مدیرعامل ایرانسل: | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ . ۱۶:۰۷

بیش از ۳۰ درصد ترافیک شبکۀ ایرانسل داخلی است

بیش از ۳۰ درصد ترافیک شبکۀ ایرانسل داخلی است

مدیرعامل ایرانسل در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان اعلام کرد که بیش از ۳۰ درصد ترافیک شبکۀ ایرانسل، در داخل کشور تولید و توزیع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند صبح چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور در پارک علم و فناوری خراسان، از شرکت‌های «اکسیر رایانه صبا»، «الماس کاوان» و «بهپویان» بازدید و در جلسه‌ای با دکتر رضا قنبری رئیس و مدیران این پارک و دیگر شرکت‌های این حوزه گفت‌وگو کرد. در این نشست، شرکت‌های حوزه فناوری‌اطلاعات و مدیران اپلیکیشن‌هایی مانند «باد صبا»، محصولات و خدمات خود را معرفی کردند.

در این دیدار، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به راه‌اندازی مجموعۀ «ایرانسل لبز» در تهران، شامل مرکز نوآوری ایرانسل، آکادمی ایرانسل و بخش تحقیق و توسعه، در پاسخ به درخواست رئیس پارک علم و فناوری خراسان برای راه‌اندازی مرکز مشابه در مشهد، از بررسی این پیشنهاد توسط ایرانسل خبر داد.

مدیرعامل ایرانسل در این نشست، با ابراز خوشحالی از ارائۀ خدمات قابل توجه توسط فعالان حوزۀ ICT خراسان، تصریح کرد: طی دو سال اخیر، هدف‌گذاری ایرانسل به سمتی رفته است که از توسعۀ خدمات دیجیتال حمایت کند و با تأسیس یک شرکت سرمایه‌گذاری در زیرمجموعۀ ایرانسل، بستر لازم برای مشارکت با استارتاپ‌ها بیش از پیش فراهم شده است.

وی با اشاره به نتیجه‌بخش بودن سرمایه‌گذاری ایرانسل در شرکت اسنپ، از برنامۀ ایرانسل برای اقدام مشابه در سایر حوزه‌ها، از جمله در حوزۀ محتوایی خبر داد و اعلام کرد: حجم ترافیک داخلی ایرانسل بیش از سایر اپراتورهاست و در حال حاضر، بیش از  ۳۰درصد ترافیک شبکۀ ایرانسل، در داخل کشور تولید و توزیع می‌شود.

عباسی‌آرند دلیل این امر را علاقه‌مندی ایرانسل به مشارکت و همکاری با مجموعه‌های فعال در داخل کشور، در راستای کمک به رشد و توسعۀ زیست‌بوم کسب‌وکار دیجیتال برشمرد و تصریح کرد: آغوش ایرانسل به روی همکاری و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال ایرانی گشوده است. این امر، هم نیاز جامعه و هم رسالت ما در ایرانسل است که به بسط و توسعه محتوای فاخر داخلی کمک کنیم.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این دیدار، با معرفی زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی و با اشاره به تمرکز استارتاپ‌های شناخته‌شدۀ مختلفی، از جمله استارتاپ‌های فرهنگی، در مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران، ارتباط هرچه بیشتر پارک علم و فناوری خراسان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آن، با ایرانسل را موجب افزایش سرعت رشد شرکت‌ها در استان دانست و بر گسترش این ارتباط تأکید کرد.

اخبار مرتبط