۲۱ اسفند ۱۳۹۸ . ۰۱:۳۷

بهترین محصولات عرضه شده در نمایشگاه MWC 2018

بهترین محصولات عرضه شده در نمایشگاه MWC 2018

کنگره جهانی موبایل یا MWC‏ (Mobile World Congress) که هر سال در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، مهم‌ترین رویداد در صنعت موبایل به‌شمار می‌آید. در کنار برپایی نمایشگاهی که در آن شرکت‌های فعال در این حوزه جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند، نشست‌هایی که با حضور مدیران و تصمیم‌گیرندگان این صنعت برگزار می‌شوند هم اهمیت این رویداد را به‌طور جدی بالا می‌برند. در ادامه به بررسی تعدادی از بهترین محصولاتی می‌پردازیم که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شده‌اند.

Galaxy S9/S9+‎

سامسونگ که یکی از غول‌های صنعت موبایل است، امسال دو گوشی Galaxy S9/S9+‎ را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کرد. این گوشی‌ها که اکنون عنوان پرچم‌داران سامسونگ را یدک می‌کشند از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند، اما سامسونگ تلاش کرده ویژگی‌های جدیدی را به فهرست مشخصات آن‌ها اضافه کند.

این گوشی‌ها نسبت به Galaxy S8/S8+‎ از دوربین‌ کاملا متفاوتی استفاده می‌کنند و مدل بزرگ‌تر Galaxy S9+‎ به یک دوربین دوم هم مجهز شده است. اسکنر اثر انگشت به محل بهتری در بخش پشتی گوشی منتقل شده و گوشی‌ها به بلندگوهای استریو مجهز شده‌اند و صدای بلندتری دارند. در نهایت، به‌عنوان یک ویژگی مهم در زمینه عملکرد، گوشی‌های Galaxy S9/S9+‎ از پلتفرم جدید اسنپ دراگون 845 شرکت کوالکام یا Exynos 9810 سامسونگ (بر حسب بازار هدف) استفاده می‌کنند که بهبود کارآیی محسوسی را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت.

Sony Xperia XZ2

ظاهرا سونی تصمیم گرفته بالاخره محصولی را معرفی کند که بتواند با سایر محصولات پرچم‌دار رقابت نماید. گوشی اکسپریا XZ2 از طراحی نسبتا متفاوتی استفاده می‌کند و به قابلیت شارژ بی‌سیم، حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی، بلندگوهای استریو و قابلیت بهبود یافته ضبط ویدئوی 4K HDR مجهز است. این گوشی از پلتفرم اسنپ‌دراگون 845 استفاده می‌کند و فاقد فیش ٣/٥ میلی‌متری هدفون است.

Nokia 8110 4G

HMD Global (شرکتی که برند Nokia را در اختیار دارد) سال گذشته با احیای گوشی Nokia 3110 توجه زیادی را جلب کرد. حالا این شرکت به‌سراغ یک مدل ممتاز یعنی Nokia 8110 رفته و با عرضه مدل جدیدی از آن با قیمتی زیر ١٠٠ دلار، یک گوشی با قابلیت‌های متنوعی مانند پشتیبانی از LTE،‏ Google Assistant و Google Maps را به‌همراه بازی دوست داشتنی Snake در اختیار شما می‌گذارد و قرار است باتری آن تا ٢٥ روز شارژ را تامین کند.

Nokia 8 Sirocco

گذشته از احیای مدل‌های محبوب قدیمی، HMD Global در زمینه عرضه گوشی‌های جدید هم فعالیت می‌کند. Nokia 8 Sirocco یک گوشی در رده متوسط است که تقریبا ٩٥ درصد از بدنه آن با شیشه پوشانده شده است که در لبه‌های گوشی خمیده شده و در یک قاب فلزی فرو رفته‌اند. این گوشی به پلتفرم اسنپ‌دراگون ٨٣٥، ٦ گیگابایت حافظه RAM، ١٢٨ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، یک نمایشگر pOLED، دو دوربین ١٢ مگاپیکسلی و شارژر بی‌سیم مجهز شده است.

HUAWEI MATEBOOK X PRO

هواوی امسال هیچ گوشی جدیدی را در نمایشگاه MWC 2018 به‌نمایش نگذاشت. اما لپ‌تاپ جدید MATEBOOK X PRO را معرفی کرد که مورد تحسین قرار گرفت. این محصول یک لپ‌تاپ ١٤ اینچی با حاشیه بسیار باریک است که گرچه شباهت زیادی به طراحی‌های اپل دارد اما هنوز می‌تواند برای مخاطبان خود جذابیت داشته باشد.

برای کاهش حاشیه نمایشگر، هواوی چاره‌ای جز جابجایی وب‌کم نداشته است. در واقع حالا وب‌کم به صفحه‌کلید منتقل و در ردیف کلید‌های توابع بالای صفحه‌کلید پنهان شده است. با فشار روی کلید مربوط، دوربین از جای خود خارج شده و در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد. به این ترتیب دیگر مجبور نخواهید بود وقتی از وب‌کم لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید، آن را بپوشانید.

لپ‌تاپ هواوی از نظر مشخصات سخت‌افزاری هم وضعیت قابل قبولی دارد. این لپ‌تاپ به یک پردازنده نسل هشتم اینتل یعنی Core i7 8555U، یک پردازنده گرافیکی GeForce MX150، ١٦ گیگابایت حافظه RAM و یک درایو SSD با ظرفیت ٥١٢ گیگابایت مجهز شده است. به‌علاوه، شما یک درگاه USB 3.0 استاندارد و دو درگاه USB-C را هم در اختیار خواهید داشت که یکی از آن‌ها از تاندربولت ٣ پشتیبانی می‌کند.

ASUS ZenFone 5Z

ایسوس یکی از شرکت‌هایی بود که در نمایشگاه MWC 2018 محصولات کپی‌برداری شده از طراحی آیفون ١٠ را عرضه کردند. این گوشی که تحت عنوان ZenFone 5Z معرفی شد، دارای لیست بلندی از ویژگی‌های جالب توجه بود که نشان می‌داد ایسوس تلاش کرده تا محصول خود را برای کاربران جذاب‌تر کند. به‌طور دقیق‌تر این گوشی به پلتفرم اسنپ‌دراگون ٨٤٥، یک نمایشگر ٦/٢ اینچی، ٨ گیگابایت حافظه RAM و ٢٥٦ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است. البته نسخه‌هایی از این گوشی با حافظه و فضای ذخیره‌سازی پایین‌تر هم عرضه خواهند شد.

Energizer Power Max P16K Pro

وقتی شرکت‌هایی مانند Razer و RED اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمند کرده‌اند، چندان تعجب‌آور نیست که نام آشنای انرژایزر هم در این زمینه وارد میدان شود. Power Max P16K Pro یک گوشی ٦ اینچی است که از پلتفرم ٨ هسته‌ای Mediatek MT6763T Helio 3 استفاده می‌کند. این گوشی همچنین به ٦ گیگابایت حافظه RAM و ١٢٨ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است. با این‌حال، ویژگی گوشی جدید انرژایزر به فهرست مشخصات عملکردی آن مربوط نمی‌شود، بلکه باید بدانید که این گوشی یک باتری عظیم‌الجثه با ظرفیت ١٦٠٠٠ میلی‌آمپر ساعت را در خود جا داده است.

اخبار مرتبط