۶ مرداد ۱۳۹۹ . ۱۲:۲۴

نخستین بازدید رسانه‌ای از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل

نخستین بازدید رسانه‌ای از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل

بازدید نخستین گروه از خبرنگاران حوزۀ ICT از سایت 5G و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه، صبح سه‌شنبه در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار می‌شود. این سایت، دومین سایت 5G ایران است. ایرانسل هفتۀ پیش نیز با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه را راه‌اندازی کرده بود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مراسم بازدید از سایت 5G و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و یک گروه 30 نفره از اصحاب رسانۀ متقاضی حضور در این رویداد، صبح فردا سه‌شنبه 7 مرداد 1399، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار می‌شود.

سایر خبرنگاران ارجمندی که متقاضی بازدید حضوری از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل هستند، می‌توانند تمایل خود را به روابط عمومی ایرانسل اعلام کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بازدید روزانۀ خبرنگاران در گروه‌های 30 نفره (با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا) انجام شود.

ایرانسل روز چهارشنبه، اول مرداد ماه 1399، نخستین سایت 5G ایران را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی کرده بود. حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت برگزار شد، با اعلام این موضوع به عنوان «یک خبر خوش»، راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را «یک تحول بزرگ دیجیتال» دانست.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از این نیز در شهریورماه 1396، نخستین آزمایش شبکۀ 5G در ایران را انجام داده و نمونه‌ای از شبکۀ کامل (End to End) نسل پنج، شامل هستۀ شبکه و رادیو را در حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش کرده بود.

اخبار مرتبط