۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ . ۱۳:۳۲

قطع خودکار اینترنت ایرانسل پس از پایان اعتبار بسته ممکن شد

قطع خودکار اینترنت ایرانسل پس از پایان اعتبار بسته ممکن شد

برای نخستین بار در ایران و با هدف مدیریت هزینه‌های ارتباطی، ایرانسل با عرضه «طرح کنترل مصرف آزاد دیتا» امکان قطع خودکار اینترنت، پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته‌های اینترنت همراه را برای مشترکان فراهم ساخت.


به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با فعال سازی این طرح از طریق شماره گیری کد #۳*۲*۳*۵۵۵* این امکان برای مشترکان خدمات اینترنت همراه ایرانسل فراهم شده تا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته اینترنت همراه خود، به صورت خودکار وارد طرح مصرف آزاد نشوند. بر این اساس، دسترسی مشترک به خدمات دیتا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته اینترنت متوقف شده و مشترک هزینه اضافی بابت استفاده از طرح مصرف آزاد نمی پردازد.


پایان بسته و قطع موقت دسترسی به اینترنت از طریق پیامک به اطلاع مشترک میرسد و در صورت تمایل وی به ادامه مصرف دیتا، به آسانی می‌تواند نسبت به خرید یک بسته جدید و یا تمدید بسته فعلی خود اقدام کند و یا با شماره گیری کد #۴*۳*۵۵۵* و غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، از خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و یا چهار ایرانسل به صورت مصرف آزاد استفاده کند.


پیش از این، استعلام و اعلام پایان اعتبار حجمی و زمانی بسته های اینترنت همراه ایرانسل از طریق پیامک، کددستوری و نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» برای مشترکان فراهم شده بود.


براین اساس، رو به اتمام بودن حجم بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل برای کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار، از طریق پیامک طی دو نوبت به آنها اطلاع رسانی می‌شود. آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه مشترکان سیم کارت‌های دائمی نیز بر اساس «تعرفه مصرف آزاد» طی پیامکی به اطلاع این دسته از مشترکان می‌رسد.


ضمن آنکه میزان باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، از طریق نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» به صورت در لحظه برای مشترکان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری قابل مشاهده است. همچنین، کنترل مصرف و شارژ حساب، تغییر طرح تعرفه، دریافت و پرداخت صورت حساب، فعالسازی بسته‌های افزایشی و ثبت و بازبینی رخدادها از دیگر کاربردهای این برنامه است که برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، iOS و جاوا قابل استفاده می باشد.


اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل از طریق شماره گیری کد #۴*۱*۵۵۵* نیز در هر لحظه برای مشترکان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری مقدور است. همچنین مشاهده باقی مانده اعتبار حجمی تمامی بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت با شماره گیری کد #۱۰*۱۴۱* برای مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ممکن می‌باشد.


اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و تنظیمات لازم برای استفاده از بستر اینترنت همراه مبتنی بر نسل ۲، ۳ و ۴، تعرفه‌ها و بسته‌های افزایشی اینترنت همراه، بررسی قابلیت 3G و 4G گوشی، مناطق تحت پوشش و مودم‌های ایرانسل از طریق صفحه اینترنت همراه ایرانسل قابل مشاهده است.
در حال حاضر شبکه 3G ایرانسل در بیش از ۳۰۰ شهر و دهستان و شبکه 4G/LTE ایرانسل در بیش از ۶۰ شهر کشور راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط