر در روزی خاص از تقویم شمسی ( که ام تی ان ایرانسل تعیین می کند) شروع شده و تا ساعت صفر روز مشابه در ماه بعد ادامه می یابد. 

۴۰-۱- تراکنش: استفاده از خدمات ارائه شده از طرف دارنده پروانه از جمله افزایش اعتبار توسط مشترک به استثنای پیامک های انبوه و یا کنترلی ارسالی به وسیله دارنده پروانه که از اراده مشترک خارج است.

۴۱-۱- قطع یک طرفه : فرآیندی است که طی آن امکان برقراری ارتباط (به جز تماس های صوتی با کد های خدماتی اضطراری ملی)  و ارسال پیامک از سمت مشترک سلب  و مشترک صرفا قادر به دریافت مکالمه و پیامک می باشد.

۴۲-۱- قطع دو طرفه: فرآیندی است که بر اساس آن امکان استفاده از هرگونه خدمات (به جز تماس های صوتی با کد های خدماتی اضطراری ملی) از سیم کار مشترک سلب می باشد.

۴۳-۱- سلب امتیاز: فرایندی است که بر اساس آن مجوز حضور مشترک در شبکه لغو و امتیاز سیم کارت و شماره مربوطه از مشترک سلب می شود و  دارنده پروانه امکان واگذاری شماره تخصیص یافته را به اشخاص دیگر خواهد داشت.

۴۴-۱- اطلاع رسانی: مطلع کردن مشترک در خصوص افزایش و یا کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقی مانده، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه، وضعیت اعتبار و سایر موارد ضروری با استفاده از روش های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا با استفاده از سایر روش های ارتباطی بدون دریافت هزینه.
 


۲- آغاز و خاتمه قرارداد:

۱-۲- این قرارداد از تاریخ فعالسازی سیم کارتی که ام تی ان ایرانسل در اختیار مشترک قرار داده است آغاز می شود و باید با رعایت مفاد ماده ۵ (تعلیق قرارداد) و ماده ۷ (نقض قرارداد) در طول دوره اولیه به اجرا گذاشته شود و پس از خاتمه این دوره ادامه قرارداد منوط به تمدید آن توسط اپراتور است مگر آنکه قرارداد به یکی از دو نحو ذیل خاتمه پیدا کند:

۱-۱-۲- فسخ توسط مشترک با اعلان کتبی سی روزه به ایرانسل.

۲-۱-۲- چنانچه به هر دلیلی از جمله به دلیل انقضای اعتبار پروانه ای که به موجب آن ام.تی.ان. ایرانسل به مشترک اجازه دسترسی به خدمات شبکه را داده است ام تی ان ایرانسل بلافاصله به صورت مکتوب به مشترک از خاتمه این قرارداد خبر دهد.

 
۲-۲- درخواست مشترک از اشخاص ثالث یا واسطه های تعیین شده توسط ام.تی.ان.ایرانسل درخواست از ام تی ان ایرانسل محسوب می شود و این درخواست پس از ارائه به دفتر این شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرد. پذیرش این درخواست توسط ام تی ان ایرانسل از طریق فعالسازی سیم کارت به موجب بند ۱-۲ مشخص می شود. در این صورت صرفنظر از اینکه مشترک از پذیرش سفارش خود آگاهی یافته است یا خیر این قرارداد مابین ام تی ان ایرانسل و وی لازم الاجرا خواهد بود. بدینوسیله مشترک صراحتاً از حق دریافت ابلاغیه ای در خصوص پذیرش درخواست خود صرفنظر می کند.

۳-۲- چنانچه بر اساس دیگر قراردادهای ما بین ام تی ان ایرانسل و مشترک سیم کارت جدیدی در اختیار مشترک قرار گرفته و فعال شود سیم کارت جدید تابع شرایط قرارداد جدید خواهد بود.



۳- عرضه سیم کارت، نصب و خدمات شبکه:

۱-۳- ام تی ان ایرانسل در حدود امکانات فنی یا ملاحظات تجاری خویش پاسخگوی تقاضای متقاضیان بوده و افزون بر آن تکلیفی در مقابل آنان نخواهد داشت.

۲-۳- ام تی ان ایرانسل باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بلافاصله شرایط تهیه، تحویل و یا نصب مذکور در درخواست را برآورده سازد اما در قبال هر گونه تاخیر یا لغو تهیه، تحویل و یا نصب به هر دلیل که باشد هیچ گونه تعهدی نسبت به مشترک ندارد. ام تی ان ایرانسل می تواند به تشخیص خود مشترک را به شخص ثالث که به صورت مستقل و نه به عنوان کارگزار این شرکت نصب را بر عهده می گیرد ارجاع دهد.

۳-۳- در صورتی که خدمات مورد نظر مشترک نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد ،اخذ آن به عهده مشترک خواهد بود و در صورت عدم اخذ مجوز، خسارات احتمالی بعهده مشترک بوده و نمی تواند ادعایی علیه ام تی ان ایرانسل داشته باشد.

۴-۳- تمامی موارد احتمال وارد آمدن خسارت به سیم کارت باید در هنگام تحویل سیم کارت به مشترک توسط ام تی ان ایرانسل به وی اطلاع داده شود.

۵-۳- مشترک باید در صورت آسیب، مفقودی یا سرقت سیم‌کارت خود، مراتب را بلافاصله به نحو مقتضی به ایرانسل اطلاع دهد. درغیراینصورت، عواقب ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی و مسئولیت های متعاقب آن به عهده وی خواهد بود. چنانچه سیم کارتی سرقت یا مفقود شده یا آسیب ببیند مشترک باید بلافاصله کتبا ام تی ان ایرانسل را از این موضوع آگاه کند. مشترک باید تمامی هزینه های مربوط به سیم کارت را تا زمان ابلاغ سرقت، گم شدن یا آسیب دیدن سیم کارت پرداخت کند. پس از درخواست مشترک ام تی ان ایرانسل در اسرع وقت مبادرت به صدور سیم‌کارت جایگزین برای وی می کند. اما این شرکت می تواند برابر تعرفه هزینه ای برای صدور سیم کارت جایگزین از مشترک مطالبه کند. سرقت، گم شدن یا آسیب دیدن سیم کارت یا صدور سیم کارت جدید یا ارائه شماره جدید به هر دلیلی که باشد نمی تواند منجر به فسخ این قرارداد شود و این قرارداد همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

۶-۳- چنانچه مشترک مالکیت سیم کارت خود را به فرد دیگری انتقال دهد باید بلافاصله ام تی ان ایرانسل را به نحو مقتضی از این موضوع آگاه نموده و مراحل انتقال مالکیت را انجام دهد. تا زمان انجام چنین ابلاغی مشترک در قبال تمامی هزینه های مرتبط با سیم کارت مسئول خواهد بود. مالک جدید سیم کارت باید مشخصات خود را در فرم هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است ثبت کند. در صورت احراز هرگونه انتقال سیم‌کارت به اشخاص ثالث بدون رعایت ضوابط نقل و انتقال، ایرانسل مجاز به غیرفعالسازی سیم‌کارت بوده و هیچگونه ادعایی از سوی مشترک در این خصوص مسموع نخواهد بود.

۷-۳- بدینوسیله مشترک متعهد می شود که:
 
۱-۷-۳- از خدمات شبکه برای مقاصد نامناسب، غیر اخلاقی یا غیر قانونی استفاده نکند. وی همچنین متعهد می شود از خدمات شبکه به نحوی که موجب وارد آمدن خسارت به اشخاص یا داراییهای آنها شده یا منجر به ایجاد اختلال در شبکه یا خدمات شبکه ام تی ان ایرانسل یا دیگر اپراتورها می شود استفاده نکند در این صورت مشترک مسئول تمام پیامدهی ناشی از عمل خود خواهد بود.

۲-۷-۳- از تجهیزات پایانه مورد تایید ام تی ان ایرانسل استفاده کند و از تمامی قوانین و مقررات مراجع ذیصلاح و نیز دستورالعملهای ام تی ان ایرانسل برای استفاده از تجهیزات پایانه، خدمات شبکه و سیم کارت متابعت و پیروی کند.

۳-۷-۳- مشترک هیچ گونه حق مالکیت معنوی یا منافعی در خصوص نرم افزار، شماره اختصاصی مشترک و شماره شناسایی بین المللی سیم کارتی که در اختیار وی قرار گرفته ندارد.

۴-۷-۳- مشترک یا افرادی از جانب وی نباید به هیچ وجه مبادرت به دستکاری یا تغییر نرم افزار، شماره اختصاصی مشترک و شماره شناسایی بین المللی سیم‌کارت کنند. در این صورت مشترک مسئول تمام پیامدهای ناشی از عمل خود می باشد.
 
۸-۳- ام تی ان ایرانسل می تواند به تشخیص خود مبادرت به ارائه خدمات ارزش افزوده و تعیین هرگونه هزینه بر مبنای تعرفه ها برای این خدمات کند یا اینکه به ارائه چنین خدماتی پایان دهد. چنانچه ام تی ان ایرانسل به ارائه خدمات ارزش افزوده ای که در قبال آن هزینه اشتراک دریافت می شود پایان دهد پس از آن در قبال این خدمات هیچگونه هزینه ای از مشترک دریافت نخواهد شد. هنگامی که مشترک از یکی از تعرفه هایی استفاده می کند که شامل ارائه خدمات ارزش افزوده رایگان است، ام تی ان ایرانسل می تواند به تشخیص خود و بدون ابلاغ به مشترک بدون آنکه هزینه های ماهانه خدمات را کاهش دهد یا مبالغی را به مشترک مسترد کند، مبادرت به تغییر، قطع یا جایگزینی چنین خدماتی کند.

۹-۳- علیرغم فعال بودن سیم کارت نمی توان از آن برای برقراری ارتباط از طریق سرویس رومینگ بین المللی استفاده کرد و تنها در صورتی که مشترک به نحو مقتضی و مدنظر ام تی ان ایرانسل و از پنج (۵) روز کاری قبل کتبا از این شرکت درخواست کرده باشد، برای دوره محدودی از چنین خدماتی برخوردار خواهد شد. ام تی ان ایرانسل می تواند بدون نیاز به ارائه دلیلی به مشترک از ارائه چنین خدماتی به وی امتناع کند و نیز می تواند به تشخیص خود از مشترک بخواهد پیش از آنکه این خدمات به وی ارائه شود مبلغی را به عنوان سپرده به حساب ام تی ان ایرانسل واریز کند.

۱۰-۳- ام تی ان ایرانسل همچنین این حق را برای خود محفوظ می دارد که چنانچه تشخیص دهد از سرویس رومینگ بین المللی سوء استفاده می شود بدون آنکه نیاز به توضیح به مشترک داشته باشد مانع از برقراری تماسهای بین المللی توسط سیم کارت مدنظرشود.

۱۱-۳- مشترک باید به محض آگاهی از ارتکاب جرایم و تخلفات جهت مبادله و انتقال غیرمجاز ارتباطات مخابراتی و رایانه‌ای با سیم‌کارت ذیل نام خود، مراتب را به ایرانسل اطلاع دهد؛ درغیراینصورت عواقب ناشی از آنها به عهده مشترک خواهد بود.



۴- هزینه ها:

۱-۴- مشترک باید در قبال برخورداری از خدمات شبکه، سیم کارت و هر یک از محصولات و یا خدماتی که توسط ام تی ان ایرانسل ارائه می شود خواه وی از این خدمات استفاده می کند یا خیر هزینه ای بر اساس برگه تعرفه به ام تی ان ایرانسل پرداخت کند.

۲-۴- ام تی ان ایرانسل می تواند پس از ابلاغ کتبی به مشترک مبادرت به تغییر این هزینه ها کند و تغییر هزینه ها را از تاریخ تعیین شده در این ابلاغیه اعمال کند.

۳-۴- به جز در مواردی که کتبا توافقات دیگری با ام. تی.ان. ایرانسل به عمل آمده باشد، مشترک باید پرداختهای خود را به ام تی ان ایرانسل به نحو ذیل انجام دهد:
 
۱-۳-۴- پرداخت بابت ارائه و تحویل تجهیزات پایانه و یا سیم کارت به صورت کامل و در هنگام تحویل و در قبال دریافت رسید.

۲-۳-۴- در مورد خدمات ماهانه در صورت اعمال پذیر بودن قبلا و در مورد دیگر هزینه ها یک ماه بعد به صورت کامل و در مدت ۲۱ روز پس از تاریخ صورتحساب موضوع بند ۷-۴. پرداخت باید در دفاتر ام تی ان ایرانسل یا در بانکهایی که هر زمان این شرکت تعیین می کند انجام گیرد. در شرایطی که پرداخت از طریق دستور پرداخت بدهی، دیگر ابزار الکترونیکی یا دیگر انواع واسطه صورت می گیرد بانک مشترک یا دیگر واسطه ها باید به عنوان عامل مشترک عمل کرده و مشترک تنها در صورتی به تعهدات خود عمل کرده است که پرداختها به دفاتر ام تی ان ایرانسل یا به بانکهای طرف قرارداد آن ارائه شده باشد. ام تی ان ایرانسل این پرداخت را به عنوان مبلغی که مشترک برای حساب خود پرداخت کرده در نظر می گیرد.
 
۴-۴- صرفنظر از مفاد بند ۳-۴ ام تی ان ایرانسل می تواند پس از ارائه ابلاغ کتبی به مشترک تشریفات و شرایط صدور صورتحساب و پرداخت آن را تغییر دهد.

۵-۴- چنانچه ام تی ان ایرانسل خواستار پرداخت هزینه خدمات ارائه شده به مشترک از طریق دستور پرداخت بدهی گردد مشترک در موارد ذیل مبادرت به نقض این قرارداد کرده است:
 
۱-۵-۴- در صورتی که بدون کسب موافقت کتبی ام تی ان ایرانسل مبادرت به لغو دستور پرداخت بدهی کند.

۲-۵-۴- در صورتی که بدون ابلاغ کتبی به ام تی ان ایرانسل و بدون آنکه این شرکت را از مشخصات بانکی جدید خود آگاه کند مبادرت به تغییر سیستم بانکی خود که دستور پرداخت بدهی بر مبنای آن صادر شده نماید.
 
۶-۴- صرفنظر از مشخصات بانکی که در فرم درخواست ذکر شده است بدینوسیله مشترک به ام تی ان ایرانسل این حق رامی دهد که بر اساس مفاد این قرارداد بدهی های مشترک به شرکت را از حسابهای وی کسر و برداشت کند.

۷-۴- مشترک باید صورتحسابهای ماهانه خود را در محلی که در هنگام ارائه درخواست مشخص شده و یا هر مکان دیگری که ام تی ان ایرانسل ممکن است هر زمان با اعلان در صورتحساب جاری مشترک یا به هر طریق دیگری مشخص کند پرداخت نماید. مشترک باید صورتحساب را کنترل کند تا از صحت محتوای آن اطمینان حاصل کند. مشترک می تواند پس از پرداخت هزینه های مربوطه خواستار صدور ریز صورتحساب خود شود. چنانچه در طول ۳۰ روز پس از صدور صورتحساب ایرادی به محتوای آن صورت نگیرد فرض بر این خواهد بود که محتوای آن صحیح می باشد.

۸-۴- هر گونه درخواست تغییر طرح تعرفه در سیستم پرداخت ماهیانه در طول مدت این قرارداد باید به تایید ام تی ان ایرانسل برسد و ام تی ان ایرانسل می تواند از مشترک هزینه تغییر تعرفه و یا هزینه اجرایی دریافت کند. چنین هزینه ای نباید بیش از مبالغی باشد که «سازمان» تعیین کرده است. علاوه بر این هر گونه تغییر طرح تعرفه یا ارتقاء برای مشترک باید بر اساس خط مشی ها وروندهای ام تی ان ایرانسل مورد ارزیابی قرار گیرد.

۹-۴- در هر زمان، احتمال تغییر و اعمال مفاد دیگر در مورد محاسبه قیمتها وجود دارد:

۱-۹-۴- محاسبه و اعمال هزینه مدت مکالمات محلی، داخلی و رایگان به یکی از طرق زیر انجام میگیرد:
در واحدهای ۶۰ ثانیه ای (دقیقه ای) و یا هر کسری از آن و همینطور به صورت ثانیه ای.
بر اساس مفاد بند ۴.۸ ، کلیه مشترکان طرح پیش پرداخت و یا پرداخت ماهانه باید امکان انتخاب نحوه محاسبه هزینه مکالمات خود را داشته باشند.
 
۲-۹-۴- محاسبه و اعمال هزینه تماسهای بین المللی به هر یک از طرق زیر امکانپذیر میباشد:
در واحدهای ۶۰ ثانیه ای (دقیقه ای) و یا هر کسری از آن و همینطور به صورت ثانیه ای.
بر اساس مفاد بند ۴.۸ ، کلیه مشترکان طرح پیش پرداخت و یا پرداخت ماهانه باید حق داشته باشند نحوه محاسبه هزینه مکالمات خود را انتخاب
کنند، البته هزینه مکالمات بین المللی مشترکان طرح پرداخت ماهانه علیرغم انتخاب گزینه محاسبه ثانیه ای، بر اساس تعرفه دقیقه ای محاسبه خواهد شد.

۱۰-۴- چنانچه کارکرد خطوط همراه پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، در هر زمان به مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال برسد، ایرانسل می تواند برای مشترک از طریق پیامک اخطار ارسال نماید، در صورتی که مشترک ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از دریافت اخطار بدهی خود را پرداخت ننماید، خط مشترک به ترتیب مقرر در ماده ۴،۱۱ حسب مورد قطع و یا سلب امتیاز خواهد شد.

۱۱-۴- چنانچه کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت دارای مبلغ سپرده و یا تضمین پرداخت، در هر زمان به ۸۰ درصد مبلغ سپرده و یا تضمین برسد، ایرانسل موضوع را از طریق پیامک به مشترک اطلاع داده و چنانچه مشترک ظرف مدت ۷۲ ساعت نسبت به بازپرداخت مبلغ اقدام ننماید، ایرانسل مجاز خواهد بود تا وفق ماده ۴،۱۲ حسب مورد تلفن مشترک را قطع و یا سلب امتیاز نماید.

۱۲-۴- مشترک باید مبالغ قابل پرداخت به ایرانسل را  به جز در مواردی که کتباً توافقات دیگری با ایرانسل به عمل آمده باشد، بر اساس نوع منتخب خود به صورت الکترونیکی یا دیگر روش‌های پرداخت مورد تأیید ایرانسل  به نحو ذیل انجام دهد : 
 
الف) در ازای دریافت صورتحساب یا حسب توافق طرفین. 

ب) مشترکین اعتباری  ( پیش پرداخت ) هزینه را  قبل از استفاده از طریق خرید طرح ، بسته افزایشی و یا ... پرداخت می نمایند. 

مشترکین ( پس پرداخت)

اول – بر اساس صورت حساب صادره : تا ۳۰ روز پس از دریافت صورتحساب 
دوم- اعلام ایرانسل در طی دوره صورت حساب: این اعلام ممکن است از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی صورت پذیرد. 
تبصره۱ :  در صورت عدم پرداخت بدهی در مهلت مقرر، دسترسی مشترک به صورت یکطرفه قطع خواهد شد.
تبصره ۲: پس از گذشت دو هفته از قطع یکطرفه و عدم پرداخت بدهی صورتحساب، ایرانسل می تواند نسب به قطع دو طرفه دسترسی مشترک اقدام نماید. 
تبصره ۳: در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک ایرانسل می تواند نسبت به تخلیه خط و سلب امتیاز از آن اقدام نماید. 
-     در صورتی که کارکرد خطوط دائمی در هر زمان به میزان حد نصاب برسد، ایرانسل می تواند تا زمان تسویه حساب نسبت به قطع دسترسی اقدام نماید. 
-     در صورت عدم پرداخت صورتحساب خطوط دائمی با هر میزان در دو دوره متوالی ایرانسل می تواند نسب به قطع آن خط اقدام نماید.


۱۳-۴- در صورتی که عدم پرداخت بدهی به دلیل فوت و یا سفر خارج از کشور (با ارائه دلایل و مستندات) بوده و خط مذکور پس از سپری شدن مهلت های مذکور واگذار نشده باشد، پس از مراجعه مشترک و یا ورثه (با ارائه گواهی انحصار وراثت) یک مهلت معقول دیگر برای پرداخت بدهی تعیین می گردد. عدم پرداخت بدهی در این مدت منجر به سلب امتیاز تلفن خواهد شد.


۵- تعلیق:

۱-۵- در صورت وقوع موارد ذیل ام تی ان ایرانسل می تواند هر زمان و بدون ابلاغ به مشترک و به هر نحو ممکن دسترسی مشترک به خدمات شبکه را به حال تعلیق درآورد:
 
۱-۱-۵- چنانچه نیاز به انجام اقداماتی در ارتباط با تغییر، نگهداری یا اصلاح شبکه یا خدمات شبکه باشد.

۲-۱-۵- چنانچه مشترک نتواند به تعهدات خود عمل کرده یا چنانچه وی برخی از شرایط قرارداد را نقض کند.

۳-۱-۵- چنانچه میزان استفاده مشترک هر زمان از حد اعتباری که ام تی ان ایرانسل به تشخیص خود تعیین و در هر مورد به مشترک اعلام می نماید فراتر رود.
 
۲-۵- در صورت وقوع هرگونه تخلف یا سوء استفاده مشترک از سیم کارت خود، ایرانسل می‌تواند بدون ابلاغ به مشترک سیم‌کارت را به صورت تعلیق درآورده و در صورت احراز قطعی تخلف به تشخیص خود سیم‌کارت را به صورت دائم غیرفعال نماید.

۳-۵- ام تی ان ایرانسل این حق را برای خود محفوظ می دارد که برای ارائه آن دسته از خدمات شبکه که بر اساس شرایط موضوع بندهای ۲-۱-۵ و ۳-۱-۵ به حال تعلیق درآمده از مشترک هزینه ای بابت اتصال مجدد دریافت کند.

۴-۵- به جز در مورد تعلیق موضوع بند ۱-۵ ، اجرای قرارداد در مدت زمان اعتبار آن نباید با وقفه مواجه شود مگر اینکه ایرانسل خلاف این روند را بپذیرد. مشترک باید در طول دوره تعلیق نیز هزینه ماهانه خدمات را بپردازد.



۶- حدود مسئولیتها:

ام تی ان ایرانسل بدون کاستن از آثار دیگر مفاد این قرارداد در موارد ذیل هیچ گونه مسئولیتی نسبت به خسارتی که در نتیجه قصور یا ترک فعل مستقیم یا غیر مستقیم خود، کارکنان و یا کارگزاران آن به مشترک وارد شده است ندارد:

۱-۶- چنانچه ام تی ان ایرانسل به هر دلیلی نتواند در تاریخ تعیین شده یا به هر نحو دیگر تجهیزات پایانه یا سیم کارت را فراهم کرده یا تحویل دهد.

۲-۶- چنانچه ارائه خدمات شبکه به هر دلیلی متوقف شود، به حال تعلیق درآید یا پایان پذیرد.

۳-۶- چنانچه با وجود آنکه مشترک برای کاهش هزینه ها خواستار تعلیق خدمات شبکه شده است، شرکت ام تی ان ایرانسل ارائه خدمات شبکه به مشترک را به حال تعلیق در نیاورد.



۷- نقض قرارداد:

۱-۷- چنانچه مشترک مبادرت به نقض هر یک از شرایط این قرارداد یا تضمیناتی که بر اساس این شرایط داده کند یا چنانچه نتواند به تعهدات خود عمل کند مثلا چنانچه نتواند در موعد مقرر مبالغ مدنظر را به ام تی ان ایرانسل پرداخت کند، ام تی ان ایرانسل می تواند بدون لطمه به سایر حقوق قراردادی خود بلافاصله و بدون ابلاغ به مشترک مبادرت به تعلیق تمام یا بخشی ازخدمات به مدت یک هفته کند و پس از آن قرارداد را فسخ نماید یا خواستار ایفای تعهدات مشترک و پرداخت تمامی بدهی های معوقه وی شود و بطور همزمان و بدون اینکه خدشه ای به سایر حقوق قراردادیش وارد شود جبران خسارات وارده را درخواست نماید. به استثنای رویه ای که ام تی ان ایرانسل بر اساس مفاد این بند برای جبران خسارت خود برمی گزیند این شرکت مجبور به انجام تعهدات خود در این قرارداد نبوده و مشترک باید تمامی هزینه های موضوع این قرارداد را اعم از اینکه زمان پرداخت آن فرا رسیده باشد یا خیر بپردازد.

۲-۷- ام تی ان ایرانسل می تواند در صورتی که اموال مشترک چه به صورت موقت یا دائمی یا چه به صورت اختیاری یا اجباری ضبط شده یا تصفیه شود یا اداره آن در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد بلافاصله و بدون اخطار به مشترک مبادرت به فسخ این قرارداد کند.

۳-۷- بدون کاستن از آثار دیگر شرایط مندرج در ماده ۷ چنانچه مشترک مفاد قرارداد را نقض یا پیش از موعد فسخ نماید و چنانچه ام تی ان ایرانسل نیزتصمیم به فسخ قرارداد بگیرد مشترک باید تمامی هزینه های ماهانه خدمات را تا پایان دوره اولیه یا دوره تجدید شده (هر یک که بر این قرارداد قابل اعمال باشد) به ام تی ان ایرانسل پرداخت کند.

۴-۷- مشترک می تواند هر گونه اختلافی را که در ارتباط با در دسترس بودن خدمات شبکه میان وی و ام تی ان ایرانسل به وجود آمده است به «سازمان» یا نماینده برگزیده آن سازمان ارجاع دهد.



۸- شرایط عمومی:

۱-۸- چنانچه مشترک نتواند در موعد مقرر بدهی های خود را به ام تی ان ایرانسل پرداخت کند آنگاه ضمن حفظ سایر حقوق ام تی ان ایرانسل موضوع بند ۷، مشترک باید ماهانه خسارتی معادل ۲ درصد از مبلغ بدهی را به این شرکت پرداخت کند.

۲-۸- تمامی هزینه ها و قیمتهای این قرارداد یا هر برگه تعرفه بدون در نظر گرفتن هر نوع مالیات و حقوق دیوانی (در فروشهای کلی، خدمات، مشارکت یا هر نوع مالیات یا حقوق دیوانی متصور) محاسبه شده و در صورت وجود مسئولیت پرداخت آن به عهده مشترک است.

۳-۸- حقوق و تعهدات مشترک در چارچوب این قرارداد قابل انتقال به غیر نیست. اما ام تی ان ایرانسل می تواند حقوق وتعهدات خود را در چارچوب این قرارداد پس از ابلاغ کتبی به مشترک به هر شخص ثالث دیگری واگذار نماید.

۴-۸- ام تی ان ایرانسل می تواند در صورت بروز هر گونه تغییر در مالیاتها، قوانین، مقررات، قیود وام تی ان ایرانسل مشترک را کتبا از چنین تغییراتی مطلع می کند.

۵-۸- این سند حاوی تمامی توافقات حاصل شده میان طرفین در مورد مسائل مندرج در قرارداد است و هیچگونه تضمین، تعهد یا ادعای دیگری از جانب ام تی ان ایرانسل یا کارگزاران یا عاملان این شرکت به مشترک اعمال نمی شود.

۶-۸- تساهل، مدارا و تمدید زمان این قرارداد که ام تی ان ایرانسل در قبال مشترک نشان دهد به هیچ وجه به حقوق ایرانسل خد شه ای وارد ننموده و یا آن شرکت را از اعمال چنین حقوقی در آینده محروم نمی سازد.

۷-۸- این قرارداد مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده و اجرای آن و حل اختلافات ناشی از تفسیر و اجرای آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

۸-۸- مشترک با امضای این قرارداد و استفاده از خدمات شبکه الف) صحت تمامی اطلاعات و اسنادی را که در اختیار ام.تی.ان.ایرانسل قرار داده تضمین می کند، ب) موافقت خود با صلاحیت محاکم ایران در رابطه با دعاوی و محاکماتی که علیه مشترک بر اساس مقررات این قرارداد طرح می شود را اعلام می دارد علاوه بر این ام تی ان ایرانسل اختیار مطلق دارد که چنین دعاویی را در محاکم صالحه جمهوری اسلامی ایران علیه مشترک مطرح نماید.

۹-۸- هر سندی که هر یک از مدیران ام تی ان ایرانسل صادر کرده و مبین میزان بدهی مشترک به شرکت امقضایی از ناحیه ام تی ان ایرانسل علیه مشترک دلیل کافی محسوب می شود.

۱۰-۸- چنانچه هر یک از قیود، شرایط، توافقات، التزامات یا مفاد این قرارداد توسط دادگاه صالحی غیر قابل

اجرا، غیر قانونی، فاقد اعتبار یا مغایر با نظم عمومی تشخیص شود چنین قیود، شرایط، توافقات، التزامات یا مفادی هیچگونه تاثیری بر الزام آور بودن دیگر مفاد این قرارداد نخواهد داشت. در چنین شرایطی فرض بر این است که طرفین مبادرت به امضای قراردادی کرده اند که فاقد چنین قیود و شرایطی است.

۱۱-۸- بدینوسیله مشترک به ام تی ان ایرانسل اجازه می دهد که نام، نشانی و مشخصات فردی وی و هرگونه اطلاعات دیگری را که از طریق شبکه در دسترس است در صورت لزوم و در موارد ذیل در اختیار شخص ثالث قرار دهد: الف) به منظورانجام تعهدات خود در چارچوب این قرارداد یا موافقت نامه پروانه، ب) به منظور حفاظت از منافع خود و ج) به منظور ارائه خدمات ضروری شبکه به مشترک یا به منظور شماره دهی و ارائه خدمات و اطلاعات مربوط به تعمیر شبکه یا ارائه خدمات به عموم کاربران شبکه. مشروط بر اینکه ام تی ان ایرانسل اطلاعات محرمانه مشترک را منحصرا با رعایت اصل حفظ حریم خصوصی افراد افشا کند.

۱۲-۸- طرفین اعلام می دارند که نشانی اعلام شده در ماده ۱ این قرارداد یا ضمائم آن اقامتگاه دائمی آنان تلقی شده و محل ابلاغ هر گونه اخطار یا اوراق مر بوط به این قرارداد می باشد.

۱۳-۸- هر یک از طرفین می تواند در هر زمان با ارسال ابلاغ کتبی به طرف مقابل نشانی خود را به هر نشانی دیگری به استثنای صندوق پستی یا دایره امانات پستی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

۱۴-۸- تغییر تمام یا بخشی از مندرجات فرم ثبت نام مادامی که از سی روز قبل کتبا به ام تی ان ایرانسل اطلاع داده نشده باشد فاقد اعتبار خواهد بود.

۱۵-۸- در مورد ابلاغیه هایی که هر یک از طرفین برای طرف مقابل (مخاطب) صادر کرده است:
 
۱-۱۵-۸- زمان تحویل ابلاغیه هایی که راسا و در طول ساعات اداری مخاطب به اقامتگاه واقعی وی تحویل داده می شود همان زمان تحویل به مخاطب در نظر گرفته می شود مگر آنکه مخاطب بتواند خلاف آن را ثابت کند. چنانچه مشترک یا نماینده وی این ابلاغیه را در اقامتگاه واقعی ام تی ان ایرانسل دریافت کرده باشد تنها در صورتی که تحویل گیرنده در قبال دریافت ابلاغیه رسیدی داده باشد زمان تحویل ابلاغیه همان زمان تحویل به مخاطب در نظر گرفته می شود.

۲-۱۵-۸- در مواردی که ابلاغیه ها از طریق پست سفارشی و از جمهوری اسلامی ایران به نشانی اقامتگاه دائمی مخاطب ارسال شود مادامی که مخاطب خلاف آن را ثابت نکرده تاریخ دریافت ابلاغیه هفت روز پس از تاریخ ارسال فرض می شود.
 
۱۶-۸- در مواردی که مطابق شرایط این قرارداد ابلاغیه باید کتبی باشد کتبی بودن شامل فکس نیز می باشد به شرط آنکه مشترک وصول آن را اعلام کرده باشد.

۱۷-۸-چنانچه ام تی ان ایرانسل برای دریافت مبالغی که مشترک باید به این شرکت پرداخت کند یا برای اتخاذ دیگر تدابیر حقوقی ناشی از این قرارداد مبادرت به اقامه دعوا علیه مشترک کند جبران تمامی هزینه های این روند بر عهده مشترک خواهد بود.

۱۸-۸- چنانچه مشترک در پرداخت مبالغ تعیین شده یا در عمل به دیگر تعهدات مندرج در قرارداد قصور کند پرداخت هر گونه هزینه های بانکی و یا اداری در خصوص مورد به عهده مشترک خواهد بود.
 


۹- سپرده:

۱-۹- در صورت درخواست ام تی ان ایرانسل از مشترک برای ارائه ودیعه ای به عنوان سپرده پرداخت هزینه های اتصال، هزینه های ماهانه خدمات، هزینه های کاربری و دیگر هزینه های مربوط به ارائه خدمات شبکه، سیم کارت و هر گونه خدمات دیگری که تا کنون شرح داده شده است قیود و شرایط موضوع مواد ۲ و ۳ بر چنین سپرده ای حاکم خواهد بود.

۲-۹- هیچ گونه بهره ای به مبالغی که ام تی ان ایرانسل به عنوان سپرده و برای مقاصد مندرج در بند ۱-۹ ازطرف مشترک دریافت می نماید تعلق نخواهد گرفت.

۳-۹- ام تی ان ایرانسل می تواند به تشخیص خود این سپرده را تا مدت زمان مدنظر خود و به عنوان ودیعه ای در قبال عمل مشترک به تعهدات مندرج در ماده ۹ در اختیار داشته باشد. بنابراین مشترک نمی تواند مادامی که این قرارداد فسخ نشده است خواهان استرداد این مبالغ شود و ام تی ان ایرانسل می تواند مبالغی را که مشترک باید به این شرکت پرداخت کند از مبلغ سپرده کسر کند و چنانچه ازسپرده چیزی باقی ماند ام تی ان ایرانسل آن را یک ماه پس از فسخ قرارداد به مشترک پرداخت خواهد کرد. ام تی ان ایرانسل می تواند این پرداخت را به شیوه مدنظر خود انجام دهد.



۱۰- تغییر از طرح «تعرفه پیش پرداخت» به طرح «تعرفه پرداخت ماهیانه»:

۱-۱۰- چنانچه مشترک خواستار تغییر روش پرداخت هزینه خدماتی شود که توسط ام تی ان ایرانسل ارائه می شود خصوصا اینکه چنانچه مشترک خواستار تغییر روش پرداخت صورتحساب از روش پیش پرداخت به روش پرداخت ماهیانه شود و چنانچه ام تی ان ایرانسل درخواست مشترک را بپذیرد، مشترک بر اساس مفاد ذیل می تواند مبادرت به تغییر روش پرداخت هزینه خدمات ایرانسل کند:می شود پرداخت کند.
 
۲-۱-۱۰- ام تی ان ایرانسل می تواند این هزینه را از حساب مشترک که جزئیات آن پیشتر ذکر شد برداشت کند.

۳-۱-۱۰- هرگونه خدمات ارزش افزوده که مشترک خواستار انتقال از تعرفه پیشین خود به تعرفه جدید است باید تا زمانی که طرفین کتبا در مورد خلاف آن به توافق نرسیده اند بر اساس تعرفه جدید انجام گیرد.

۴-۱-۱۰- مشترک باید پیش از تغییر سیستم پرداخت هزینه، تمامی اعتبار و دوره دسترسی را که در اختیار دارد مصرف کند و چنانچه پس از تغییر سیستم پرداخت، اعتبار و روزهای دسترسی قابل انتقال به سیستم جدید نباشد ام تی ان ایرانسل هیچگونه تعهدی در قبال جبران خسارت مشترک نخواهد داشت.

۵-۱-۱۰- مشترک صحت اطلاعاتی را که در هنگام ثبت نام در اختیار ام تی ان ایرانسل قرار داده است از جمله شماره سیم کارت و شماره اختصاصی مشترک را تضمین می کند. چنانچهاطلاعاتی که مشترک در اختیار ام تی ان ایرانسل قرار داده به هر دلیل نادرست باشدمشترک باید جبران تمامی هزینه هایی را که ام تی ان ایرانسل برای اصلاح این وضعیت متقبل می شود بر عهده بگیرد. مشترک همچنین این حق را به ام تی ان ایرانسل می دهد که چنین هزینه هایی را ازحساب وی کسر کند. علاوه بر این مشترک باید خسارت ها، هزینه ها و دعاوی ای را که به دلیل استفاده از این اطلاعات به ام تی ان ایرانسل وارد شده است جبران کند.
 
۲-۱۰- مشترک هنگام تکمیل فرم تقاضای خرید خدمات و سیم کارت باید دارای اهلیت یا اختیار قانونی در خصوص خرید خدمات یا سیم کارت باشد.
 



۱۱- غیرفعالسازی سیم کارت:

«در صورتی که مشترک ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ ثبت نام سیم کارت، اقدام به فعال سازی آن ننموده یا پس از فعال سازی، به مدت ۹۰ روز متوالی هیچ تراکنشی (به جز تراکنش های رایگان) نداشته باشد، شرکت ایرانسل می تواند به روش زیر اقدام نماید:

الف) در صورت وجود مانده اعتبار در حساب مشترکان سیم کارت های اعتباری، پس از گذشت یک دوره سه ماهه و نداشتن تراکنش، مبلغی معادل حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی را از اعتبار مشترک کسر نموده و پس از آن در صورت ادامه روند نداشتن تراکنش، به ازای هر دو ماه و تا زمان اتمام اعتبار مشترک، معادل همین مبلغ را از حساب مشترک کسر نماید.
ب) در صورت نبود مانده اعتبار در حساب مشترکان اعتباری یا اتمام اعتبار ایشان پیرو کسر اعتبار به شرح بند فوق، ایرانسل مختار است با انجام اطلاع رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز مشترک اقدام نماید.»
 

ضوابط و مقررات سرویس پیام چندرسانه‌ای (MMS) و تعهدات پذیرفته شده توسط متقاضی

اینجانب به عنوان مشترک ایرانسل متعهد گردیدم که در استفاده از سرویس پیام چندرسانه‌ای (MMS)، نکات زیر را رعایت نموده و متعهد به عدم تخلف از آنها باشم. بدیهی است که هرگونه تخلف از این موارد موجب پیگرد قانونی اینجانب مطابق موازین قانونی جاری کشور خواهد بود:
 
۱- در زمان درخواست استفاده از سرویس پیام چندرسانه‌ای (MMS) مشخصات دقیق فردی و نشانی کامل خود را ارائه کرده و هرگونه تغییر آدرس خود را حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به ایرانسل اطلاع خواهم داد.

۲- در ارائه اطلاعات از اسم مستعار یا غیر واقعی استفاده نکنم.

۳- درصورت انتقال، فروش یا سرقت تلفن همراه (سیم کارت) می‌بایست نسبت به انجام مراحل قانونی (بر اساس مقررات مربوطه) اقدام نمایم. در غیر اینصورت، عواقب ناشی از هرگونه سوء استفاده از سیم کارت و سرویس‌های مرتبط به عهده شخص من خواهد بود.

۴- مجاز به انجام تبلیغات انبوه تجاری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی با استفاده از این سرویس نمی‌باشم و انجام تبلیغات از این طریق، تنها با عقد قرارداد بر اساس مقررات جاری کشور با ایرانسل امکان پذیر خواهد بود. همچنین، درصورتیکه تمایل به دریافت تبلیغات نداشته باشم، باید مراتب را به ایرانسل اطلاع دهم.

۵- مطلع هستم که ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده، اطلاعات منافی امنیت ملی، اطلاعات مربوط به حریم خصوصی افراد یا پیام‌هایی که به هر نحو موجب تخریب و یا هتک حرمت افراد (حقیقی یا حقوقی) شود، پیام‌های حاوی ویروس، نرم‌افزارهای مخرب، بازی‌های حاوی ویروس، کرم و هرزنامه، پیام‌های مستهجن و خلاف شئونات ایرانی/اسلامی، پیام‌های تهدیدآمیز و یا ارسال هرگونه پیام حاوی اطلاعاتی که موجب خدشه‌دار شدن امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی افراد حقیقی و حقوقی شود به لحاظ قانونی اکیدا ممنوع است و اینجانب متعهد به رعایت محدودیت‌های مذکور می‌باشم. بدیهی است تشخیص این موارد مطابق با قوانین با قوانین و مقررات جاری کشور بر عهده مراجع ذیصلاح قانونی خواهد بود.
 
به منظور صیانت از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و همچنین، حفظ حریم خصوصی اشخاص، مشترکان می‌توانند در صورت دریافت پیام‌های چندرسانه‌ای غیرمجاز (از جمله موارد فوق‌الذکر) حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از دریافت، پیام مذکور را بصورت رایگان به شماره «گزارش تخلف» ایرانسل (یعنی ۲۱۱۷ از خط ایرانسل)، ارجاع دهند.