ترابرد به ایرانسل

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه قابلیتی است که به مشترکان اپراتورهای دیگر امکان می‌دهد بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه، اپراتور خود را تغییر دهند و ایرانسلی شوند. در این صورت کاربر می‌تواند از قیمت‌های مقرون به صرفه، اینترنت پرسرعت، کیفیت بالا در آنتن‌دهی، تنوع خدمات و محصولات و پوشش‌دهی گسترده ایرانسل با همان شماره قبلی برخوردار شود.

آنچه باید پیش از ترابرد بدانید

مطالعه

آنچه باید در حین ترابرد بدانید

مطالعه

آنچه باید پس از ترابرد بدانید

مطالعه

روش‌های ترابرد به ایرانسل

ثبت نام مشترکان شخصی

ثبت نام مشترکان سازمانی

انصراف از ترابرد

راهنمای ترابرد آنلاین

1

مراجعه به سایت ایرانسل

2

تکمیل فرم ثبت نام به صورت ایرانسل

3

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

4

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

5

دریافت سیم کارت غیرفعال درب منزل و ارائه کپی کارت ملی به مامور

6

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

7

فعال شدن سیم کارت ایرانسل

راهنمای ترابرد آفلاین

1

مراجعه به مراکز فروش ایرانسل

2

ارائه کارت ملی و تکمیل فرم ثبت نام

3

دریافت سیم کارت (غیر ایرانسل)

4

پاسخ به پیامک تاییدیه از به سیم کارت قبلی

5

دریافت و نگهداری شناسه ترابرد از سیم کارت قبلی

6

دریافت پیامک عملیات موفق بر روی سیم کارت قبلی

7

فعال شدن سیم کارت ایرانسل

انجام فرایند به صورت حضوری یا آنلاین

تغییر اپراتور بدون تغییر شماره

پیوستن به شبکه گسترده ایرانسل

پرسش های متداول

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه قابلیتی است که به مشترکان اپراتورهای دیگر امکان می‌دهد بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، اپراتورشان را تغییر دهند و ایرانسلی شوند. در این  صورت کاربر می‌تواند از قیمت‌های مقرون به صرفه، اینترنت پرسرعت، کیفیت بالا در آنتن‌دهی، تنوع خدمات و محصولات و پوشش‌دهی گسترده ایرانسل با همان شماره قبلی برخوردار شود.

ترابرد تنها بین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل انجام می‌شود.

ترابرد از طریق سایت ایرانسل رایگان است، اما در صورت مراجعه حضوری هزینه آن طبق تعرفه دریافت می‌شود.

خیر، با همان شماره قبلی خود می‌توانید از خدمات ایرانسل بهره‌مند شوید.

خیر، ترابرد تنها با درخواست مالک خط ممکن است.

ثبت درخواست ترابرد از طریق سایت ایرانسل / مراجعه به مراکز خدمات و نمایندگان ایرانسل.

برای خطوط اعتباری ۲ روز کاری و برای خطوط دائمی ۳ روز کاری.

خیر، اتباع خارجی امکان ترابرد از سایر اپراتورها به شبکه ایرانسل را ندارند.

انجام ترابرد فقط در ساعات اداری سیستم ترابرد شماره تلفن همراه امکان‌پذیر است، یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر (به‌جز تعطیلات رسمی). البته مشترک می‌تواند درخواست خود را در ساعت‌ها و روزهای غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت کند اما بررسی و انجام درخواست او در ساعت‌های اداری مذکور خواهد بود.

هر مشترک به ازای هر شماره تلفن همراه خود، حداکثر امکان دو ترابرد در یک سال را دارد. بازگشت به اپراتور پایه نیز ترابرد تلقی می‌شود ولی در تعداد ترابردهای انجام‌گرفته لحاظ نخواهد شد.

 

در صورت تایید درخواست مشترک از سوی اپراتور مبدا، سیم‌کارت ظرف ۴۸ ساعت کاری از طریق پست به نشانی مشترک ارسال می‌شود.

در صورت عدم دریافت سیم‌کارت  پس از زمان‌بندی اعلام‌شده، می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) مشکل را اعلام و پیگیری کنید.

در صورت تبدیل سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به دائمی، برای ترابرد از ایرانسل به اپراتورهای دیگر باید ۳ ماه از تاریخ تبدیل سیم‌کارت شما به دائمی گذشته باشد.

تغییر مالکیت فقط از طریق اپراتور پایه مجاز است. در نتیجه مالک شماره باید ابتدا به اپراتور پایه ترابرد کرده و سپس تغییر مالکیت را انجام دهد.

به‌طور کلی هر شماره در طول یک سال فقط مجاز به دو مرتبه ترابرد است و تغییر مالکیت تاثیری در این فرایند ندارد.

محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است  که آیا مالک قبلی در طول یک سال پیش از تغییر مالکیت، درخواست ترابردی ثبت کرده یا خیر. اگر مالک قبلی در این مدت دو ترابرد خود را انجام داده و سپس به اپراتور پایه ترابرد کرده و تغییر مالکیت داده باشد، مالک جدید امکان ترابرد در طول یکسال از زمان اولین ترابرد را نخواهد داشت.

امکان اولین ترابرد تنها پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه وجود دارد.

باید درخواست خود را در صفحه ترابرد به ایرانسل در سایت ایرانسل ثبت کرده یا با مدارک شناسایی معتبر به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کنید. امکان لغو درخواست ترابرد نهایتا تا قبل از غیرفعال‌سازی سیم‌کارت اول (در اپراتور مبدا) وجود دارد و درخواست لغو تنها از طریق اپراتور مقصد انجام می‌شود.

خیر. نوع خط مشترک (اعتباری یا دائمی) پس از ترابرد تغییری نمی‌کند.

خیر. ملاک یک سال از اولین ترابرد است.

پس از تکمیل فرایند ترابرد، امکان ترابرد شماره به اپراتور دیگر یا برگشت به اپراتور پایه بلافاصله وجود دارد.

در صورتی که بیشتر از ۳ ماه در شبکه ایرانسل فعال بوده باشید می‌توانید درخواست ترابرد به اپراتور دیگر را ثبت کنید.

اگر مشترک (اعتباری یا دائمی) پس از ترابرد به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور پذیرا (مقصد) غیرفعال باشد، اپراتور پذیرا حق واگذاری شماره غیرفعال را ندارد و موظف است موضوع را ابتدا به مرکز مدیریت ترابرد اطلاع دهد. در نهایت، اپراتور پایه حق سلب امتیاز مشترک و واگذاری شماره را خواهد داشت.

بله، اما توجه داشته باشید که ترابرد به خارج از شبکه ایرانسل در مورد این نوع سیم‌کارتها رایگان نیست. مالکان این سیم‌کارتها در صورت تمایل به ترابرد سیم‌کارت خود به شبکه دیگر، باید مبلغ  ۲۰٬۰۰۰ تومان در حساب اصلی سیم‌کارت خود داشته باشند و سپس کد دستوری #۱۴*۱*۵۵۵* را شماره بگیرند تا مبلغ مذکور از حساب اصلی سیم‌کارتشان کسر و ترابرد انجام شود.

دعوت دوستان جهت ترابرد به شبکه ایرانسل، با ارسال شماره آن‌ها از طریق پیام کوتاه به ۳۱۳۱ امکان‌پذیر است.

خیر. حجم بسته و اعتبار سیم‌کارت با ترابرد صفر خواهد شد.

مشترک می‌تواند برای دریافت سپرده و مبلغ بستانکاری از طریق مراکز خدمات اقدام کند.

خیر. هدف از ترابرد بهره‌مندی از خدمات جدید، متنوع و باکیفیت‌تر است. با سیم‌کارت جدید در شبکه ایرانسل می‌توان از بین خدمات ارزش افزوده متنوعی محصول مورد علاقه را خریداری و فعال کرد

تمام تعرفه‌ها طبق شرایط و قوانین اپراتور جدید مشترک محاسبه خواهند شد.

بله. امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی بعد از ترابرد به ایرانسل وجود دارد.

خیر. با تصمیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای مشترکانی که قصد برقراری تماس با مشترک ترابردشده را دارند بوق کوتاه مختص ترابرد پخش نمی‌شود و درنتیجه تشخیص این موضوع ممکن نیست.

خیر

اگر صورت‌حساب سیم‌کارت دائمی ترابردشده تا روز بیست‌وهشتم ماه صدور قبض پرداخت نشود، خط مشترک به‌صورت یکطرفه تعلیق خواهد شد و با گذشت ۵۷ روز از قطع یکطرفه و پرداخت‌نشدن بدهی معوقه، ایرانسل می‌تواند جهت تعلیق دوطرفه خط مشترک اقدام کند. اما ایرانسل یا سایر اپراتورهای مقصد نمی‌توانند خطوط ترابردشده را سلب امتیاز کنند.

خیر. ترابرد تنها بین اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل انجام می‌شود.

در صفحه ترابرد به ایرانسل به قسمت «تکمیل ترابرد» بروید و با واردکردن شماره موبایل و رمز یکبارمصرف دریافتی، برای تایید درخواست خود اقدام کنید.

خیر. اما تا دریافت پیامک عملیات موفق ترابرد و سیم‌کارت جدید، لطفا از هرگونه استفاده‌ای که هزینه‌ای برای خط سابق شما داشته باشد خودداری کنید.

هزینه تماس با تمامی خطوط برای سیم‌کارتهای اعتباری به مبلغ ۸۹۹ ریال و برای سیم‌کارتهای دائمی ۵۹۹ ریال است. برای اطلاع از سایر تعرفه‌ها می‌توانید به صفحه سیم‌کارتهای اعتباری و دائمی مراجعه کنید.

خیر. امکان ترابرد تنها برای سیم‌کارتهای فعال وجود دارد. برای پیگیری علت تعلیق خط و رفع مشکل آن لطفا با پشتیبانی خدمات مشتریان ایرانسل تماس بگیرید و پس از رفع مشکل و فعالسازی خط، درخواست ترابرد به اپراتور پایه را ثبت کنید.

اگر سیم‌کارت خود را بعد از تاییدشدن فرایند ترابرد گم کرده‌اید، با تکمیل فرایند ترابرد سیم‌کارت جدیدی به شما تحویل داده می‌شود. اما در صورتی که مفقودشدن سیم‌کارت شما قبل از تایید ترابرد اتفاق افتاده باشد، باید از طریق اپراتور مبدا برای تعویض سیم‌کارت اقدام کنید.

هر ۷ روز هفته می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با همکاران ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت کنید.

به‌صورت پیش‌فرض سقف مصرف مجاز برای این خطوط ۶۰ هزار تومان است.

دریافت این پیام نشانه این است که اطلاعات واردشده شما با اطلاعات موجود در سیستم ثبت احوال مغایرت دارد.

خیر. اپراتور مقصد (پذیرا) باید تمام خدمات ارائه‌شده در شبکه خود را به مشترک خط ترابردشده ارائه دهد. مشترک نیز تا زمانی که درخواست ترابرد جدیدی صادر نکرده می‌تواند از خدمات اپراتور استفاده کند. البته خدماتی که در اپراتور قبلی روی خط مشترک فعال بوده‌اند، پس از ترابرد به اپراتور جدید منتقل نمی‌شوند.

می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) مشکل را اعلام و پیگیری کنید.

تا زمانی که مشترک ایرانسلی هستید می‌توانید برای دریافت ریز مکالمات درخواست دهید. اما پس از ترابرد تنها در صورت ارائه دستور قضایی قادر به دریافت ریز مکالمات خواهید بود.